Понад 90% ринку таксі в Україні перебувають у «тіні» - профспілка
Як повідомляє кореспондент Укрінформу, про це під час засідання за круглим столом "Тарифи таксі", ініційованого всеукраїнським соціально-освітнім проєктом "Академія таксі ONTOP", сказав голова профспілки таксистів України Василь Попик.
За його словами, головна проблема полягає у відсутності будь-якого контролю за діями учасників ринку, насамперед компаній-посередників, які надають диспетчерські послуги.
“Поява в Україні інтернет-платформ, фірм-агрегаторів “вбила” професію таксиста. Зараз будь-хто на будь-якому авто може таксувати. Сліпо-глухонімий таксист — це реальність. Усе - через абсолютну відсутність контролю. Тож, вважаю, починати наводити лад треба не з перегляду тарифів, а із законодавчого врегулювання галузі”, - наголосив Попик.
Голова галузевої профспілки вважає, що дійти узгодженого рішення про перегляд тарифів не проблема. Проблема - змусити посередників працювати за цими тарифами. Через те, що саме компанії-агрегатори диктують “правила гри”, в таксистів є лише один вибір: або працювати, погоджуючись на їхні умови, або не працювати взагалі.
За підрахунками Попика, щоб отримати більш-менш гідний заробіток, таксистові доводиться працювати понад 16 годин на день. А звідси - й небезпека не лише для самого водія, а й для його пасажирів та для інших учасників дорожнього руху.
Як повідомлялося, 14 лютого у Києві, Харкові, Львові, Полтаві, Одесі, Дніпрі, Запоріжжі та деяких містах України почався страйк водіїв таксі. Вони вимкнули мобільні застосунки для замовлення поїздок та провели мітинги біля офісів компаній-агрегаторів (зокрема, Bolt, Uber, Uklon, OnTaxi, 838). Головна вимога - підвищити на 20-30% мінімальні тарифи на поїздки та зменшити розмір комісії компаній-посередників. Зараз комісійна винагорода агрегаторів становить 17-25% від вартості замовлення.