Як Україна «технологічний Оскар» взяла. Майже, але от-от… - 28.02.2018 18:57 — Новини Укрінформ
Як Україна «технологічний Оскар» взяла. Майже, але от-от…

Як Україна «технологічний Оскар» взяла. Майже, але от-от…

Аналітика
3225
Ukrinform
Чому і за що український стартап Captain Growth увійшов до ТОР-3 престижного змагання «китів» ІТ-галузі

Українська IT-галузь стрімко наближується до топ-позицій в світовому IT-секторі. Зокрема, нещодавно в рейтингу Global Outsourcing, складеному авторитетною асоціацією IAOP опинилися аж 18 українських компаній. А буквально днями український “стартап” Captain Growth мав змогу позмагатись з такими гігантами, як Slack та Github в номінації “продукт дня” на платформі Product Hunt, що в народі зветься не більше не менше - “технологічним Оскаром”. Перемогти українському продукту не вдалось, але місце в ТОП-3 серед 26 учасників – це теж більш ніж переконливий результат.

Такі успіхи не обійшлися увагою не лише IT-тусовку. Ми, наприклад, дізнались про це з Facebook-сторінки нардепа Сергія Лещенка. Відтак, можна констатувати: помітили – зраділи - заповажали. І все це — чудовий привід розібратись, що ж це за винахід українських IT-шників, що набирає популярності в світі?

Captain Growth — як маркетолог, але краще працює, менше коштує і не хворіє

Реклама в інтернеті, споживачами якої є ми з вами, не з’являється хаотично. Для того, щоб людина побачила окреме оголошення на тому чи іншому сайті, виконуються мільйони операцій у рамках багатьох різних процесів. Комп’ютер аналізує наші запити в пошуковиках, зацікавлення, сторінки в соціальних мережах і на основі цього видає потрібне оголошення в саме в той час і тому місці, коли є ймовірність, що людина його реально побачить.

Втім, поки що усе це потребує частково “ручного” аналізу і втручання. Зокрема, рекламу в Google, Facebook, Amazon маркетологам треба налаштовувати власноруч, а потім збирати усі дані — скільки клієнтів залучила та чи інша компанія, скільки грошей на це витратила і так далі, і вже на основі цього купувати-розміщувати наступну “порцію” реклами.

Дмитро Білаш (ліворуч) та Дмитро Плешаков - українські програмісти, розробники Capital Growth // Фото: Marketing Media Review
Дмитро Білаш (ліворуч) та Дмитро Плешаков - українські програмісти, розробники Capital Growth // Фото: Marketing Media Review

Українські програмісти Дмитро Білаш та Дмитро Плешаков вирішили значно спростити малому та середньому бізнесу процеси, пов’язані з розміщенням реклами в інтернеті. Задля цього вони і створили Captain Growth — програму, яка працює за принципом штучного інтелекту і може самостійно збирати дані з рекламних майданчиків Facebook та Google, аналізувати їх — оцінювати їх коефіцієнт корисної дії, та рекомендувати компаніям де краще розміщувати рекламу.

Один з розробників Captain Growth Дмитро Білаш в коментарі Укрінформу розповів, як за допомогою їхнього продукту бізнес може зекономити кошти. “Аналітика в цій сфері доволі складна справа, і без належної освіти, знань та досвіду — малоефективна. Фактично, це не аналітика, а якась імітація — робиться кілька невеличких поверхневих звітів і вважається, що справу зроблено. А насправді в даних, які надає Facebook або Google, є набагато більше інформації, яку можна використати. І є проблема - малий бізнес не може найняти хорошого аналітика, бо це дуже дорого, та й в невеличкій компанії для нього не буде достатньо роботи. А завдяки Captain Growth компанія за умовні 100 доларів на місяць може отримати крутого аналітика, який і працюватиме краще, ніж людина, і коштуватиме набагато дешевше, не хворітиме при цьому і даватиме точніші результати”, – розповідає Укрінформу розробник сервісу.

Крім того, Captain Growth можна використовувати не лише в бізнесі. Він оперує поняттям “бренд”, а рекламувати можна будь-що, людину - теж. “ Якщо ви, скажімо, політик і запустили свою рекламну кампанію в Facebook — наш сервіс також може стати в нагоді. Просто змінюється мета — не продати товар, а наприклад, збільшити впізнаваність або налагодити комунікацію з електоратом — щоб люди залишали більше коментарів, “лайкали” дописи, відвідували групи. Сервіс сам зрозуміє, яку мету ви ставите, адже ви це вкажете, коли замовлятимете рекламу в Facebook. Зрозуміло, що в такому разі специфіка даних дещо інша, тому сервіс адаптує свою аналітику до ваших потреб”, - пояснює Дмитро Білаш.

Не зовсім “технологічний Оскар”

Втім, будемо об’єктивними, “технологічний Оскар” – це все ж таки перебільшення. І в перше чергу – через ставлення до таких порівнянь з боку українських розробників. А вони кажуть: так, майданчик Product Hunt дуже авторитетний, а участь в номінації “продукт дня” - престижно, але це не основне.

“Ми ставили перед собою більш прагматичні цілі і не гнались за нагородами. Від рекламної кампанії на Product Hunt ми отримали більше трафіку та клієнтів. До того, на етапі тестування, ми не могли охопити велику аудиторію. Для порівняння, тоді наших клієнтів було близько сотні, а за добу, коли наш проект був серед лідерів “продуктів дня” - наших клієнтів стало близько 400”, - пояснює розробник Captain Growth Дмитро Білаш.

І продовжує: “Наша основна клієнтура - на Заході, а там рекламні компанії занадто дорогі — один “клік”, якщо його купувати, може коштувати 1-2 долари. Тому від таких інструментів ми вирішили відмовитись. Натомість Product Hunt — це можливість отримувати багато клієнтів за дуже короткий період часу”, - пояснив Дмитро Білаш.

Не виключено, що розробники Captain Growth дещо лукавлять. Конкуренція українського стартапу з продуктами таких IT-гігантів, як Github і Sluck, безумовно, показує що проект успішний. А підтверджують це 400 з лишком голосів, які віддали їх продукту не пересічні люди, а спеціалісти IT під час голосування на майданчику Product Hunt.

Google і Facebook не проти, щоб їх використовували

Можна подумати, що такі сервіси як Captain Growth, використовуючи рекламу Facebook та Amazon, забирають хліб IT-гігантів. Адже, наприклад, Google має власний сервіс AdWords. Хіба не логічно було б з їхнього боку не надавати у вільному доступі свої дані потенційним конкурентам? Але ні, виявляється, гіганти цілком лояльно ставляться до молодих програмістів, коли вони використовують соціальну мережу або пошуковик для своїх цілей. І навіть вбачають в цьому позитив.

“AdWords пропонує користувачам дані лише про те, що відбувається в системі Google. Facebook працює аналогічно. Але ж компанії — замовники реклами, зазвичай, не обмежуються одним рекламним каналом. Їм необхідні мультиканальні програми-аналітики. Captain Growth є саме таким сервісом, тобто дає повну картину, - пояснив Дмитро Білаш. - Інша справа, що аналітика, яку пропонує Google, не є такою вже корисною для маркетолога-практика. Адже це не головне завдання компанії, а лише маленька додаткова функція. А для нас це ключова”.

“Є етика — і ми робимо Facebook, Google кращими, кориснішими. Ми допомагаємо людям отримати більше користі, розміщуючи і використовуючи рекламу. Якщо так бізнес витрачає умовні 10 тисяч доларів, не отримує клієнтів, і припиняє витрачати на це гроші, то з Captain Growth — витрачає ті ж 10 тисяч доларів, заробляє 20, а наступного періоду вкладає в рекламу вже 15. Це абсолютно нормальне партнерство”, - підсумовує розробник Captain Growth.

«Наполеонівські» плани

Розробники поділились глобальними планами: “В нас велика мета — створити на базі штучного інтелекту повноцінний сервіс-маркетолог. Ми бачимо три кроки до цього. Перший— створення сервісу для аналізу даних, другий — навчити комп’ютер приймати найкраще рішення, а третій — надання «машинних» рекомендацій щодо впровадження цього рішення. Зараз ми на першому етапі, А найскладніше — друге - навчити машину приймати рішення. Якщо ми з цим впораємось, далі проблем не виникне, адже створити програмку з впровадження рішення в життя - це вже просто програмування”.

Приємно спостерігати за успіхами українського IT-сектора, які з’являються ледь не щоденно. Можливо, колись ми станемо свідками створення нового Google чи нового Facebook, але українського?..

Микола Романюк, Київ

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-
*/ ?>