МОЗ закликає Рахункову палату пильніше придивитися до Інституту серця
Про це повідомляє прес-служба Міністерства охорони здоров'я.
"МОЗ України закликає Рахункову палату обов'язково включити в остаточну редакцію звіту аналіз таких аспектів діяльності Інституту серця: 1. Ефективність використання медичних виробів для лікування пацієнтів з гострим інфарктом міокарда. ...2. Результати безоплатного стентування для пацієнтів в екстрених випадках. ...3. Оцінка забезпеченості Інституту серця лікарськими засобами та медвиробами за рахунок державного бюджету та дисципліна використання таких ліків і виробів", - йдеться у повідомленні.
Зазначається, що МОЗ розробило Порядок розрахунку потреби та розподілу закуплених за кошти державного бюджету медичних виробів для стентування коронарних судин для надання допомоги пацієнтам з гострим інфарктом міокарда з елевацією сегмента ST. Водночас, про нецільове використання таких стентів публічно заявляв і директор Інституту серця в інтерв'ю ЗМІ, і з цього приводу були скарги пацієнтів щодо незаконних вимог оплати послуг екстреного стентування в Інституті серця.
Також за даними ініційованої Міністерством комісійної перевірки статистичних даних медичної діяльності Інституту серця та Науково-практичного медичного центру дитячої кардіології та кардіохірургії, час госпіталізації екстрених хворих в Інституті серця в 90% випадків з 9.00 до 18.00, тобто час денної роботи клініки. У той час як, згідно зі статистичними даними та досвідом клінік, які чергують цілодобово, 30% пацієнтів з гострим коронарним синдромом по Україні госпіталізуються в нічний час. Крім того, час надходження пацієнтів з інфарктом міокарда в Інститут серця в перші 2 години з моменту виникнення симптомів становить не більше 2% пацієнтів.
"Виявлені відмінності статистичних даних Інституту серця від інших кардіологічних лікарень, що чергують цілодобово, свідчать як про неналагоджену цілодобову роботу у форматі 24/7, так і про можливе нецільове використання стентів для планових операцій", - наголошують у МОЗ.
Окрім цього, в МОЗ наголошують на необхідності висновків щодо ефективності використання бюджетних коштів за результатами закупівель Інституту серця, що проводяться установою самостійно; аналізу ефективності використання Інститутом серця спеціального фонду, 64% якого складають благодійні внески; господарської діяльності філій Інституту серця, що фактично не відображено у звіті Рахункової палати. Також перевірена має бути ефективність розпорядження установою державним майном.
У міністерстві зазначили, що фінансування утримання Інституту серця щорічно збільшується, а кількість централізовано закуплених за державний кошт ліків і медичних виробів зростає. Так, у 2016 році утримання в частині медикаментів і медвиробів (за програмою 2301170) Інституту Серця обійшлося українським громадянам у майже 64 млн грн, у 2017 - вже більше 92 млн грн, а цього року передбачено більше 100 млн грн.