NASA не підпустить "Юнону" ближче до Юпітера

2720
Ukrinform
Агентство NASA відмовилося від ризикованого маневру переходу міжпланетної станції «Юнона» з довгих орбіт Юпітера на короткі.

Про це повідомляється на сайті Лабораторії реактивного руху агентства, передає naked-science.ru.

"Маневр переходу "Юнони" з 53,4-денних на 14-денні орбіти Юпітера був запланований... Проте в ході тестового запису NASA виявило неполадки в системі стиснення палива апарату: два гелієвих клапани відкрилися із затримкою в кілька хвилин. На час перевірки станція була переведена в безпечний режим, а маневр відкладено на невизначений термін", - зазначається в публікації.

За підсумками перевірки фахівці дійшли висновку, що в нинішньому стані головний двигун не гарантує переходу на потрібну орбіту. На думку команди, відмова від зближення з Юпітером дасть переваги: дає змогу оцінити взаємодію його зовнішньої магнітосфери із сонячним вітром, а також заощадить ресурс станції, яка після маневру опинилася б у радіаційному поясі.

Зараз всі наукові прилади «Юнони» працюють у повному обсязі. На 53,4-денних орбітах апарат залишиться щонайменше до липня 2018 року — до цього терміну він повинен здійснити 12 обльотів Юпітера. Дотепер станція зробила чотири повних обльоти планети, таке зближення з газовим гігантом (на висоті 4100 кілометрів) відбудеться 27 березня 2017 року.

Міжпланетна станція «Юнона» була запущена в серпні 2011 року і вийшла на орбіту Юпітера в липні 2016 року. За цей час вона встановила низку рекордів, наприклад по швидкості переходу на орбіту (57,9 кілометра в секунду) та далекості польоту на сонячних батареях. Раніше апарат зробив найдокладніші знімки полюсів планети і одного з восьми ураганів, що вирують на ній.

Фото: NASA