Біденко вважає фотовиставки ефективними для презентації України за кордоном
Про це заявив державний секретар Міністерства інформаційної політики України Артем Біденко на прес-конференції в Укрінформі на тему "Візуальний мистецький проект "Україна: Подолання".
"Формат візуального мистецтва, формат фотовиставок є дуже привабливим для презентації України за кордоном. Адже є певна складність - у публічній дипломатії ми говоримо про війну, але промо України все ж таки - про можливості, інновації, інвестиції. І місточок, що може це поєднати, - це в тому числі виставки на кшталт "Подолання", - сказав Біденко.
Він зазначив, що Міністерство інформаційної політики планує наступного року продовжити співпрацю з ініціатором проекту - благодійним фондом «Інститут громадської дипломатії», оскільки Україна однозначно має бути присутня в публічному просторі інших країн у формі візуального мистецтва.
Голова наглядової ради БФ «Інститут громадської дипломатії» Євген Рокитський поінформував, що проект «Україна: Подолання" виник минулого року. Спочатку фонд самостійно представив його в Брюсселі та ще у кількох країнах, а за підтримки Міністерства інформаційної політики України фотовиставка проекту була презентована в Чикаго (США), Сан-Франциско (США), Криниці Здруй (Польща) та Празі (Чеська Республіка).
Рокитський зазначив, що ці країни бути обрані тому, що мають як численні українські діаспори і велику кількість прихильників України, так і значну кількість вихідців з колишнього СРСР з не дуже дружнім до України менталітетом.
"Але ці країни є важливими, тому ми вважали за абсолютно необхідне попрацювати в їхньому інформаційному полі", - акцентував голова наглядової ради БФ «Інститут громадської дипломатії».
Він розповів, що виставка, в експозиції якої представлено 55 фотографій, адаптувалася під кожну країну, формат презентації у багатьох містах був відкритим - окрім галерей, її представляли і у відкритих просторах, інколи на площах, що давало змогу ознайомитися з нею людям, які, можливо, уперше чули про українську проблематику.
Голова правління БФ «Інститут громадської дипломатії», куратор проекту Олена Прокопенко у свою чергу поінформувала, що у виставці було використано фотоматеріали державних установ, у тому числі агенції "Укрінформ", і незалежних фотографів, зроблені спеціально для проекту та зняті раніше.
"Ми вже мали досвід представлення за кордоном візуальних мистецьких проектів на таку серйозну тематику, як події на сході України, і після багатьох поїздок з нашими іншими проектами зрозуміли, що є зацікавленість не тільки тематикою сходу, не тільки гострими проблемами України зараз, а й тим, як Україна живе, які її здобутки. І ми спробували показати наші успіхи - спортивні, мистецькі, долання особистої кризи людини на реальних прикладах. Я вважаю, що наша мета - не тільки донести нашу проблематику, а й розширити спектр, зацікавити Україною", - зазначила Прокопенко.
Відповідаючи на запитання кореспондента агентства про результативність проекту, голова наглядової ради БФ «Інститут громадської дипломатії» зауважив, що один проект "Україна: Подолання" не в змозі повністю змінити інформаційне поле в тих країнах, де був представлений.
"Але він дозволив виявити "больові точки" в інформаційному полі цих країн щодо сприйняття України і намітити план подальшої роботи і стратегічних комунікацій у цих країнах, а також налагодити ланцюжок співпраці з іншими гравцями - не тільки Мінформполітики, а й МЗС та українськими організаціями, які там присутні. Я думаю, що наступні проекти, які ми проводитимемо в галузі стратегічних комунікацій за кордоном, будуть базуватися на тісній співпраці урядового і неурядового секторів як в Україні, так і за кордоном", - резюмував Рокитський.