У доступі до якісної інноваційної освіти є три проблеми - Фонд "Відкрита політика"

У доступі до якісної інноваційної освіти є три проблеми - Фонд "Відкрита політика"

Фото, відео
1069
Ukrinform
Проблему доступу в отриманні якісної інноваційної освіти зможуть вирішити: створення проектних команд, удосконалення навичок з використання сучасних цифрових технологій та запровадження інформаційної кампанії.

На цьому наголосила виконавчий директор ГО "Фонд "Відкрита політика", канд. іст. наук, засновниця Міжнародної зеленої школи ім. Клима Чурюмова Ірина Жданова під час прес-конференції на тему: "Освіту - кожному! Підвищення інституційної спроможності місцевих громад Донецької та Луганської областей в Укрінформі.

"У доступі до якісної інноваційної освіти ми вбачаємо три проблеми. Перше - це брак проектних команд. Сьогодні кошти є, але взяти їх і реалізувати ми часто не вміємо, саме через непідготовленість цих проектних команд, які мають бути не лише на рівні областей управлінь освіти, а й у школах, університетах, профтехучилищах", - сказала Жданова.

Другою причиною, за її словами, є відсутність навичок з використання сучасних цифрових технологій, у тому числі гаджетів.

"Сьогодні смартфони можуть зробити революцію в освіті. Так само, як має бути індивідуальна навчальна карта для кожної дитини, так само має бути й для вчителя. Оскільки вчитель із сільської школи або зони вздовж лінії розмежування може не володіти тими цифровими технологіями, як ними володіють вчителі з міст", - додала вона.

Третьою проблемою є відсутність інформаційної кампанії. "Мова йде не лише про створення інформаційних продуктів і просування на регіональному і місцевому рівнях, а й уміння розробляти комунікаційні стратегії. На жаль, інформаційну кампанію в Україні дуже важко проводити, оскільки освітні проекти не стають у фокусі ЗМІ, тому навчити цьому на місцевому і регіональному рівні надзвичайно важливо", - зауважила Жданова.

Водночас вона зазначила, що завдяки проекту "Освіта - кожному! Підвищення інституційної спроможності місцевих громад Донецької та Луганської областей", що реалізував "Фонд "Відкрита політика" за підтримки Посольства Литви в Україні понад 150 вчителів, представників Інститутів післядипломної педагогічної освіти, освітніх центрів "Донбас-Україна", ПТНЗ, університетів, представників управлінь освіти вже пройшли навчання з проектного менеджменту, фаундрайзингу, застосування STEAM/STrEAM методик, Digital в освіті, SCRUM-менеджменту.

Директор ГО "Фонд "Відкрита політика" повідомила, що у 2018 році дистанційно на екстернаті навчається близько 13 тисяч дітей з неконтрольованих територій: 12 тисяч у Донецькій області, 1 тисяча - в Луганській. Вона додала, що цього року на сході країни відкрилося 15 нових шкіл, в яких здійснюватиметься дистанційне навчання для учнів зі сходу України.

Посол Литовської Республіки в Україні Марюс Януконіс розповів, що на сьогодні для литовського уряду освіта є одним із чітких пріоритетів у плані проектів допомоги для України.

"Ми думаємо, що це дуже важлива інвестиція в майбутнє, в дітей, і, тим більше, ми раді підтримувати проект, який стосується дистанційного навчання дітей з непідконтрольних територій, оскільки вони повинні мати всі умови і доступ до сучасного навчання та української школи", - сказав Януконіс.

Заступник міністра освіти і науки України Роман Греба наголосив, що українська держава робить усе необхідне, щоб діти, які перебувають на окупованих територіях та переміщені з них, мали доступ до якісної та повноцінної освіти.

Читайте також: Комп'ютери, меблі та інновації: Кабмін й далі реформуватиме освіту

"Наразі в українських школах навчається близько 60 тисяч дітей з непідконтрольних територій, у сірій зоні продовжує працювати близько 160 шкіл, в яких навчається близько 20 тисяч дітей", - додав він.

Директор Луганського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, канд. пед. наук, доцент Ірина Цимбал наголосила на необхідності створення нового освітнього середовища для вчителів, яке б допомагало їм професійно розвиватися.

"У вчителів сьогодні є дуже багато проблем, які потрібно вирішувати. І головна - це педагогічна інверсія, яку треба долати. А для цього нам потрібно не лише створювати нове освітнє середовище для дітей, а ще й для вчителів, яке б давало змогу вчителю професійно зростати", - підкреслила вона.

 Фото Юрія Ільєнка

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-