Кнопкові телефони: Захід до них вертається, а українці поки що ні

Кнопкові телефони: Захід до них вертається, а українці поки що ні

Аналітика
2297
Ukrinform
Попри те, що на ринок вийшли нові моделі смартфонів, відсоток продажів кнопкових телефонів є вищим. Людям потрібний просто зв’язок.

Сайт британського телеканалу Sky News публікує інформацію: люди поступово відмовляються від смартфонів і повертаються до кнопкових телефонів. Мовляв, 2017 року глобальні продажі смартфонів році зросли лише на 2%, натомість продажі кнопкових телефонів збільшились на 5%. Звідки ці цифри взялися – з новини незрозуміло, а тому – може, варто в них засумніватись? Скажімо, того ж минулого року компанія Apple презентувала iPhone “десятку”, хай він навіть і не ідеальний, в чому Укрінформ раніше розбирався, але користувачі його купують, ганяються за ним, так само, як і за iPhone 8. І це не кажучи вже про новинки від Xiaomi, Meizu, Samsung та решти виробників.

Sky News пояснює це тим, що люди втомились постійно проводити час у соціальних мережах, перевіряти свої канали в Instagram та Youtube, коротше кажучи, втомились бути онлайн 24/7. Статистика знає: люди стали настільки “нерозлучними” зі своїми смартфонами, що перевіряють їх в середньому кожні 12 хвилин. Натомість, поки що рано в наш час повністю залишитись без звичайного телефонного зв’язку, а тут немає нічого ефективнішого за кнопкові телефони, або, як останнім часом їх стало у нас модно називати, “бабусефони”.

Припущення про те, що люди приділяють більше уваги «ретро»-зв’язку, має ринкове підтвердження: торік і Nokia, і Motorola оновили старі, флагманські моделі кнопкових телефонів. Зокрема, тепер модель Nokia 3310 випускають з кольоровим екраном, з обмеженим доступом до інтернету. Втім, картинка не стала принципово якіснішою – це б позбавило телефон головного “плюса” – дуже витривалої батареї. Втім, якщо компанії оновлюють старий-добрий продукт, значить на нього є попит.

В Україні процес переходу на смартфони ще не завершився

Втім, в Україні – за даними дистриб’юторів і аналітиків – тенденція протилежна: продажі смартфонів ростуть, а кнопкових телефонів – зменшуються. Укрінформ звернувся із запитом до компанії GfK (Інститут споживчих досліджень), які періодично проводять дослідження ринку гаджетів.

“За підсумками 2017 року ринок смартфонів і мобільних телефонів України зріс на 10% і склав майже 6,3 млн штук. При цьому на нашому ринку головним драйвером зростання стали саме смартфони, приріст продаж яких склав 21% (в одиницях товару) порівняно з 2016 роком. Водночас обсяги продаж кнопкових телефонів в 2017 році навпаки зменшились, порівняно з 2016 роком на 13%. Частка смартфонів на об’єднаному ринку мобільних телефонів і смартфонів зросла за рік до 76% (з 69% в 2016 році). В Україні триває перехід користувачів від кнопкових телефонів до смартфонів”, – повідомили в прес-службі GfK.

Продавці мобільних телефонів і смартфонів також підтверджують те, що про масовий перехід користувачів зі смартфонів на кнопкові телефони говорити не випадає. PR-менеджер компанії MOYO (мережа магазинів та інтернет-магазинів) Сергій Колосков в коментарі Укрінформу пояснив, що українці не шкодують грошей на гаджети. “За перші десять місяців 2017 року в Україні загалом продано понад 4,5 млн мобільних телефонів (в тому числі і кнопкових) загальною вартістю близько 16 млрд гривень. У мережі магазинів та на сайті MOYO ми бачимо значне зростання попиту на смартфони”, - пояснив експерт.

“Наразі на кожен проданий кнопковий телефон припадає по три смартфони, і ця пропорція є сталою у порівнянні з минулим роком. Кнопкові телефони купують переважно дітям та людям похилого віку, тоді як молодь та люди середнього віку віддають перевагу смартфонам. При цьому вартість кнопкових телефонів продовжує знижуватись (повноцінний телефон вже можна купити менш як за 300 грн), тоді як смартфони дорожчають (середня ціна в 2018 році зросла до 7000 грн у порівнянні з 5100 грн у минулому)”, - розповів про вподобання українців на ринку гаджетів Сергій Колосков.

В моді в українців зараз інше: смартфони-лопати з великим екраном і “розумні” годинники з телефоном

Спеціалісти схиляються до того, що на українському ринку гаджетів – інші тренди. В компанії GfK зауважили, що вподобання покупців зміщуються в бік смартфонів з великим екраном (діагоналлю понад 5 дюймів). “ І немалий внесок у збільшення попиту на смартфони здійснили промо-компанії продавців та виробників і відновлення споживчого кредитування”, - пояснили в прес-службі компанії GfK.

“Цікавим трендом останніх років є дитячі смарт-годинники з функцією телефонії, які дедалі популярніші. (Як з популярного “голлівудівського” фільму 2000-х “Діти шпигунів”. - Авт.) Попит на ці пристрої зростає, і все більше дітей починають знайомство з мобільним зв’язком саме за допомогою смарт-годинників. Та й загалом, ми навпаки бачимо, що люди хочуть зручніше і комфортніше комунікувати і обирають для цього смартфони, на які можна встановити месенджери та застосунки соцмереж. Можливо, повернення до кнопкових телефонів - це новий тренд для західних країн, але точно не для України”, - розповідає Сергій Колосков.

Отже, світова тенденція повернення до кнопкових телефонів, якщо і можна про неї говорити, до України ще не дісталась. Чому? Можливо, через те, що виробники телефонів працюють не у нас, і саме західний споживач першим отримує гаджет-новинку. До України ж плоди технологічного прогресу приходять із запізненням, відтак запізнюються і тенденції, що з ними пов’язані. Факт лишається фактом: українці до кнопкових телефонів не повертаються. Поки що?..

Микола Романюк, Київ

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-
*/ ?>