Вчені залучили бактерій до будівництва доріг
Як повідомляє Naked Science, для боротьби з цією проблемою Ягхуб Фарн і його колеги з Дрексельского університету запропонували використовувати поширені в усьому світу бактерії Sporosarcina pasteurii.
Хлорид кальцію широко застосовується на дорогах як антиобморожувач. Однак він здатний проникати в структуру бетону і взаємодіяти з присутнім у ньому гідроксидом кальцію, що приводить до утворення оксихлорида. Об'ємна і пухка, ця сіль розширює і розриває бетон зсередини, призводячи до утворення ям і вибоїн навіть на якісній трасі.
При цьому, бактерії Sporosarcina pasteurii у природі призводять до появи карбонату кальцію - «природного цементу», здатного скріплювати великі маси піску і породи, а також беруть участь у формуванні вапняку і мармуру. У статті, опублікованій в журналі Construction and Building Materials, вчені пропонують додавати деяку кількість таких мікробів у цементну суміш для дорожнього будівництва. Задумка полягала в тому, щоб S. pasteurii використовували хлорид кальцію, перетворюючи його на абсолютно нешкідливий карбонат і не дозволяючи йому реагувати з протиожеледною сіллю.
Для перевірки цієї ідеї автори приготували і випробували в лабораторії серію зразків бетону з додаванням бактерій і - в деяких зразках - невеликої кількості поживних речовин для підтримки їх зростання. Бетон занурювали у розчин хлориду кальцію на 28 днів, симулюючи природні умови, в яких виявляється матеріал на мокрій зимовій дорозі. Нарешті, зразки витягували і вивчали на цілісність і міцність, а також на присутність руйнівного оксихлорида кальцію.
Робота показала, що зразки, що містили S. pasteurii, за час обробки не піддалися жодним помітним руйнуванням і зміст оксихлориду в них був мінімальним. Більш того, діяльність бактерій приводила до деякого накопичення карбонату кальцію, додатково зміцнюючи структуру бетону. Автори відзначають, що S. pasteurii - мікроби, присутні повсюдно і зовсім нешкідливі для людей. Вони цілком здатні стати новим обов'язковим компонентом сумішей для більш довговічного дорожнього будівництва.