Астрономи виявили космічне кільце, утворене зіткненням галактик

Фото
Вчені вивчили нові дані рентгенівської обсерваторії "Чандра" і виявили кільце яскравих джерел рентгенівського випромінювання у галактиці, яка розташовується на відстані 300 мільйонів світлових років від Землі.

На думку дослідників, це або чорні дірки, або нейтронні зірки, повідомляє DT.

Наголошується, що на новому знімку галактики AM 0644-741 (AM 0644) чітко видно яскраві джерела рентгенівського випромінювання. Астрономи вважають, що кільце з чорних дір або нейтронних зірок утворилося, коли одна галактика зіткнулася з іншою. Одна з них спровокувала брижі в іншій — AM 0644. Потім ці брижі викликала кільце газу, що розширюється, у другій галактиці, яке стало причиною народження нових зірок. Перша галактика, найімовірніше, розташована в нижній лівій частині знімка.

Вчені підкреслюють, що більшість з цих зірок проживуть за космічними мірками не дуже довго, близько декількох мільйонів років. Після цього в цих зірках вичерпається паливо і вони вибухнуть надновими, залишивши після себе чорні діри або нейтронні зірки.

У деяких з цих зірок є зірки-компаньйони, з яких вони витягають газ. Цей газ падає на них, формуючи обертовий диск і нагріваючись тертям. Він, нагрітий до неймовірних температур, виробляє великі обсяги рентгенівського випромінювання, яке може зареєструвати "Чандра".