Науковці розкрили секрет міцності давньоримського бетону

5083
Ukrinform
Дослідникам вдалося розкрити таємницю давньоримського бетону, який вже багато тисячоліть не піддається руйнівній дії стихій.

Результати дослідження опубліковані в журналі "American Mineralogist", повідомляє ВВС Україна.

Науковці просвітили зразки з давньоримського пірсу рентгенівськими променями високої потужності і з'ясували, що давні римляни зводили прибережні мури з каміння за допомогою бетону, який складався з вапна і вулканічного попелу. Вулканічні елементи вступали в реакцію з морською водою, і конструкція ставала міцнішою.

Під час дослідження зразків приморських стін учені з'ясували, що бетон давніх римлян містить рідкісний мінерал - тоберморіт алюмінію. На їхню думку, ця зміцнювальна речовина кристалізувалася у вапні, коли давньоримський розчин виділяв тепло під дією морської води.

Після детальнішого аналізу зразків прибережних стін за допомогою електронного мікроскопа стало відомо, що у складі бетону також міститься пористий мінерал, що називається філіпситом.

Дослідники стверджують, що ці кристали проростали під тривалою дією морської води, зміцнювали бетон і запобігали появі тріщин.