Компанії РФ витрачають на лобіювання в ЄС мільйони євро - Transparency
Про це йдеться в доповіді Transparency International Russia (TIR).
"На сьогодні у законодавстві РФ немає визначення та нормативного регулювання лобізму, хоча різні лобістські практики існують усередині країни і за кордоном. Громадяни нашої країни позбавлені можливості дізнатися, які засоби російські держкомпанії та держкорпорації витрачають на лобістську діяльність. Для нас очевидним є те, що подібна непрозорість і недостатнє правове регулювання можуть сприяти виникненню корупції", - йдеться у преамбулі до доповіді.
TIR, організація, яка займається розслідуванням рівня корупції, нагадала, що точні витрати за цією статтею витрат встановити складно, оскільки лобістська діяльність у різних країнах ЄС регулюється по-різному, що дає можливість росіянам не розкривати усієї інформації - дані європейських реєстрів дають уявлення лише про малу частку цих витрат.
Як випливає з доповіді, найбільш активно свої інтереси у ЄС лобіює Газпром, витрачаючи на лобістів не менше 900 тис. євро щорічно. Наприклад, в Австрії інтереси компанії представляє нафтогазова компанія OMV (учасниця проекту "Північний потік"), на це витрачається понад 100 тис. євро на рік.
Сбербанк в Австрії лобіює свої інтереси через власну "дочку" - Sberbank Europe AG, яка взаємодіє із місцевими держорганами і регуляторами.
За даними Transparency International Russia, Російські залізниці, Nord Stream 2 AG і "дочка" "Росатома" JSC Rusatom Overseas для лобіювання своїх інтересів у ЄС користувалися послугами консалтингової компанії Sass Consulting AG.