Танк Leclerc: електроніка – це половина вартості машини

Танк Leclerc: електроніка – це половина вартості машини

Інфографіка
Укрінформ
Франція розглядає можливість надання Україні своїх основних бойових танків

Танк назвали на честь французького генерала часів Другої світової війни Філіппа «Леклерка» де Отклока. Він відомий тим, що у липні 1944 році його бронетанкова дивізія звільняла Париж з-під німецької окупації.

AMX-56 Leclerc було розроблено державним об’єднанням Giat Industries наприкінці 1980-х років. З початку серійного виробництва державний арсенал, розташований у місті Руан, випустив понад 876 танків Leclerc. Близько половини з цих машин служать французькій армії, інша половина - в армії Об’єднаних Арабських Еміратів (частину з них було передано Йорданії).

Машина й досі вважається однією з найдорожчих у світі. Це пов’язано з тим, що Leclerc насичений електронікою. Для розуміння: вартість електронного обладнання складає близько половини вартості усього танку. Тож ціна одного Leclerc може доходити до 10 мільйонів доларів.

За інформацією ЗМІ
За інформацією ЗМІ

Окрім електроніки, яку застосували французькі конструктори, заслуговує на увагу й технологія броні «Леклерка». Лобові та бічні частини корпусу та башти танка виготовлені з багатошарової броні із застосуванням керамічних та вольфрамових листів. Лобова броня накрита додатковими шарами модульного захисту. Цей тип бронювання має дві основні переваги: по-перше, при пошкодженні одного, або декількох модулів, їх можна легко замінити навіть у польових умовах. А по-друге, у майбутньому броньовий захист танка можна покращити за рахунок встановлення ефективніших типів броні. Особливу увагу інженери приділили посиленню захисту даху башти, насамперед, від сучасних протитанкових засобів, які вражають танк зверху. Борти корпусу прикриті протикумулятивними броньовими екранами, а в передній частині корпусу навішені ще й сталеві короби в якості додаткового бронювання.

AMX-56 Leclerc оснащений системою захисту від зброї масового враження. У випадку застосування противником ядерної, хімічної чи бактеріологічної зброї, у бойовому відділенні створюється надлишковий тиск з метою запобігання потраплянню всередину машини радіоактивного пилу, або отруйних хімічних речовин.

Живучість танка "Леклерк" також підвищена за рахунок автоматичної швидкодіючої системи пожежогасіння в бойовому та моторно-трансмісійному відділеннях

Ще деталь: усі гідравлічні приводи танку наведення при модернізації були змінені на електричні.

Танк оснащений системою гранатометів, які можуть ставити димові завіси або вражати ворожу піхоту в безпосередній близькості. Також Leclerc обладнаний системою попередження при наведенні на нього лазерних променів - тож екіпаж має час на здійснення маневрів для уникнення влучання у танк. Для цього «Леклерк» має досить високу маневреність на пересіченій місцевості, це дозволяє уникнути загрози. Зовнішні гранатомети також оснащені інфрачервоними пастками, які вистрелюються під час наведення на танк ракет самонаведення. Такі пастки часто використовують у авіації, їх висока температура перебиває тепловий слід від двигунів техніки і ракети, зазвичай, не влучають у ціль.

Основним озброєнням Leclerc є 120-мм гладкоствольна гармата СN120-26 з довжиною ствола 52 калібри (у гармат танків М1А1 "Абрамс" та "Леопард-2" довжина ствола становить 44 калібри). Ствол оснащений теплоізоляційним чохлом. Для ефективної стрільби під час руху гармата стабілізується у двох площинах наведення. У боєкомплект входять бронебійні підкаліберні та кумулятивні снаряди. Збільшена довжина гармати забезпечує швидкість бронебійного снаряду у 1750 м/с. Як відомо, швидкість снаряду дуже важлива для пробиття ворожої броні. Тому гармата СN120-26 дозволяє «Леклерку» боротися навіть з важкоброньованою технікою. В даний момент французькими фахівцями розробляється новий 120-мм бронебійний підкаліберний снаряд із збідненого урану та осколково-фугасний снаряд з можливістю радіопідриву для боротьби з бойовими вертольотами. Особливістю танка Leclerc є наявність автомата заряджання, що дозволило скоротити екіпаж до трьох осіб. Боєзапас автомата заряджання має 22 постріли, решта 18 знаходяться в боєукладці барабанного типу праворуч від механіка-водія. Автомат заряджання забезпечує практичну скорострільність у 12 пострілів за хвилину під час ведення вогню як із місця, і у русі.

У разі потреби передбачено і ручне заряджання гармати. Американські фахівці розглядають можливість застосування такого автомату заряджання на танках "Абрамс" після проведення третього етапу їхньої модернізації.

В будь-який час доби командир танку може використовувати панорамний перископічний приціл Н1-15. Приціл має денний та нічний візуальні канали. Система дозволяє круговий огляд. Командир також має дисплей, на якому відображається зображення з прицілу навідника, який, у свою чергу, обладнали тепловізором.

Повторюємо: для танки Leclerc відзначаються концентрацією електронних засобів - бортових комп’ютери контролюють роботу всіх основних систем та обладнання. На окремому дисплеї виводяться всі поточні параметри бойової машини.

Силова установка. Французькі інженери встановили на танку 8-циліндровий V-подібний дизельний турбований двигун V8Х 1500, на 1500 кінських сил. Він виконаний в одному блоці з автоматичною трансмісією ЕЗМ 500, який за необхідності можна замінити за 30 хв у польових умовах.

Автоматична коробка забезпечує п'ять швидкостей вперед та дві реверсні. Leclerc за 5,5 секунд здатен розігнатись до швидкості 32 км/год. Все це забезпечило танку динамічність та маневреність, а також максимальну швидкість по шосе 71 км/год.

Богдан Тузов, Київ 

Інфографіка Олександр Шингур

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-