Замовити пресконференцію в Укрінформі

реклама

Буде важко набрати хабаростійких чиновників

Буде важко набрати хабаростійких чиновників

Блоги
Укрінформ
Щодо легалізації провокування хабара

На мою думку, ідея легалізувати провокацію хабара – цілком здорова. 

Буде важко набрати хабаростійких чиновників, але ті, хто зможуть витримати, зможуть все. 

Більше того, я вже давно написав такий законопроект щодо легалізації провокування хабара, і навіть 2 роки тому запропонував його у вигляді допомоги одному з "єврооптимістів" для просування через Верховну Раду. Крім нього, ще я пропонував законопроект про обмеження впливу олігархів на ЗМІ, щодо збільшення розміру застави за корупційні злочини до 10 розмірів завданної шкоди. Але в "єврооптимістів" знайшлися важливіші справи, я все розумію.

Ось цей законопроект, може комусь згодиться для країни, беріть:

"Проект
Закон
про внесення змін до Кримінального Кодексу (щодо легалізації провокування хабара)

Доповнити Статтю 368-3 Кримінального Кодексу України пунктом 6:

«6. Особа, яка надала неправомірну вигоду, звільняється від кримінальної відповідальності, у разі, якщо вона заздалегідь повідомила про намір здійснити такі дії керівника районного управління СБУ, керівника районної прокуратури, керівника районного відділу МВС або голову СБУ та отримала від одного з них письмову згоду на проведення таких дій з метою аудіо- або відеофіксації та викриття особи, що отримала неправомірну вигоду. Зібрані після такого дозволу відео- та аудіматеріали можуть слугувати законними доказами в суді. Особа, яка надала неправомірну вигоду з метою аудіо- або відеофіксації та викриття особи, що отримала неправомірну вигоду, у разі обвинувального вироку суду щодо особи, яка отримала неправомірну вигоду, винагороджується з коштів та майна винної особи в 5-кратному розмірі від розміру неправомірної вигоди».

Доповнити Статтю 368-4 Кримінального Кодексу України пунктом 6:

«6. Особа, яка надала неправомірну вигоду, звільняється від кримінальної відповідальності, у разі, якщо вона заздалегідь повідомила про намір здійснити такі дії керівника районного управління СБУ, керівника районної прокуратури, керівника районного відділу МВС або голову СБУ та отримала від одного з них письмову згоду на проведення таких дій з метою аудіо- або відеофіксації та викриття особи, що отримала неправомірну вигоду. Зібрані після такого дозволу відео- та аудіматеріали можуть слугувати законними доказами в суді. Особа, яка надала неправомірну вигоду з метою аудіо- або відеофіксації та викриття особи, що отримала неправомірну вигоду, у разі обвинувального вироку суду щодо особи, яка отримала неправомірну вигоду, винагороджується з коштів та майна цієї особи в 5-кратному розмірі від розміру неправомірної вигоди.

Доповнити Статтю 369 Кримінального Кодексу України пунктом 6:

«6. Особа, яка надала неправомірну вигоду службовій особі, звільняється від кримінальної відповідальності, у разі, якщо вона заздалегідь повідомила про намір здійснити такі дії керівника районного управління СБУ, керівника районної прокуратури, керівника районного відділу МВС або голову СБУ та отримала від одного з них письмову згоду на проведення таких дій з метою аудіо- або відеофіксації та викриття особи, що отримала неправомірну вигоду. Зібрані після такого дозволу відео- та аудіматеріали можуть слугувати законними доказами в суді. Особа, яка надала неправомірну вигоду з метою аудіо- або відеофіксації та викриття службової особи, що отримала неправомірну вигоду, у разі обвинувального вироку суду щодо особи, яка отримала неправомірну вигоду, винагороджується з коштів та майна цієї особи в 7-кратному розмірі від розміру неправомірної вигоди».

Доповнити Статтю 369-2 Кримінального Кодексу України пунктом 4:

«4. Особа, яка обіцяє надання неправомірної вигоди особі, яка пропонує чи обіцяє (погоджується) за таку вигоду або за надання такої вигоди третій особі вплинути на прийняття рішення особою, уповноваженою на виконання функцій держави, звільняється від кримінальної відповідальності у разі, якщо вона заздалегідь повідомила про намір здійснити такі дії керівника районного управління СБУ, або керівника районної прокуратури, або керівника районного відділу МВС, або голову СБУ та отримала від одного з них письмову згоду на проведення таких дій з метою аудіо- або відеофіксації та викриття особи, що пропонує чи обіцяє (погоджується) за таку вигоду або за надання такої вигоди третій особі вплинути на прийняття рішення особою, уповноваженою на виконання функцій держави. Зібрані після такого дозволу відео- та аудіматеріали можуть слугувати законними доказами в суді. Особа, яка в даному разі обіцяє надання неправомірної вигоди з метою аудіо- або відео фіксації та викриття даного правопорушення, у разі обвинувального вироку суду щодо даного правопорушення, винагороджується з коштів та майна винної особи в 4-кратному розмірі від розміру обіцяної неправомірної вигоди».

Тобто громадянин, заздалегідь отримавши відповідний дозвіл, матиме можливість зробити або допомогти зробити відео- та аудіофіксацію відповідних злочинних дій і добровільно надасть їх правоохоронним органам, він матиме шанс отримати з коштів хабарника втричі-вп’ятеро більшу суму за суму хабара.

Громадянин для участі в провокуванні хабара, з метою запобігання зловживанням та шантажу, має заздалегідь отримати письмовий дозвіл одного з керівників місцевих правоохоронних органів за місцем проведення відповідних дій (районного управління СБУ, або керівника районної прокуратури, або керівника районного відділу МВС, або безпосередньо від голови СБУ). Тобто впроваджується антикорупційна конкуренція різних органів. Винагорода за викриття хабарника надходитиме виключно після обвинувального вироку суду щодо хабарника. 

Цей законопроект міг би суттєво збільшити тиск на хабарників, які розуміли б, що їхні неправомірні дії зможуть бути викриті негайно або у майбутньому, а у їхньому викритті хабародавець може бути безпосередньо матеріально зацікавлений. 

Такий законопроект справді спряв би зменшенню корупційних витрат бізнесу та громадян, покращував інвестиційний клімат, зупиняв негативній корупційні явища у сфері державного управління, правоохоронних органах та судовій системі.

P.S. Попри це, поки такий Закон не ухвалено, провокація хабара є незаконною.

Олександр Палій

FB

* Точка зору автора може не збігатися з позицією агентства
Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-