І звіти Римського клубу запопуляризуємо до віщунства?

І звіти Римського клубу запопуляризуємо до віщунства?

Блоги
2103
Ukrinform
Аналітичні звіти "широкого вжитку" та пусті заяви "мамкіних аналітиків" почасти мають ознаки "пророцтва, що збувається само по собі"

Бачу як адепти "Церкви свідків сингулярності" ширять соцмережами інформацію про звіт Римського клубу, який вийшов у грудні. І, нібито, там віщується черговий "пиндець всім сподіванням" (с).

Люди здебільшого потребують і завжди потребували віщунів, астрологів та шаманів, які пояснюють їм реальність. І такого роду люди завжди дуже добре заробляли, не залежно від якості їхніх віщувань чи прогнозів. Почасти вони більше актори, ніж прогнозисти, які "по Станіславському" свято увірували у "запропоновані обставини" та у непогрішність своїх слів.

Все це виходить із нашої "фіолетової частини" спектру спіральної динаміки, яку описує Валерій Пекар. Вона живе в нас. Всі ми в глибині себе викохуємо магічне сприйняття світу, бо воно потребує найменше зусиль і роботи над собою.

На правду ж, хочеться згадати досить поширений після 2015-го віршик, що деякий час блукав Фейсбуком:

"Прибежали в избу дети
Второпях зовут отца:
- Обманул нас Фукуяма!
Нет истории конца!"

Будь-який аналітичний звіт "широкого вжитку", що розрахований на необмежену аудиторію – не вартий нічого. Саме тому я ставився з певним презирством до Джорджа Фрідмана (Стратфор) ще тоді, коли це не було мейнстрімом.

Останній раз я бачив цього пана на безпековому форумі у Варшаві, коли він казав, що в Україні – "заморожений конфлікт". Організаторам довелося смикати мене за рукав піджака, щоб я не вибіг на сцену і не вирвав у нього мікрофон.

Аналітичні звіти "широкого вжитку" та пусті заяви отаких от "мамкіних аналітиків", окрім іншого, мають ознаки "пророцтва, що збувається само по собі". Тобто – Джордж Фрідман робить конфлікт в Україні "замороженим", коли голосно говорить про це великій аудиторії.

- Звичайно ж він заморожений! Про це ж сам Фрідман сказав!

У принципі, ті самі риси мають і ось такі опуси "Римського клубу" чи когось іще. Якщо у такого інформаційно-аналітичного продукту немає конкретного споживача, який би міг використати отримане знання для створення переваги у конкурентній боротьбі, а натомість таке знання поширюється одразу "на всіх" – то, в разі, коли в "Римському клубі" сидять не ідіоти (а там точно розумні люди), вони не можуть сказати одразу все на широкий загал.

Тому що, якщо скажуть, то це може поставити під загрозу певні великі корпорації, або навіть галузі економіки. Адже оприлюднений прогноз (за логікою і механікою прогнозів) має стати модифікатором поведінки і стратегії.

Так що – не переймайтесь.

Якщо цікаво - читайте далі в моєму матеріалі, якому ось-ось виповнюється рік.

Дмитро Золотухін
FB

* Точка зору автора може не збігатися з позицією агентства
Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-
*/ ?>