Автомобілі, що здатні зварити борщ

Автомобілі, що здатні зварити борщ

1882
Ukrinform
У Франкфурті на найбільшому автосалоні світу представлені найкрутіші новинки автопрому

У неділю у Франкфурті-на-Майні завершується 67-й Міжнародний автомобільний салон (IAA), що по праву вважається однією з найбільших і найпрестижніших профільних виставок у світі, незважаючи на те, що цього року вона зібрала більш ніж на 100 експонентів менше. Що ж: природний відбір, очевидно. Загалом було представлено рекордну кількість інновацій – 363. Кількість світових прем'єр - 228, серед яких – 64 європейські.

Свою продукцію показали цього разу 994 виробники на площі у 200 тисяч квадратних метрів. Це майже 29 футбольних полів. Німці вміють робити машини так само добре, як і грати у футбол. Правда, репутація німецького автопрому виявилася серйозно підмоченою дизельним скандалом. І привид цього скандалу незримо витав у павільйонах. Але настрої експонентів і майже мільйона відвідувачів в цілому не зіпсував.

А німецький автопром все одно залишається одним з провідних у світі. До того ж, тепер буде намагатися демонструвати, що він ще більш прогресивний, креативний і екологічний, ніж раніше. Треба ж відновлювати довіру споживачів. Цього вимагала і канцлер ФРН Ангела Меркель на відкритті виставки. Вона відкриває її за традицією.

ЕКОЛОГІЯ – НА ПЕРШОМУ МІСЦІ

Так, дизель себе, прямо скажемо, дискредитував. Але списувати його з рахунків ще рано. І ще не один рік по дорогах, у тому числі й міст, незважаючи на погрози деяких політиків, будуть їздити такі авто. І на виставці вони, звичайно ж, були представлені.

Але всі керівники концернів навперебій рекламували свої розробки в області електромобільності. Такі ледь чи не на кожному стенді. У тому числі, звичайно, і на стенді Volkswagen, що дав маху. Наприклад, кросовер I. D. Crozz II, повністю електричний, з максимальною швидкістю 180 км/год і запасом заряду на 500 км.

BMW показав 2 нових електромобілі, включаючи модель Mini (світова прем'єра). Але з'являться вони не раніше 2019 року. Так само як і розробки Mercedes, Jaguar і Audi – їм для введення в серію знадобиться від 3 до 4 років. Тут Tesla (Model 3 якої з'явиться на ринку Німеччини вже у 2018 році), Nissan і навіть маленький стартап E. Go випереджають авторитетних гігантів.

Втім, концерн BMW вже не перший рік продає е-мобілі i3 і i8. Так само, як і інші виробники. Проблема не в них, а в тому, що народ не дуже поспішає пересідати на еко-транспорт. Турбота про довкілля поки обходиться не дешево (навіть незважаючи на заохочувальні заходи), та й інфраструктура заправок все ще недосконала, навіть у Німеччині. З бензином/дизелем поки якось надійніше.

ЇДЕМО У МАЙБУТНЄ

Гасло цьогорічного салону звучало як «Майбутнє зараз». І це таки правда. Світові автомобільні салони, чим далі, тим більше занурюють відвідувачів у світ футуристичних ідей. Автомобілі з фільмів про майбутнє можна помацати руками, ось вони стоять, «живі».

Темою виставки є не тільки електромобілі, але й автономні машини – ті, керувати якими не треба, вчепившись в кермо і давлячи на педалі.

Безпілотні автомобілі – не виставкова новина 2017 року, це кілька років тому вони підірвали уяву. Але якщо раніше все це було схоже більше не проекти мрійників, то тепер отримало цілком конкретні форми. Автомобілі такі вже є, і тепер розгортається боротьба за те, щоб налагодити їх серійне виробництво швидше і дешевше. І тут конкуренція йде вже не тільки між традиційними автовиробниками, а між ними є і ІТ-шники.

Tesla, незважаючи на скептицизм деяких, і тут залишається поки попереду. Інші, включаючи німців, поки лише готуються пустити в серію такі розробки.

А розробки гарні. Наприклад, Audi Aicon не має ні керма, ні педалей. Вищий пілотаж, вірніше автопілот найвищого, п'ятого рівня. Такий самий і у Smart, який досі залишається крихітним.

Час, коли вони можуть з'явитися на ринку, вже не за горами. Ці автомобілі зможуть порадувати водіїв-дам. І не тільки тому, що ті зможуть довести до досконалості дорогою на ділову зустріч свій макіяж і манікюр, а й тому, що німецька, знову ж, компанія Bosch вже представила «кухонне» обладнання для автономних авто, яке пов'язане з домашнім комп'ютером. Варто тільки вибрати на яскравому дисплеї страву на обід/вечерю (комусь й сніданок), ткнути в неї пальцем і передчувати.

Зрозуміло, що концепти прямо завтра як один не виїдуть масово на дороги. Але ж дійсно – зовсім скоро ці обтічні капсули, що переливаються і підморгують загадковими екранами і кнопочками, будуть перевозити нас на першу нашу вимогу. Голосову. А водії перетворяться, по суті, на пасажирів.

Цікаво, чи залишиться у майбутніх ПДР стаття про водіння у нетверезому стані?..

Ольга Танасійчук, Берлін


Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-