2021-2030. На яхті за $650 млн пливе зелене майбутнє

2021-2030. На яхті за $650 млн пливе зелене майбутнє

Укрінформ
Якщо це не для Білла Гейтса, то для кого?

Яхти у мене нема і, зважаючи на економічну ситуацію в Україні, – ніколи не буде. Але ж мріяти мені народні депутати ще не заборонили. Отож, побачивши ці світлини та почитавши матеріали про яхту новітнього покоління “Sinot Aqua”, – я скорегував власні бажання і мрію.

Проте мова сьогодні піде не про цяцьку в сегменті luxury вартістю $650 млн, а про унікальну розробку голландських корабелів із компанії “Sinot Yacht Architecture & Design”, на якій, схоже, пливе зелене майбутнє нашої планети. Адже попри гігантські розміри та високотехнологічний фарш, той екопалац, що працює на рідкому водні, гарантує нульовий рівень викидів в атмосферу!

Ось яким бачиться розробникам прийдешнє такої забаганки, як катання на човнах.

ЯКИЙ ВІН, ПРОРИВ ЯК У ТЕХНОЛОГІЯХ, ТАК І В ЕСТЕТИЦІ ЯХТОБУДУВАННЯ

Загальновідомо, світ дорогих яхт – світ не просто для багатіїв, а для справжніх акул світового бізнесу. Вартість “Sinot Aqua” виводить подібну банальність на абсолютно новий рівень. Футуристичний екокорабель загальною потужністю 4 МВт вперше публічно представили на виставці “Monaco Yacht Show 2019”, що з 25 по 28 вересня тривала у знаменитому порту Еркюль, розташованому в мальовничій бухті князівства Монако. Та бачили ви все це на власні очі: саме тут, у 1995-му, молодий Пірс Броснан в амплуа Джеймса Бонда у бойовику “Золоте око” хвацьки боровся на борту 43-метрової суперяхти “Manticore” з підступними ворогами.

Минуло майже два роки від виставки плавучої розкоші у Монако, але таємницю навколо персони власника яхти “Сіно Аква” закриває запона таїни. Подейкують, як і раніше, що то бізнес-магнат “Microsoft” Білл Гейтс. Про це свідчить купа непрямих доказів, хоча сам автор та дизайнер, Сандер Сіно (Sander Sinot) усе заперечує. Утім, вчитайтесь у пряму мову яхтобудівника:

- Кожен проєкт – це новий виклик для мене і моєї команди, можливість перевершити самих себе. Працюючи над проєктом “Aqua”, ми надихалися способом життя вишуканого, сміливо мислячого власника, а також гнучкістю і свободою води та новітніми технологіями. Все це поєдналось у 112-метровій (за ватерлінією) яхті, яка працює виключно на рідкому водні та паливних елементах і стала проривом як у технологіях, так і в естетиці яхтобудування.

Автор та дизайнер еко-яхти “Sinot Aqua” Сандер Сіно
Автор та дизайнер еко-яхти “Sinot Aqua” Сандер Сіно

Зрештою, проєкт “Aqua” поки остаточно не завершений. І раніше 2024 р. ми не дізнаємося, хто став шкіпером екокорабля. Тим часом про футуристичного рукотворного Мобі Діка уже дещо відомо, тож сьогодні розповімо, що найбільше вражає.

ОСОБНЯК НА ВОДІ ЗАВШИРШКИ 15,4 М

Почнемо з того, що потішить серце кожного українця, чия місячна платня не перевищує 13232 грн (лютий 2021): багаті теж плачуть. Отже, як я уже казав, лише авансовий (!!!) платіж за Господаря моря завширшки 15,4 м склав $650 млн, бо витрати на придбання “Sinot Aqua” на цьому не завершаються. Адже, якщо йдеться про більшість котеджів на воді, лише щорічне утримання коштуватиме дорожче, ніж більшість з нас навіть уві сні не побачать на своєму банківському рахунку.

Спільна зала
Спільна зала

Ціна обслуговування подібних кораблів щороку оцінюється приблизно в 10% від загальної вартості. Тобто, прикиньте: ви мусите кожні 365 днів платити $65 млн. Якщо зважити на факт, що екіпаж із 31 члена доведеться утримувати мінімум ще за $5 млн, хочеться швидше роззутися, аби з борту шубовснути у воду.

Проєктом “Aqua” Сандер Сіно та його компанія “Sinot Yacht Architecture & Design” із 40 професіоналів яхтобудування опікуються останні п’ять років.

Почали вони із двох, але найважливіших запитань:

●  Навіщо замовник будує яхту?

●  Що слід запропонувати, аби клієнт максимально насолоджувався вкладеними інвестиціями та розкошував у повному відчутті власної свободи?

ГОСПОДАР МОРЯ ПОТУЖНІСТЮ ПОНАД 4 МВт

В емпіреях Сандерс Сіно і С° не літають, бо вміють рахувати гроші… Навіть чужі.

Кошти на платню екіпажу та річне утримання екокорабля, повірте, – не головна стаття витрат. Можете собі уявити, скільки б коштувало заправити корабель дизелем? Тож від початку проєкту йшлося не стільки про нульовий рівень забруднення навколишнього середовища, скільки про… економію коштів.

Наприклад, аби заправити 70-метрову яхту “Eclipse” Романа Абрамовича, збудовану в 2010 р. за 1,5 млрд зелених, треба залити 320 тонн дизеля. Аби ви уявляли цифри, у Монако 378500 літрів дизеля сьогодні коштують $660 тис. Тобто година плавання російському мільярдеру виливається у $3000. Коли різні суми склали, виявилося: заправляти “Сіно Аква” зрідженим воднем – на порядок дешевше, аніж дизелем. Експлуатація доводить слушність запропонованого варіанту.

Діаграма протоннообмінної мембранної паливної комірки (PEMFC), встановленної на еко-яхті “Sinot Aqua”
Діаграма протоннообмінної мембранної паливної комірки (PEMFC), встановленної на еко-яхті “Sinot Aqua”

Трохи – про технічні особливості. Яхта “Sinot Aqua” оснащена двома 28-тонними вакуум-герметичними резервуарами зі зрідженим воднем, що зберігається за -253° С – температури, за якої паливо технологічно має зберігатися, аби використовуватися, як рідина. Нагадаю, нині більшість двигунів внутрішнього згоряння працюють з ККД: бензинові – 25%, дизельні – 33%, тоді як електричні сягають 35%. Одначе, паливні елементи PEM (Polymer Electrolyte Membrane), використані в комбінованій системі енергетики екояхти анонімного власника “Microsoft”, можуть сягати рівня 80%.

Діаграма протоннообмінної мембранної паливної комірки (PEMFC), встановленної на еко-яхті “Sinot Aqua”
Діаграма протоннообмінної мембранної паливної комірки (PEMFC), встановленної на еко-яхті “Sinot Aqua”

Два 28-тонні танки можуть гарантувати Господарю моря потужність понад 4 МВт, живлячи енергією два електричні пропульсивні двигуни потужністю 1 МВт кожен та два носові підрулюючі пристрої потужністю 300 кВт. Поясню для жіноцтва – останні використовуються задля більш активного маневрування корабля. Окрім того, за необхідності гігантська акумуляторна батарея потужністю 1,5 МВт діє як буфер, у разі потреби забезпечуючи миттєвий доступ до електрики та сприяючи гнучкому керуванню рухом судна; про всяк нештатний випадок акумуляторна батарея постійно підзаряджається паливними елементами PEM.

Екстер'єр еко-яхти
Екстер'єр еко-яхти

МОЖНА ПОКЛІПАТИ ОЧИМА НА ТЕ, ЯК ВИГЛЯДАТИМЕ НЕДАЛЕКЕ МАЙБУТНЄ

Тепер – про політ мрії морями-океанами. Не випадково, у назві компанії Сандерса Сіно сяють магічні слова – “Architecture & Design”. Поєднуючи у плавучому особняку технологічну функцію силової установки нового покоління (Proton-exchange membrane fuel cells, PEMFC) з футуристичною естетикою, голландські дизайнери створили шедевр, мандрувати на якому, без дозаправки, можна 6945 км. Це більше, ніж із Нью-Йорка дістатися Барселони. І дістатись у стані райської насолоди.

Помешкання власника, мансардове вікно
Помешкання власника, мансардове вікно

Скажу так. Навіть дві громіздкі цистерни зі зрідженим воднем яхтобудівники не лише елегантно вписали в інтер’єр, а створили на нижній палубі футуристичну оглядову зону, де, спустившись вражаючими гвинтовими сходами, можна покліпати очима на те, як виглядатиме недалеке майбутнє.

Лаунж-зона біля басейну
Лаунж-зона біля басейну

Повірте, усі «а якщо…» тут наперед усунені. Про всяк випадок “Сіно Аква” має резервну дизельну установку і за потреби пропливе із максимальною швидкістю 17 вузлів (31 км/год), мінімум 3750 морських миль, перш ніж кораблю потрібно буде дозаправитися. Застосування у такій махині варіанту нульових викидів уже вважається величезним проривом у збереженні навколишнього середовища. Фахівці пророкують: ось воно – технологічне майбутнє світового яхтобудування.

СУПЕРЯХТА “SINOT AQUA” – НЕ “LANOS”. ВОНА НЕ ПРИЗНАЧЕНА ДЛЯ МАСОВОГО ВЖИТКУ

Єдиним побічним продуктом, який “Sinot Aqua” свідомо по собі залишає, є вода – екологічно чиста, яку ніколи раніше навіть вітрильники по собі не залишали. Бо системи паливних елементів PEM невимовно екологічніші, ніж будь-які версії двигунів внутрішнього згоряння, а виділений ними продукт – H2O – достатньо чистий. Кажуть, таку воду можна навіть пити. І наостанок, водневі паливні елементи, встановлені на екояхті, можна розглядати як батареї, які ніколи не розряджаються, доки в них надходить H2.

Вид зверху
Вид зверху

Як заливати повний бак? Водень можна транспортувати трубопроводами або танкерами – у переохолодженій рідкій формі, подібно до скрапленого природного газу (СПГ), а процес заправки “Сіно Аква” порівнюють із заправкою автомобіля, літака або човна: за умови, якщо ви знайдете водневу АЗС.

Спа центр
Спа центр

Ідея використовувати водневу енергію для руху гігантських кораблів – не нова. Зріджений водень – це паливо, яке від 1970-х рр. Національне управління з аеронавтики і дослідження космічного простору США зуживало для стартів американських ракет. Відмінність у тому, що НАСА використовувало водень як реактивне паливо, а не для виробництва електроенергії – через паливні елементи PEM.

Басейн
Басейн

Тим часом транспортні засоби, що працюють на водні, вже вийшли на світові ринки, хоча успіх здобули обмежений. Дається взнаки відсутність інфраструктури та високі витрати… Йдеться про те, що за інерцією світова економіка працює на автомобілі на бензинових та дизельних двигунах. Разом із тим, суперяхта “Sinot Aqua” – не “Lanos”. Вона не призначена для масового вжитку, а це означає, що вона паливно виживе навіть тоді, коли всі інші кораблі зупиняться назавжди.

Спальня з видом на зимовий сад
Спальня з видом на зимовий сад

ВСЕ У НУТРОЩАХ ФУТУРИСТИЧНОГО МОБІ ДІКА МОВЧКИ СЯЄ РОЗКІШШЮ

Коли ми з вами вже натупались у нутрощах технологічного дива, зупинімось, аби здаля розгледіти Її Океанську Величність. Екояхта прекрасна! Вона створена в подобі могутнього сліду на воді й просто уособлює стрімкий Рух. Тим часом, в обрисах “Сіно Аква” присутнє якесь сентиментальне ретро, наче зовнішній вигляд ескізно промальовували у горизонті 1900 року, аби візуалізувати човен майбутнього. Особисто мені дизайн нагадує якусь декадентську наукову фантастику.

Капітанська рубка, рульова кабіна
Капітанська рубка, рульова кабіна

Той аквапалац розрахований на господаря та 14 гостей. Для зручності пасажирів є помешкання власника, два апартаменти VIP-класу та чотири двомісні каюти. Окремо скажу про помешкання власника, де висота стелі варіюється – від 280 см у спальні до вражаючих 380 см біля центрального мансардного вікна. Витвори мистецтва (ясна річ, оригінали), музичні інструменти, інші предмети тонких бажань створюють вишукану атмосферу, що вгортає максимальним комфортом, затишком і розкішшю.

Помешкання власника, ванна кімната
Помешкання власника, ванна кімната

Чим себе зайняти на п’ятьох палубах, кожен вирішить сам. Бо кожна з них більш вражаюча, аніж попередньо оглянута. Тут, на носі корабля у скляній капсулі є місце для тихого відпочинку – із книжкою чи келихом сухого “мартіні”. Є затишна зала для занять йогою, а поряд – спортзал. Є величезний кінотеатр, коли закортить переглянути новий чи класичний фільм. Від обідньої зали на 14 місць до елегантного басейну, спа-салону та гідромасажного салону – все у нутрощах футуристичного Мобі Діка мовчки сяє розкішшю. А-а-а, забув сказати: на борту “Сіно Аква” є власний аквапарк та каскад водоспадів, тож із верхньої палуби вам навіть у море плюхатись не доведеться.

ЩАСТЯ ЗА ГРОШІ НЕ КУПИШ, АЛЕ…

Не знаю, чи раніше ви ступали на борт суперяхт, але про цю скажу.

Водних технологічних лімузинів – на цій купа. Маю на увазі тендери (читай: катери) та іграшки для водних видів спорту і забав, як-то: 10-метровий тендер люкс-класу, 10-метровий тендер середнього класу (ширина – 3 м), три гідроцикли, інші (дрібніші) іграшки. Нащо? Аби за бажання, ви, як гості, мали можливість повноцінно дослідити землі та узбережжя, де екояхта стала на якір.

Верхня палуба с каскадним фонтаном
Верхня палуба з каскадним фонтаном

Про інші декадентські смаки.
Що ще хочеться?
Вертолітний майданчик?
На борту “Сіно Аква” є, один.

Навіть приміщення для пасажирського безпілотника передбачено. Такий варіант позбавляє власника потреби… платити пілоту. Хоча, враховуючи неймовірний смак до життя, який пропагує Господар моря, платня пілота гелікоптера не є проблемою для того, хто замовив собі Її Океанську Величність.

Тренажерний зал
Тренажерний зал

Можете не погоджуватися з американським актором, режисером, музикантом і продюсером Джонні Деппом (John “Johnny” Depp; 1963), – то ваша справа:

- Щастя за гроші не купиш. Але можна придбати яхту, яка домчить тебе до нього.

Олександр Рудяченко

Використані джерела: 123,  456789101112   

Інфографіка з цієї теми: "Еко-яхта Sinot Aqua як високотехнологічний витвір мистецтва. Інфографіка"

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-