Опитування USAID-Internews щодо споживання медіа

Опитування USAID-Internews щодо споживання медіа

Укрінформ
29 листопада, 12:00 - пресконференція на тему: «Ставлення населення до медіа та споживання різних типів медіа у 2022р.: Результати опитування USAID-Internews».

Організатори: Міжнародна організація Internews.

Учасники: Джилліан МакКормак - директорка Internews в Україні; Оксана Майдан - заступниця директорки Internews в Україні.

Модераторка: Тетяна Степикіна - менеджерка з комунікацій, Internews.

Коротко. На пресконференції  буде презентовано результати щорічного всеукраїнського опитування USAID-Internews щодо ставлення населення до медіа та споживання різних типів медіа, рівня медіаграмотності та вміння розрізняти неправдиві наративи, медіаспоживання внутрішньо переміщеними особами, жителями тимчасово окупованих територій та зон бойових дій, покращення доступу до отримання новин на тимчасово окупованих та/або територіях бойових дій  та ін.

Питання для обговорення:

  • Використання медіа для отримання новин
  • Динаміка споживання різних типів медіа
  • Рівень довіри до новин у медіа
  • Запит на висвітлення тем, пов’язаних з рівністю

Формат заходу – офлайн (Зала 2).

Журналісти зможуть поставити питання офлайн (Зала 2).

Прохання до журналістів прибувати за пів години до заходу.

Акредитація представників ЗМІ: pressroomu@gmail.com

Акредитація триватиме до 11:30 29 листопада, для підтвердження необхідно вказати ім’я, прізвище, назву видання.

Захід транслюватиметься на сайті та YouTube-каналі Укрінформу: https://www.youtube.com/c/UkrinformTV

Використання будь-яких матеріалів з офіційного YouTube-каналу Укрінформ можливе лише за умови дотримання авторських прав, встановлених каналом. Демонструючи ролик в ході прямого ефіру, необхідно послатися на автора — Укрінформ — показати його назву на екрані та вимовити її вголос.

Підсумкові матеріали:

Майже три чверті українців отримують новини із соціальних мереж - дослідження

Соціальні мережі слугують джерелом новин для 74% українців, використання телебачення для отримання новин цьогоріч впало порівняно з 2015 роком більш як у двічі.

Такі результати опитування USAID-Internews представила на пресконференції в Укрінформі на тему: «Ставлення населення до медіа та споживання різних типів медіа у 2022р.: Результати опитування USAID-Internews» директорка Internews в Україні Джилліан МакКормак.

Вона зазначила, що цьогорічне опитування USAID/Internews «Українські медіа, ставлення та довіра у 2022 році», яке проводилося з липня до вересня, виявило деякі серйозні зміни у звичках українців до споживання медіа після повномасштабного вторгнення росії.

"Використання телебачення для отримання новин впало з 85% у 2015 році, коли USAID/Internews вперше провели це дослідження, до лише 36% у 2022 році. Зараз 74% опитаних отримують новини із соціальних мереж", - поінформувала МакКормак.

Окрім того, опитування засвідчило, що цьогоріч також помітно зросла популярність регіональних медіа: регіональні сайти підвищили популярність із 27% минулого року до 55% цього року, використання місцевого телебачення майже подвоїлося з 27% у 2021 році до 44% у 2022 році, також значно зросло використання місцевого радіо та газет.

Водночас дослідження, яке проводилося у фокус-групах серед внутрішньо переміщених осіб, засвідчило, що вони досі цікавляться новинами з громад свого походження.

Опитані заявили, що зараз більше довіряють медіа, причому зросла довіра до онлайн-медіа та телебачення на національному та місцевому рівнях. Високу довіру як джерелам інформації респонденти висловили друзям (81%) та родині (86%), а також Генеральному штабу ЗСУ/Міністерству оборони (79%) та Офісу Президента (73%). Інформації, що походить із церкви, довіряють 40% респондентів.

Цього року також відбулося значне покращення в оцінці поширених неправдивих наративів. Зокрема, довіра до неправдивих антиукраїнських наративів значно зменшилася. Українці набагато рідше, ніж у попередні роки, вірять заявам, котрі применшують авторитет та значущість України у вирішенні власної долі.

Позитивною новиною для медіа, які запускають підписку та членство для покращення фінансового стану, незважаючи на війну, є те, що 23% респондентів готові платити за доступ до своїх улюблених цифрових медіа, порівняно з 20% минулого року.

Як зазначила директорка Internews в Україні, загальний висновок дослідження - українці споживають більше новин, стійкіші до дезінформації та більше довіряють своїм медіа під час російської війни у 2022 році.

Дослідження «Українські медіа, ставлення та довіра у 2022р.» було виконано соціологічною компанією InMind на замовлення міжнародної неприбуткової організації Internews, що реалізує «Медійну програму в Україні» за фінансової підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID). У липні-вересні цього року представники InMind опитали 4000 респондентів у 12 областях України. Похибка вибірки не перевищує 2,5%.

Марафон "Єдині новини" щодня дивляться 60% споживачів теленовин - дослідження

Серед тих, хто використовує телебачення як джерело новин, телемарафон «Єдині новини» дивляться щодня більш як 60%, щотижня - майже 30%, а довіряють йому 84% глядачів.

Такі результати опитування USAID-Internews представила на пресконференції в Укрінформі на тему: «Ставлення населення до медіа та споживання різних типів медіа у 2022 році: Результати опитування USAID-Internews» заступниця директорки Internews в Україні Оксана Майдан.

"Серед тих, хто використовує телебачення як джерело новин, усі знають про телемарафон «Єдині новини»: 94% обізнані про нього і з них більш як 60% дивляться його щодня, і майже 30% дивляться його щотижня. Довіра до телемарафону серед тих, хто його дивиться або щодня, або щотижня, також в принципі висока - вона становить 84%", - сказала Майдан.

Вона поінформувала, що люди, які дивляться телемарафон «Єдині новини», оцінюють новини за категоріями, що здійснено аналіз подій, які відбулися, що події висвітлюються вчасно, інформація достовірна.

За результатами фокус-груп у загальному зрізі респонденти знають, які канали беруть участь у телемарафоні, однак не звертають уваги, який саме канал мовить.

"Практично національний телемарафон сприймається як окремий канал інформації без прив'язки до якогось конкретного телеканалу або до конкретних осіб", - зазначила заступниця директорки Internews в Україні.

Майдан також повідомила, що респонденти, яким подобається телемарафон, сказали, що вони вважають його емоційно приємним для перегляду та менш токсичним, ніж інші джерела. Водночас опитані внутрішньо переміщені особи більш критично ставляться до телемарафону, зауважила вона.

"Особливо вони звертають увагу на те, що неточно подані деякі деталі або новини саме з тих територій, з яких вони виїхали. Також вони вважають, що телемарафон дуже оптимістичний, що там говориться тільки про хороші новини і мало уваги звертається на невдачі, якісь несприятливі новини. Тобто у них є якийсь сумнів у реалістичності картини порівняно з тією, яку вони бачили на своїх територіях перед виїздом звідти", - констатувала заступниця директорки Internews в Україні.

Вона додала, що жителі тимчасово окупованих територій розповідали, що навіть якщо вони мали можливість дивитися українське телебачення, то, як правило, не дивилися телемарафон через ризик стати ціллю для окупантів за споживання українських новин.

Як повідомляв Укрінформ, опитування USAID-Internews засвідчило, що соціальні мережі слугують джерелом новин для 74% українців, використання телебачення для отримання новин цьогоріч впало більш як удвічі порівняно з 2015 роком, коли USAID/Internews вперше провели це дослідження, - з 85% до лише 36%.

Дослідження «Українські медіа, ставлення та довіра у 2022 р.» було виконано соціологічною компанією InMind на замовлення міжнародної неприбуткової організації Internews, що реалізує «Медійну програму в Україні» за фінансової підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID). У липні-вересні цього року представники InMind опитали 4000 респондентів у 12 областях України. Похибка вибірки не перевищує 2,5%.

Відео:

Замовити фото натисніть тут - Фотобанк

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-