Рівень компенсації за перевезення пільговиків не досягає і 15% - Укрзалізниця

ПАТ "Укрзалізниця" планує відкрити спеціальний рахунок, на якому акумулюватимуться кошти від компенсації за перевезення пільговиків та кошти, що мають виділятися з місцевих бюджетів на оновлення рухомого складу. 

Про це розповів у вівторок в.о. голови правління Укрзалізниці Євген Кравцов під час презентації човникового руху приміських поїздів між містами-супутниками Києва, повідомляє прес-служба компанії. 

"Укрзалізниця готова за аналогією з коштами, що надходять до компанії від індексації тарифів на вантажні перевезення, відкрити спеціальний інвестиційний рахунок, на якому будуть акумулюватися кошти від компенсації за перевезення пільговиків та кошти, що мають виділятися з місцевих бюджетів на оновлення рухомого складу. Компанія їх спрямовуватиме виключно на потреби приміських перевезень, зокрема на оновлення та модернізацію рухомого складу і публічно звітуватиме про їх використання», - заявив Кравцов.

За його словами, якість перевезень у приміському секторі залежить не лише від перевізника, а й від замовника послуги - місцевих органів влади та спільної відповідальної позиції учасників організації перевезень. А тому Укрзалізниця закликає органи місцевої влади до партнерства та відповідальності у питаннях організації приміського руху поїздів та повної компенсації перевізнику його витрат за перевезення пасажирів пільгових категорій. Натомість Укрзалізниця гарантує прозоре та цільове використання коштів, які надійдуть з місцевих бюджетів, та спрямує їх винятково на оновлення та модернізацію рухомого складу.

Читайте також: Омелян про російський залізничний об'їзд: Нехай їздять де завгодно, крім України

Керівник Укрзалізниці повідомив, що на сьогодні рівень компенсації за перевезення пасажирів-пільговиків не досягає і 15%. «За 11 місяців 2017 року Укрзалізниця приміськими поїздами перевезла пасажирів пільгових категорій на суму майже 382 млн грн, а компенсацій отримано лише 56 млн або 14,8% від необхідного. Причому є деякі регіони-аутсайдери, які майже не компенсують витрати залізничникам: місто Київ та Волинська область – 0% компенсації, Івано-Франківська область  –1,7%, Чернівецька область – 1,8 % та інші», – додав Кравцов.

Попри низький відсоток відшкодування витрат Укрзалізниця цього року в модернізацію та капітальний ремонт електричок в умовах заводів вклала вже 348,5 млн грн, відновивши 61 секцію або 13 складів. Загальний план 2017 року – відновити 93 секції  або 18 складів на суму  560, 6 млн грн. Упродовж року товариство неодноразово зверталося з листами до облдержадміністрацій з проханням про погашення заборгованості за перевезення пільговиків у повному обсязі, однак цифри свідчать самі за себе.

«Ми розуміємо свою соціальну функцію у сфері пасажирських перевезень та шукаємо нові підходи до забезпечення пасажирських перевезень, як у далекому, міжнародному, так і приміському сполученнях. Натомість очікуємо на відповідну реакцію з боку місцевої влади у питаннях погодження тарифу та відшкодування за перевезення пасажирів пільгових категорій», - зауважив Кравцов.

Як повідомляв Укрінформ, цього року вперше в історії Укрзалізниці кошти від індексації тарифів на вантажні перевезення йдуть на окремий рахунок, а звідти спрямовуються на CAPEX.