Тролінг, шахрайство та шантаж: для дітей готують поради, як уберегтися в інтернеті - 26.07.2018 13:03 — Новини Укрінформ
Тролінг, шахрайство та шантаж: для дітей готують поради, як уберегтися  в інтернеті

Тролінг, шахрайство та шантаж: для дітей готують поради, як уберегтися в інтернеті

823
Ukrinform
Третина звернень на гарячі лінії громадської організації "Ла Страда Україна" стосуються питань безпеки дітей в інтернеті та соціальних мережах. 

Про це на круглому столі в Укрінформі, присвяченому безпеці дітей в інтернеті, сказала президент організації Ольга Калашник.

"Загальна кількість дзвінків за 2017 рік та першу половину 2018 року становила 35,5 тис. дзвінків. Ми провели аналіз звернень на гарячу лінію. 11,421 тис. дзвінків були з питаннями, що стосуються інформаційної небезпеки дітей, нових комунікаційних засобів, мереж та інше. 10621 тисяч дзвінків саме від дітей і 800 дзвінків від дорослих, пов'язаних з питаннями щодо дітей", - зазначила Калашник.

Вона наголосила, що, за дослідженням європейської організації "Жінки проти насильства", у 80% домашнього гендерного насильства застосовуються саме інформаційно-комунікаційні засоби, тобто такі прояви насильства, як переслідування, погрози, шантаж здійснюються з використанням різних гаджетів, телефоном, за допомогою смс-повідомлень, з використанням електронної пошти, розміщенням відео тощо.

Так, із цих понад 11 тисяч звернень, що надійшли на гарячі лінії Ла Страда, 2 877 дзвінків стосувалися комп'ютерної та інтернет-залежності, 2 627 - секстингу, або інтимної переписки та пересилки інтимних фото. У випадку оприлюднення таких матеріалів або повідомлення про них третім особам можуть виникати конфліктні ситуації, які в свою чергу можуть призвести до тяжких наслідків для дитини аж до самогубства.

1532 двінки стосувалися тролінгу - глузувань та провокацій з метою спровокувати конфлікт.

1207 звернень були з приводу фішингу - інтернет-шахрайства, метою якого є отримання доступу до паролів, логінів, і ці проблеми актуальні не тільки для дітей та підлітків, а й для дорослих.

1047 дзвінків були з приводу грумінгу - коли доросла людина під виглядом підлітка входить у довіру до дитини з метою особистою зустрічі для вступу в сексуальні відносини або для шантажу.

697 звернень на гарячу лінію Ла Стради стосувалися мобінгу - цькування дитини групою інших дітей.

398 дзвінків з питань кібербулінгу - цькування дитини за допомогою інформаційно-комунікаційних засобів, мобільних телефонів, соціальних мереж.

122 звернення були з кардінгу - виду шахрайства, при якому проводиться операція з використанням банківської картки та її реквізитів без підтвердження власника цієї картки. Калашник зазначила, що з усіх цих питань звертаються як діти, які потрапили в небезпечну ситуацію, так і дорослі з питанням, яким чином убезпечити дітей.

Вона наголосила, що попри те, що в мережі Facebook діє вікове обмеження для реєстрації, діти все одно створюють там сторінки.

Тому, за сприяння Міністерства інформаційної політики, ГО "Ла Страда" внесено в лістинг організацій у Центрі безпеки Facebook в розділі Ресурси. Там розміщені телефони гарячих ліній організації, за якими можна звернутися з будь-яких питань безпеки, адреса та посилання на сайт Ла Страда. Також у Центрі безпеки Facebook є категорія "онлайн добробут", яка стосується запобігань самогубствам.

Читайте також: Чотири міністерства об’єднають зусилля з протидії булінгу в школах

"Всі ці форми онлайн-злочинів, про які ми говорили, серйозно впливають на емоційний стан дитини і можуть призвести до більш трагічних наслідків, таких як самогубство, вбивства або сексуальне насилля. ...Якщо українські користувачі в мережі Facebook побачили на своїй сторінці якусь неадекватну активність, яка впливає на них і не є для них бажаною, вони можуть звернутися на нашу гарячу лінію. Ми володіємо унікальним правом зв'язатися з Facebook і передати цю інфомацію. Тому що набіги на дитячі сторінки є дуже частими, коли група осіб починає постити у когось на сторінці небажану інформацію", - сказала Калашник.

Так для дорослих з питань запобігання домашньому насильству, торгівлі людьми та гендерній дискримінації діє лінія 116 123, дитяча гаряча лінія - 116 111.

Крмі того, як зазначив на круглому столі заступник міністра інфомаційної політики Дмитро Золотухін, протягом року МІП має намір розробити інформаційні та методологічні матеріали - як в електронному, так і в друкованому вигляді стосовно того, як поводитися в соціальних мережах. За словами Золотухіна, буде використаний досвід соціальних мереж, у яких є власні процедури та документи. Ці матеріали будуть поширюватися і серед працівників дошкільної освіти, викладачів, батьків, спеціалістів по роботі в цій сфері.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-
*/ ?>