Проблеми експорту агропродукції залізничним транспортом

Проблеми експорту агропродукції залізничним транспортом

Укрінформ
28 червня, 15:00 -  пресконференція на тему: «Проблеми експорту агропродукції залізничним транспортом».

Організатор:  ГС «Всеукраїнський аграрний форум» (ВАФ).

Учасники: Марія Дідух -  директор ГС «Всеукраїнський аграрний форум»; Роман Сластьон - генеральний директор асоціації «Український клуб аграрного бізнесу»; Катерина Рибаченко - віцепрезидент асоціації «Український клуб аграрного бізнесу», генеральний директор компанії «Агро-Регіон»; Денис Марчук - заступник голови ГС «Всеукраїнська аграрна рада»; Степан Капшук - генеральний директор асоціації «Укроліяпром»; Юрій Щуклін - експерт ринку логістики, радник Голови Правління «Укрзалізниці».

Питання для обговорення:

Огляд статистики перевезення залізницею на експорт різних типів вантажів.

Про планування залізничних вантажних перевезень та черги вагонів.

Неефективність залізничних перевезень та простої вагонів.

Запуск Укрзалізницею аукціонів на користування вагонами.

Чи будуть підняті тарифи на вантажні перевезення на 70%?

Формат заходу – офлайн (Зала 2).

Журналісти зможуть поставити питання офлайн (Зала 2).

Прохання до журналістів прибувати за півгодини до заходу.  

Акредитація представників ЗМІ: pressroomu@gmail.com 

Акредитація триватиме до 14:30 28 червня, для підтвердження необхідно вказати ім’я, прізвище, назву видання.

Захід транслюватиметься на YouTube-каналі Укрінформу: https://www.youtube.com/c/UkrinformTV 

Адреса Укрінформу: м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 8/16

Використання будь-яких матеріалів з офіційного YouTube-каналу Укрінформ можливе лише за умови дотримання авторських прав, встановлених каналом. Демонструючи ролик в ході прямого ефіру, необхідно послатися на автора — Укрінформ — показати його назву на екрані та вимовити її вголос.

Підсумкові матеріали:

Статистика експортних перевезень залізницею за останні місяці не на користь агропродукції - УКАБ

Агрокомплекс змушений конкурувати з гірничодобувною промисловістю за обсяги експортних перевезень залізницею. У травні з 3,8 млн тонн експортованих вантажів сільгосппродукції було лише 752 тис. тонн, або 20%.

Про це в Укрінформі, під час пресконференції «Проблеми експорту агропродукції залізничним транспортом» повідомив Роман Сластьон, генеральний директор Українського клубу аграрного бізнесу.

«У квітні залізницею було експортовано 3,7 млн тонн усіх вантажів, у травні — 3,8 млн тонн. Очевидно, це той максимум, який зараз реально можливо експортувати до країн ЄС саме цим шляхом. Із цих обсягів у травні було експортовано 2 млн тонн залізної руди (54%) і всього 752 тис. тонн зерна та продуктів його переробки (20%). Через обмежену експортну спроможність залізниці вантажі змушені конкурувати за потужності для перевезення. Як бачимо, ця конкуренція не на користь продовольства», — сказав Сластьон.

За його інформацією, така ситуація не додає оптимізму сільгоспвиробникам, які замислюються, а чи варто взагалі сіяти, якщо не буде можливості продати зібраний врожай.

До того ж, за словами експерта, конкурують виробники не лише за пропускну здатність на кордоні, а й за рухомий склад для перевезення, зокрема, в європейських країнах, де відбувається перевантаження.

«В ЄС фактично немає звичних для нас зерновозів, але в них є напіввагони, призначені для перевезення будь-яких навалювальних вантажів. В тому числі їх можна використовувати для перевезення зерна. Але ситуація така, що більшість гірничодобувного вантажу експортують лише кілька компаній, і вони спромоглися набагато швидше забронювати всі потужності для перевезення своєї продукції. На жаль, ми втиснутися в цей потік просто не можемо», — зазначив Сластьон.

Він нагадав, що ще в квітні був напрацьований спеціальний механізм лімітування по окремих вантажах на конкретних пунктах пропуску, але цей механізм так і не був прийнятий.

«Ми сподіваємося, що уряд та профільні міністерства напрацюють збалансований механізм експорту. Ресурс для цього є. Нагадаю, що до війни на західні кордони руди надходило близько 1-1,2 млн тонн. Зараз ми бачимо, що цей експорт збільшено в рази. Цей ресурс можна переналаштувати під експорт зернових», — підкреслив гендиректор УКАБ.

Як повідомлялося, Європейська комісія спільно з V_labs та Rail Cargo Group запустила торговельну платформу для зерна «Зернові шляхи» - Grainlane, яка сприятиме оптимізації експорту зерна з України до держав-членів ЄС. Її особливістю є те, що на ній одночасно будуть розміщені і торговельні, і транспортні запити, що має полегшити процес організації експортних поставок. Тож представники європейської логістики зможуть розв’язувати організаційні питання з українськими партнерами.

За даними Міністерства аграрної політики та продовольства, Україна у травні 2022 року відвантажила на експорт усіма видами транспорту понад 1,743 млн тонн зернових, олійних та продуктів переробки, що становить 180% від квітневого обсягу.

При цьому, наголосили в міністерстві, для стабільного експорту агропродукції з України до Європи потрібно збільшити кількість зерновозів та відкрити нові логістичні коридори.

Відео:

Замовити фото натисніть тут - Фотобанк

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-