SELECT p.id,p.filename, p.memo_ukr memo, g.photo_id main_photo, g.name_ukr gname FROM photos p LEFT JOIN galleries g ON g.id=p.gallery_id AND g.photo_id=p.id WHERE p.gallery_id=? ORDER BY main_photo DESC, p.weight Туристичний оптимізм. Виграють міста з багатою історією - 13.03.2018 11:58 — Новини Укрінформ
Туристичний оптимізм. Виграють міста з багатою історією

Туристичний оптимізм. Виграють міста з багатою історією

3056
Ukrinform
Замітки з міжнародної туристичної біржі ITB BERLIN 2018

Міжнародна виставка туризму ITB BERLIN 2018, яка проходила в німецькій столиці з 7 по 11 березня, побила, як зазвичай, свої ж попередні рекорди: більше 10 тисяч експонентів з 186 країн (минулого году їх було 184), 110 тисяч спеціалістів і 60 тисяч просто відвідувачів.

Все це не випадково. Світовий туризм переживає справжній бум, про що свідчать оприлюднені на виставці цифри звіту IPK International. За їх даними минулий рік став "виключно сильним з точки зору закордонних подорожей": кількість поїздок за кордон зросла по всьому світу на 6,5% і сягнула 1,2 млрд.

Як і раніше, самим популярним як туристичним напрямком, так і джерелом туристів залишається Європа. Причому, інтерес до неї росте вищими за  середньостатистичні темпами - на 7% в 2017 році проти року попереднього.

Далі йдуть Північна і Латинська Америка - приріст на 6%, потім - Азія (5%).

Якщо взяти окремі держави, то на першому місці за кількістю відвідувань стоїть Іспанія, за нею йдуть США, замикає трійку «фаворитів» Німеччина. У топ-п'ятірку входять також Франція та Італія.

Автори Звіту відзначають зниження у туристів відчуття страху у зв'язку з загрозою терактів. Пожвавлюється інтерес до відпочинку в Єгипті та Туреччині після зменшення попиту на тлі терактів, що були там скоєні.

Найбільш стрімкими темпами зростало число екскурсій до міст з великою історією - на 18%; кількість любителів пляжного відпочинку зросла на 9%. А ось екскурсійні тури стали вже менш привабливими, цей сегмент скоротився на 1%.

Досить новим явищем став такий феномен як  «надлишковий туризм». Суть його в тому, що деякі місця на земній кулі стали настільки популярними, що це почало викликати протести з боку місцевих жителів і влади. В деяких випадках навіть призводить до введення заходів з обмеження числа відвідувачів. Постраждалими тут опиняються не тільки місцеві жителі, але й самі мандрівники. Отже, найбільш перенасиченими вважаються такі міста як Мехіко, Шанхай, Венеція, Пекін, Гонконг, Стамбул, Амстердам, Флоренція та Барселона.

Що стосується прогнозів експертів, то в нинішньому році очікується зростання турпотоків на 5%.

УКРАЇНА ЗАПРОШУЄ

Скільки цього року туристів відвідає Україну? Якщо не трапиться якогось різкого вибуху інтересу, то, виходячи з тенденцій останніх 3-х років - плюс 1 мільйон на рік, - можна припустити, що ця цифра складе близько 15 з половиною мільйонів. До показників довоєнного 2013 року, коли було 25 мільйонів, ще далеко. Але прагнути цього треба, в тому числі й постійно підвищуючи якість послуг. Не випадково, однією з тем цьогорічної виставки був туризм у сегменті люкс. Інтерес до такого відпочинку в світі зараз зростає.

Взагалі, у нашій країні є, що запропонувати в самих різних сегментах. Тільки показати це потрібно вірно.

В цьому році Україна представила достойний стенд.

Спочатку думали зробити 2 окремих - України та Києва. Причому країні хотіли віддати 35 кв. метрів, а її столиці - 50. Але потім порахували, що краще все-таки об'єднати зусилля КМДА та Турдепартаменту МЕРТ, Національної туристичної організації, а також 22 приватних туристичних компаній та 7 міст (Одеса, Львів, Харків, Дніпро, Чернівці, Івано-Франківськ та Київ) і зробити єдиний Національний стенд.

На туристичній виставці у Берліні пройшла українська вечірка /Фото: Ольга Танасійчук, Укрінформ

Воно, безумовно, й правильно: 110 квадратів виглядали презентабельно і приваблювали не тільки кольоровими вишиванками, різноманіттю яких міг би позаздрити будь-який будинок мод. 

Стенд вийшов сучасним, багатофункціональним та інформативним. На ньому в один з днів влаштували українську вечірку з пивом, домашнім самогоном (він, до речі, закінчився першим), соліннями, ну все як годиться. А також з піснями та танцями. До музикантів у мене виникли серйозні питання, але загального настрою не змогли зіпсувати навіть вони. 

Свято вдалося, призи були розіграні. Головний - квиток на фінал Ліги чемпіонів з футболу в Києві в кінці травня (до речі, фішкою нашого стенду став виставлений тут справжнісінький кубок Ліги).

Столиця взагалі робить ставку в останні роки на «подієвий туризм», розповів начальник Управління туризму КМДА Антон Тараненко. Добре, що такі події трапляються регулярно. Останні дні травня в Києві обіцяють бути дійсно дуже цікавими, хочеться сподіватися, що гостей приїде багато, міська влада, принаймні, розраховує на 80 тисяч.

ДО ВСІХ ПРАПОРІВ У ГОСТІ

Ще трохи про саму виставку. Захід це суто професійний. Не випадково її називають «туристичною біржею». Прості роззяви змогли потрапити до павільйонів лише у вихідні. Тут на них чекали національні напої та закуски (відвідувачі таке взагалі люблять), музика і танці, ну і захоплюючі обіцянки кращого в їх житті відпочинку.

Вибрати з такого розмаїття нелегко. Ще б пак, адже була представлена чи не вся географія: країни близькі і далекі, екзотичні і цілком «традиційні». Відпочинок пляжний і активний, діловий і пригодницький, медичний і екстремальний. Наприклад, цілих 7 компаній організовують тури в Чорнобильську зону, 6 з них - українські. 

Сьомою виявилася словацька. На її стенд я натрапила випадково і була чимало здивована інтересом з боку відвідувачів до дівчини модельної зовнішності, яка спритно управлялася з протигазом і розповідала про всі принади такої подорожі. Було багато охочих сфотографуватися з нею.

Напроти - російські стенди, а пліч-о-пліч з ними - американські. Хто кого. У тому ж павільйоні - весь колишній СРСР. Незрозуміло, як в таку компанію записали США і Канаду.

Цілий павільйон відданий Туреччині. Традиційно - одному з найулюбленіших місць відпочинку німців, імідж якого сильно зіпсував невдалий путч і низка події після нього всередині країни. МЗС ФРН залякав «своїх» рекомендаціями не їхати на берег турецький. Але тепер відносини потихеньку налагоджуються, і ось міністр закордонних справ Туреччини Мевлют Чавушоглу особисто приїжджає на виставку, а перед цим попросив «свого великого німецького друга Зігмара Габріеля» переписати рекомендації: мовляв, Туреччина така ж безпечна, як будь-яка з країн Європи.

На стендах африканських країн і островів різних океанів все яскраво і барвисто. Аборигени привітно махають руками і квітами. Як, ви ще не були на Таїті? Вам розкажуть, чому зробити це треба неодмінно.

Китайці не чекають, щоб до їх павільйону дійшли. У перший же день роботи вони зустрічали відвідувачів виставки ще на підступах: бімаюни (солдати теракотової армії), барабани, танці прекрасних дівчат з пальмових сіл. Продовження було на китайських стендах. Кому-кому, а вже Піднебесній є що запропонувати туристу з найрізноманітнішими уподобаннями.

До речі, про уподобання. Який вже рік поспіль своє законне місце на виставці займає павільйон ЛГБТ-спільноти - Gay & Lesbian Travel Pavilion. Організатори з гордістю розповідають, що в Берліні найбільший майданчик пропозицій туризму для геїв, лесбіянок, бісексуалів і транссексуалів у світі. І нестачі відвідувачів на ньому не спостерігається.

БОРОТЬБА ЗА ТУРИСТА

Вперше в 52-річній історії проведення виставки країною-партнером стала зовсім не держава, а німецька федеральна земля. І не якась там обласкана увагою Баварія, а Мекленбург-Передня Померанія. Примітним тут є те, що це «політична батьківщина» канцлера ФРН Ангели Меркель - від цього регіону вона обирається в Бундестаг. Тому не вшанувати особистим відвідуванням відкриття виставки глава уряду звичайно не могла. Тим більше, що настрій у неї хороший, ситуація з коаліцією розрулилася, можна розслабитися, по крайній мірі, на деякий час.

А в наступному році, на 53-й виставці, країною-партнером буде Малайзія.

Але, люди, які організовують наш з вами відпочинок, не будуть чекати цілий рік, до наступного березня в Берліні. Адже процес цей не зупиняється на жодну хвилину. Одних тільки виставок під маркою ITB проходить протягом року декілька - Берлінська (найбільша), Шанхайська і Сінгапурська (Азіатська). А вже скільки інших, вузькопрофільних ...

Боротьба за туриста йде постійно. Головне, щоб в результаті всі залишилися задоволеними. Адже так напружено працюючи, як того вимагають реалії нашого сьогоднішнього божевільного світу, багатьом дуже хочеться хоча б кілька днів на рік відпочити так, щоб підживитися незабутніми враженнями та енергією на наступні місяці до чергової довгоочікуваної відпустки.

Ольга Танасійчук. Берлін

Фото автора

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-
*/ ?>