Дженні Сарджент, виконавчий директор First Draft
Потенційними розповсюдниками дезінформації на виборах є самі кандидати
11.03.2019 16:56

За два місяці до виборів в Європейський парламент неурядова організація з протидії дезінформації First Draft, зареєстрована у Великій Британії, вирішила провести у різних містах Європи серію зустрічей журналістів, фактчекерів, дослідників та IT-фахівців для поєднання зусиль у боротьбі проти фейків. Один із таких заходів відбувся наприкінці минулого тижня у мальовничому містечку в самому серці Бельгії, у так званому Абатстві Рамі (L’Abbay de la Ramee). Під час цієї зустрічі окремими спостереженнями щодо тенденцій та джерел фейків у виборчих процесах з власним кореспондентом Укрінформу поділилася у бліц-інтерв’ю директор-менеджер First Draft Дженні Сарджент.

ІНФОРМАЦІЯ З НЕОФІЦІЙНИХ ДЖЕРЕЛ ЗА ВПЛИВОМ НА ВИБОРЦЯ НАБЛИЖЕНА ДО ОФІЦІЙНОЇ ІНФОРМАЦІЇ

- Дженні, “First Draft” – що це й для чого?

- Ми – організація, яка цілеспрямовано займається проблемою недостовірної інформації та дезінформації, що розповсюджується в онлайн-ресурсах. Ми об’єднуємо медіа-організації по всьому світу, працюємо із представниками університетів і технологічних компаній, щоб визначати спільні цілі та шляхи, якими ми можемо виявляти дезінформацію та боротися з нею, особливо напередодні парламентських виборів.

- Які саме загрози ви бачите для європейських виборів, що мають відбутися у травні поточного року?

- Оскільки ми здійснюємо виборчі проекти по всьому світу, ми можемо спостерігати однакові тенденції та тактичні прийоми. Зокрема, з великою ймовірністю фейкова інформація спочатку концентрується довкола політиків або кандидатів, і потенційно самі вони можуть бути джерелом розповсюдження дезінформації або пропаганди.

Крім того, інформація з неофіційних джерел — від груп активістів чи окремих людей, загальні конспірологічні теорії, чутки, неправда, що поширюються в інтернеті, – здатні бути руйнівними, дезорієнтувати та ввести в оману виборців.

Як ми можемо передбачати, європейські вибори є дуже вразливою подією у цьому сенсі. Тож ми прагнемо допомогти, намагаємось розглядати всю цю інформацію в контексті та пояснювати людям, де саме може знаходитися небезпека, де і чому певні особи хотіли б зашкодити, або, принаймні, здійснити таку спробу.

УСВІДОМЛЕННЯ СУСПІЛЬСТВОМ ВАЖЛИВОСТІ ГОЛОСУВАННЯ — ОДИН ІЗ ПОКАЗНИКІВ УСПІХУ ВИБОРІВ

- Яких людей ви зібрали тут, на семінарі, й з якою метою? Яким є практичний сенс всіх цих навчань та тренування?

- Ми зібрали разом людей із різних сфер, де, на нашу думку, може бути здійснена найбільш важлива робота. Упродовж двох останніх років ми провели багато обговорень щодо загроз дезінформації. У реагуванні на відповідні виклики в інтернет-просторі журналісти роблять чудову роботу, вже сформована ціла спільнота підготовлених фахівців із перевірки фактів, які мають різноманітні навички.

Тож ми зібрали разом фактчекерів, журналістів, дослідників, експертів із технологій, спеціалістів з обробки інформації, щоб представити загальну картину і наскільки загроза є масштабною. Щоб ці люди поділилися знаннями та ідеями.

- За вашими враженнями, чи будуть майбутні європейські вибори успішними?

- У чому я переконана – що це будуть важливі вибори. Ми сподіваємося, що явка виборців буде суттєвою. Я переконана в тому, що люди хочуть і потребують бути проінформованими, оскільки навколо дуже багато непорозумінь.

Я вважаю, що одним із показників, за яким можна вимірювати успішність виборів, є усвідомлення суспільством важливості голосування. Принаймні, я на це сподіваюся.

Дмитро Шкурко, Брюссель

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-