«Укрінформ» підписав Меморандум Руху «Медіа за усвідомлений вибір»

«Укрінформ» підписав Меморандум Руху «Медіа за усвідомлений вибір»

Укрінформ
5 лютого 2019 року Українське національне інформаційне агентство «Укрінформ» підписало Меморандум Руху «Медіа за усвідомлений вибір».

Підписання цього меморандуму для Укрінформу – річ принципова. Адже, колеги з моніторингових медійних організацій не дадуть збрехати, дотримання основних журналістських стандартів для нас – це те, чим агентство живе останні 5 років, оскільки ми усвідомлюємо, що стан справ у державі залежить, в тому числі, і від адекватної, збалансованої журналістики.

Однак, на жаль, це не є пріоритетом для більшості засобів масової інформації в Україні. І більша частка інформпростору заповнена недо-матеріалами – маніпулятивною «аналітикою», незбалансованою інформацією, думками «диванних експертів», які своїми нефаховими коментарями часто викривлюють інформацію і вводять в оману читачів/глядачів.

Усвідомлюючи загрози, Укрінформ та ІМІ ще на початку 2018 року почали обговорювати потребу в створенні руху, який би об’єднав адекватні медіа. З Оксаною Романюк ми говорили про потребу в провокуванні дискусії про місію журналістів у побудові держави, якщо хочете. Та про їхню відповідальність за існуючий стан справ. І ще – про потребу в донесенні до суспільства інформації про те, що такі адекватні медіа існують, про потребу «знаку якості» для ЗМІ, побачивши який, читач розумів би, що інформації цього медіа можна довіряти.

Підписаний 5 лютого меморандум, на мою думку, – це перший крок до створення в Україні системи саморегуляції ЗМІ. Перший крок до створення організації, яка би могла захистити професійного журналіста, стандартне, збалансоване ЗМІ – від переслідувань з боку влади, політиків, власників ЗМІ тощо. І водночас – пильнувати за дотриманням ЗМІ демократичних засад у своїй роботі. Адже свобода - це і відповідальність.

Ці вибори будуть, напевне, найскладнішими для висвітлення, за усі роки Незалежності. Журналісти мають усвідомлювати, що від нашої  неупередженої роботи під час цієї виборчої кампанії залежить майбутнє України.

Величезна кількість кандидатів і гібридна війна примушують нас говорити про вироблення правил, за якими ми будемо працювати – вже працюємо, під час нинішньої кампанії. Вважаю, головне, на чому потрібно зосередитися – це неупереджений аналіз програм претендентів на президентське крісло. Необхідно уникати неправдивих, маніпулятивних заяв політиків, вимагати фактів і доказів, якщо лунатимуть звинувачення на адресу конкурентів по перегонах з метою дискредитації учасників виборчого процесу.

Не секрет, що вибори – це час «жнив» для засобів масової інформації, коли гроші за політрекламу течуть річкою. Але, розміщуючи матеріали від кандидатів, ми маємо думати, насамперед, «про право громадян на отримання повної, збалансованої, достовірної та правдивої інформації, яка має допомогти зробити усвідомлений вибір під час голосування». На це спрямовано наш Меморандум. І заради цього ми його підписали.

Повний текст Меморандуму зі списком ЗМІ, які до нього долучилися – за посиланням.

Олександр Харченко

* Точка зору автора може не збігатися з позицією агентства
Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-