ІДІЛ робить для соцмереж свій

ІДІЛ робить для соцмереж свій "Голлівуд" - експерт

Укрінформ
Вербування нових членів, радикалізація прихильників і збирання коштів – основні цілі, які переслідує "Ісламська держава" в соцмережах. Розміщуючи в мережі Youtube відео із стратами "невірних", ІДІЛ досягає кращого ефекту переглядів серед жителів Близького Сходу, ніж це б дали будь-які голлівудські фільми.

Про це під час семінару "Пропаганда і факти: використання соцмереж у конфліктах в Сирії та Україні" в Польському інституті міжнародних відносин (PISM) зазначила експерт Інституту національної безпеки Ізраїлю Оріт Перлов.

"ІДІЛ активно використовує соцмережі у трьох цілях: для вербування нових членів, радикалізації прихильників і збирання коштів на свою активність", - заявила Перлов.

За її словами, бойовики ІДІЛ дуже активно опанували соцмережі і намагаються досягнути у своїх відео ефекту Голлівуду з метою більшої кількості переглядів, використовуючи при цьому асоціативні ряди, близькі європейцям.

Вона навела приклад відео з показовою стратою в минулому році бойовиками ІДІЛ йорданського військового пілота - нібито спалення його живцем у клітці.

"Насправді перед спаленням його застрелили, але на відео показано нібито його палять живцем, що зробило неймовірний ефект, якого би не досягнув жоден голлівудський фільм. Фейкове відео зі страти подивилося на Близькому Сході не менше 150 млн осіб", - констатувала Перлов.

Крім того, як зауважила ізраїльський експерт, для більшого ефекту на Заході бойовик ІДІЛ Мохаммад Емвазі на прізвисько джихадист Джон (Jihadi John), який був громадянином Великої Британії (убитий військами коаліції в листопаді минулого року – ред.), торік на відео страчував заручників – громадян Великої Британії і США в одязі, який дещо нагадував Дарта Вейдера із "Зоряних воєн", що також мало свій ефект.

За її словами, соцмережі у війні в Сирії активно використовують усі сторони конфлікту – сили, вірні президенту Башару Асаду, опозиційні сили, ІДІЛ, курдські війська, біженці, громадські активісти та міжнародні організації.

Перлов констатувала, що завдяки Facebook можна успішно відслідковувати маршрути пересування біженців, Twitter активно використовують бойовики ІДІЛ для залякування місцевого населення, через соцмережі можна відстежувати також число загиблих у тих чи інших місцях зони конфлікту.

Крім правдивої інформації, через соцмережі в зоні конфлікту активно поширюються фейкові новини і меседжі з різною метою. Наприклад, Перлов зауважила, що у ЗМІ та соцмережах більшість сил показують, що активно борються з ІДІЛ, а насправді кожен використовує війну для досягнення своїх цілей. "Росія каже, що бомбардує ІДІЛ, а насправді – опозиційні до Асада війська, турки в Сирії бомбардують курдів, а з ІДІЛ майже ніхто не бореться", - констатувала ізраїльський експерт.

Вона поінформувала також, що користувачі інтернету в Сирії найактивніше використовують мережі WhatsApp (98%) та Facebook (97%), в основному для спілкування з ріднею. Менш популярними є Google+ (36%), Twitter (14%), Youtube (12%).

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-