Цього року на урядову «гарячу лінію» надійшло майже п’ять тисяч звернень щодо пенсій

Цього року на урядову «гарячу лінію» надійшло майже п’ять тисяч звернень щодо пенсій

Укрінформ
У травні були зафіксовані факти затримки пенсій внутрішньо переміщеним особам

«Отримуйте пенсію та грошову допомогу швидко і зручно без черги! Збережіть ваш час та спокій – одержуйте соціальні виплати через відділення Укрпошти» – закликають пенсіонерів на офіційному сайті ПАТ «Укрпошта».

Зі свого боку, Міністерство фінансів 3 травня поточного року за результатами конкурсного відбору прийняло рішення про визнання 34 банків уповноваженими банками, через які здійснюється виплата пенсій, грошової допомоги та заробітної плати працівникам бюджетних установ. У переліку цих установ в основному комерційні банки. У Міністерстві фінансів вважають, що працювати з пенсіями і соціальними виплатами мають право банки, які виконують усі вимоги НБУ, не мають заборгованості перед податковими органами і Фондом гарантування вкладів. Водночас, за повідомленням Мінфіну, 10 липня 2018 року буде проведено ще один конкурс, відповідно, перелік банків може змінитися.

Таким чином, вибір у пенсіонерів: де отримувати пенсію - у банку чи на пошті - достатньо широкий, але право вибору щодо способу виплати пенсії завжди залишається за громадянами. Адже доступність та якість обслуговування громадян є одними з ключових завдань реформи у сфері надання адміністративних послуг.

До речі, працівники Пенсійного фонду це добре розуміють. Фондом запроваджено новий онлайн-сервіс для громадян – смс-інформування. За допомогою смс-повідомлень Пенсійний фонд інформуватиме пенсіонерів про призначення та перерахунок пенсій, а працівників – про сплату за них єдиного соціального внеску та розмір їхнього страхового стажу. Відеоінструкцію з налаштування сервісу смс-інформування можна переглянути на веб-порталі Пенсійного фонду.  

У травні поточного року були зафіксовані непоодинокі випадки затримки пенсій тим, хто вимушений був покинути тимчасово окуповані території. У Пенсійному фонді пояснили затримки технічними і технологічними змінами у механізмі проведення верифікації внутрішньо переміщених осіб. При цьому частина пенсіонерів з числа тимчасово переміщених осіб отримали свої пенсії вчасно або з невеликою затримкою.

Коментуючи ситуацію, Віце-прем’єр-міністр України Павло Розенко зазначив, що Кабінет Міністрів України не ухвалював жодних рішень щодо обмежень прав переселенців на отримання пенсій. Окремі затримки з виплатами пенсій пов’язані лише зі зміною графіка виплат пенсій Пенсійним фондом України.

Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру, з початку 2018 року на урядову «гарячу лінію» надійшло майже п’ять тисяч звернень щодо пенсійного забезпечення, переважно з Дніпропетровської, Донецької, Харківської та Київської областей.

Значна кількість заявників повідомляла, що затримки з виплати пенсій на місцях пояснюються перенесенням встановлених дат виплат відділеннями ПАТ «Укрпошта», про що останні не повідомляють пенсіонерів заздалегідь. Пенсіонери-переселенці пов’язують це явище із довготривалістю процесу переведення їх пенсійних справ за фактичним місцем проживання, а також із заходами, спрямованими на перевірку законності виплат.

           Так, заявник - внутрішньо переміщена особа, який переїхав до Полтавської області, повідомив фахівцям урядової «гарячої лінії», що отримував пенсію, яку нараховувало Управління Пенсійного фонду Глобинського району у Полтавській області. Проте, з травня 2017 року виплату пенсії призупинено у зв’язку з тим, що він їздив на непідконтрольну територію. У грудні 2017 року чоловік звернувся до Управління Пенсійного фонду України, де повідомили, що необхідно очікувати на поновлення виплати пенсії. Перевірку факту проживання за місцем тимчасової реєстрації як внутрішньо переміщеної особи було проведено, але станом на 25 квітня 2018 року виплату пенсії не відновлено. Чоловік просив сприяння у відновленні виплати пенсії у найкоротший строк.

У Головному управлінні Пенсійного фонду України в Полтавській області повідомили, що на підставі рішення Комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам від 08.02.2018 р. заявнику було відновлено виплату пенсії з 1 червня 2017 року. Пенсія за травень 2018 року перерахована на поточний рахунок, відкритий в АТ «Державний Ощадний банк України» 11.05.2018 р.

Жителька м. Лиман Донецької області зателефонувала на урядову «гарячу лінію» з приводу невиплати пенсії за березень 2018 року. З даного питання заявниця зверталась до працівників місцевого Управління Пенсійного фонду України, де їй повідомили, що кошти не виплачені, оскільки її пенсійної справи немає в управлінні. Натомість жінка впевнена, що пенсійна справа знаходиться у зазначеному управлінні. Жінка просила сприяння у пришвидшенні виплати пенсії.

Розглянувши звернення, керівництво Головного  управління Пенсійного фонду України в Донецькій області попросило вибачення у заявниці за завдані незручності. Пенсія їй нарахована за період з 01.03.2018 р. по 30.04.2018 р. та виплачена у квітні 2018 року. Під час зворотного зв’язку авторка звернення підтвердила, що питання вирішено позитивно.

Кримчанка, яка була вимушена виїхати з півострова, тимчасово зареєстрована у Запоріжжі. Про це заявниця повідомила у телефонній розмові фахівцям урядової «гарячої лінії». Суть звернення полягає в тому, що жінці затримали виплату пенсії у травні поточного року. З цього приводу вона зверталася до Управління ПФУ одного з районів м. Запоріжжя. Там їй пояснили, що затримка у виплаті пенсії пов’язана із проведенням перевірки СБУ, а строки виплати пенсії невідомі. Оскільки пенсія є єдиним джерелом доходу заявниці, жінка просила допомоги якнайшвидше їй виплатити пенсію.

Головне управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області у своїй відповіді повідомило, що відповідно до ст. 47 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» пенсія виплачується щомісяця організаціями, які здійснюють виплату і доставку пенсій, у строк не пізніше 25 числа місяця, за який виплачується пенсія, виключно в грошовій формі за зазначеним у заяві місцем фактичного проживання пенсіонера в межах України або перераховується на визначений цією особою банківський рахунок у порядку, передбаченому законодавством. За інформацією Шевченківського об’єднаного управління Пенсійного фонду України м. Запоріжжя, пенсію заявниця отримує 14 числа щомісяця через особовий рахунок банківської установи. В травні кошти на її поточний рахунок були перераховані. Даний факт було підтверджено зворотним зв’язком.

За період з 11 по 17 червня 2018 року на урядову «гарячу лінію» зареєстровано 24 тисячі 538 звернень, а також 1236 звернень зареєстровано через Інтернет.

Отримати відповідь, роз’яснення чи довідкову інформацію можна, звернувшись на урядову «гарячу лінію» за номером телефону 1545 у цілодобовому режимі та безкоштовно з мережі фіксованого зв’язку Укртелекому, телефонів мобільних операторів Київстар, Vodafone Україна, Lifecell.

Особи з порушенням слуху можуть звернутися на урядову «гарячу лінію» за допомогою Skype-зв’язку за таким іменем:

Урядова гаряча лінія 1545 -1

Урядова гаряча лінія 1545-2

Урядова гаряча лінія 1545-3

Працює «гаряча лінія» для кандидатів на посади фахівців з питань реформ:

(044) 284-19-64.

Для підприємців діє «гаряча лінія» за номером: 0-800-503-045

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової «гарячої лінії»: +38(044)284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Урядового контактного центру за адресою: www.ukc.gov.ua

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-