Переважна більшість українських учителів довіряє незалежній сертифікації

Переважна більшість українських учителів довіряє незалежній сертифікації

Дослідження
Укрінформ
Соціологічне дослідження виявило, що 72,2% українських педагогів вірять у прозорість та ефективність зовнішньої незалежної сертифікації вчителів.

Про це повідомляє сайт Міністерства освіти та науки України.

“За результатами спільного соціологічного дослідження ГО «Едкемп Україна» і Міністерства освіти і науки “Навчати і навчатися: як і куди зростати українському вчительству”, 72,2% педагогів вірять у прозорість та ефективність зовнішньої незалежної сертифікації вчителів. Попри те, що основною метою сертифікації є пошук кращих педагогів, а добровільність процедури закріплена як у положенні, так і в Законі «Про освіту», 62% опитаних виступають за обов’язкове запровадження сертифікації на заміну теперішній атестації”, - йдеться у повідомленні.

Зазначається, що лише 29% повністю погоджуються з тим, що більшість педагогів у їхньому закладі освіти відкрита до змін.

“Дослідження також виявило, що реформи чинної системи підвищення кваліфікації потребують 78,7% педагогів. При цьому вчителі готові інвестувати в це більше свого часу, особливо для опанування іноземною мовою (цього потребує 44,9% респондентів), вивчення методик профілактики професійного вигорання (42,6% респондентів) та оволодіння компетенціями для конструювання нового освітнього простору (38,8% опитаних)”, - наголошують у МОН.

За словами міністра освіти і науки Лілії Гриневич, сертифікація сприятиме докорінній зміні у процедурах атестації вчителів.

«Переконана, що результати дослідження багато в чому пояснюються недовірою до чинної процедури атестації педагогічних працівників, зараз вона занадто узалежнює професійне зростання вчителя від позиції директора. На сьогодні сертифікація не може стати обов’язковою для всіх педагогів, але ми сподіваємось, що саме сертифікація дасть можливість пропілотувати низку механізмів, які допоможуть докорінно змінити процедуру атестації, зробити її об’єктивнішою», – зазначила Гриневич.

Результати дослідження МОН використовуватиме для подальшого конструювання механізму «гроші ходять за вчителем для підвищення кваліфікації». Він дасть можливість педагогу самостійно обирати, де навчатися, а держава за це платитиме.

Читайте також: Міносвіти поки не відкриватиме результати сертифікації вчителів

Також ГО «Едкемп Україна» запропонував проект «Декларації щодо ефективного підвищення кваліфікації», у якій, зокрема, окреслені вектори зростання шкільного вчительства, сформульовані критерії оцінювання діяльності надавачів послуг підвищення кваліфікації, виписані індикатори їхньої ефективної роботи.

Участь у дослідженні “Навчати і навчатися: як і куди зростати українському вчительству” взяли 8427 педагогів, які представляють усі області України та заклади освіти всіх можливих типів та форм власності.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-