Непрозорість фінансових послуг породжує у громадян недовіру - Урядовий контактний центр

Непрозорість фінансових послуг породжує у громадян недовіру - Урядовий контактний центр

Укрінформ
Фінансова система України сьогодні зазнає впливу однієї з наймасштабніших криз. На поверхню спливли усі накопичені за минулі роки хронічні проблеми: відсутність чіткої взаємодії між державою, ринком і населенням, які вилились у відверту недовіру громадян до фінансових установ.

І хоча в Україні, як і в більшості розвинених країн світу, створена дворівнева банківська система, працюють фондові біржі, поступово входять в обіг цінні папери, розвиваються страхові компанії, проте темпи розвитку ринку фінансових послуг в країні є недостатніми. Стримуються вони, зокрема, через неефективну діяльність фінансового сектора в цілому, низький рівень економічної грамотності та поінформованості споживачів фінансових послуг щодо особливостей функціонування фінансових установ та можливостей отримання від них необхідних послуг, недовіру населення до діяльності фінансових посередників, відсутність належної практики ринкових відносин тощо.

Окрім того, переважна більшість населення країни недостатньо володіє загальною інформацією щодо своїх прав та обов'язків як споживача фінансових послуг.

Як повідомили Укрінформу в Управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру (Центр), серед головних проблем у цій сфері для громадян залишаються ті, що пов'язані з діяльністю державних банківських установ, кредитних спілок, страхових компаній, ломбардів тощо. Не втрачають актуальності також звернення з приводу отримання компенсації втрат від знецінених заощаджень, що були розміщені в Ощадбанку СРСР. Викликає обурення і нинішня робота ПАТ "Ощадбанк", зокрема, черги у відділеннях , утримання коштів за послуги банку під час сплати громадянами комунальних послуг, а також тривала емісія банківських карток для отримання соціальної допомоги, пенсії тощо.

Так, заявниця з м. Київ зателефонувала на урядову "гарячу лінію" поскаржилася на одну зі столичних страхових компаній, з якою вона чотири роки тому уклала угоду. Жінка повідомила, що предметом угоди було страхування життя та здоров'я її дитини на певний період, протягом якого вона добросовісно сплачувала відповідні внески. Тепер, щоб отримати викупну суму відповідно даній угоді, заявниця намагається зв'язатися телефоном зі страховиками, але з минулого року телефони цієї установи не відповідають. Заявниця у розпачі звернулася по допомогу на урядову "гарячу лінію". Фахівці Центру надіслали звернення громадянки для розгляду та реагування до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (Нацкомфінпослуг). Як відомо, в Україні саме ця організація є відповідальним органом виконавчої влади, що здійснює контроль за дотриманням фінансовими установами встановлених норм та правил, у тому числі щодо реєстрації та ліцензування, наявності необхідних фінансових ресурсів (капіталу, ліквідності тощо), кваліфікації персоналу, обмеження ризиків під час провадження діяльності, розкриття інформації тощо. Нацкомфінпослуг запросив у заявниці копії всіх документів, що стосуються даної справи, у відомстві також просили окремо зазначити проблемні питання та зауваження до страхової компанії, щоб визначити заходи дієвого впливу на неї. Розгляд справи триває.

Переселенка з м. Донецьк, яка нині мешкає у Дніпропетровській області, звернулася з проханням допомогти отримати банківську картку у відділенні ПАТ "Ощадбанк" за місцем тимчасового проживання, на яку має надходити адресна грошова допомога. Заявниця також повідомила, що телефонувала на гарячу лінію ПАТ "Ощадбанк", де її запевнили про передачу банківської картки у відділення, проте там жінці відповіли, що даний документ до них не надходив. Лише після звернення на урядову "гарячу лінію" заявницю було письмово повідомлено з Дніпропетровського обласного управління ПАТ "Ощадбанк" про виготовлення їй нової платіжної картки для отримання необхідних коштів. Жінці також були принесені вибачення за незручності, яких вона зазнала в процесі обслуговування.

Заявниця з Кіровоградщини зателефонувала на урядову "гарячу лінію" стосовно комісійного збору в розмірі 7 грн при оплаті комунальних рахунків за послугу газопостачання. Небайдужа громадянка до цього намагалася з'ясувати питання у працівників банківської установи, проте відповіді так і не отримала. Жінка просила сприяння у відміні комісійного збору при оплаті комунальних рахунків. Кіровоградським обласним управлінням ПАТ "Ощадбанк" заявниці було надане письмове роз'яснення щодо прийому платежів за комунальні послуги від населення.

Отже урядова "гаряча лінія" нині є найефективнішим каналом оперативного розгляду звернень громадян.

За період з 29 квітня по 5 травня 2016 року на урядову "гарячу лінію" надійшло 29 тисяч 230 дзвінків, а також 533 звернення зареєстровано через Інтернет.

Урядова "гаряча лінія" працює цілодобово за номером: 0-800-507-309 (безкоштовно зі стаціонарного телефону).

Для постраждалих під час Революції Гідності діє спеціалізована "гаряча лінія" за окремим номером: 0-800-505-607.

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової "гарячої лінії": +38(044)284-19-15.

Киянам надається прямий міський телефон "гарячої лінії" за номером: 284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Центру.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-