Рішення Київради «про паркування»: все правильно, тільки… незаконно

Рішення Київради «про паркування»: все правильно, тільки… незаконно

Аналітика
1282
Ukrinform
Київська Рада вийшла за межі своїх повноважень замість того, щоб стимулювати Раду Верховну нарешті прийняти давно назрілий закон

Депутати Київської міськради прийняли рішення, яким визначено 67 вулиць столиці, де паркувати автомобілі заборонено. На цих шляхах встановлять дорожні знаки, нанесуть дорожню розмітку, щоб водії бачили — паркуватися там не можна. “Після всіх цих процедур, поліція, маючи на руках рішення Київради, буде приймати відповідні міри до водія, який суттєво заважає організації дорожнього руху”, - зазначив перший заступник директора Департаменту транспортної інфраструктури виконавчого орану Київради (КМДА) Іван Шпильовий.

Наступного дня ми зробили знімок з вікна нашого редакційного кабінету в Укрінформі (Див. Фото нижче). Ви бачите навпроти знак 3.34 «Зупинка заборонена», а за ним - прекрасно "припарковані" автомобілі різних марок і потужностей, які розмістилися вздовж усього кварталу, починаючи від перетину вулиць Богдана Хмельницького і Пушкінської аж до Хрещатика, звідки до будівлі, де працюють Київрада і КМДА - рукою подати.

Незаконне паркування машин під знаком 3.34
Незаконне паркування машин під знаком 3.34 "Зупинку заборонено" (вул. Богдана Хмельницького, Київ)

Отже, маємо питання: навіщо забороняти те, що практично давно заборонено знаками, як ото - 3.34 «Зупинка заборонена». Залишити там своє авто – це грубо порушити ПДР і заплатити штраф у розмірі від 255 – до 340 гривень. Звідси ще одне: чому в наведенні ладу на вулицях найбільш зацікавленою стороною є саме київська влада? Більше того, невже це проблеми лише Києва? Що у Львові, Харкові, Одесі тощо правила паркування не порушуються?

Законопроект № 5364 “Про парковку” (повна назва “про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування сфери паркування транспортних засобів”. - Ред.) внесено до Верховної Ради ще в листопаді 2016 року. З того часу — у червні 2017 року — документ пройшов лише перше читання. А там, між іншим, є все, чого не вистачає для реального покарання порушників ПДР: і використання евакуаторів, і талончики-квитанції для оплати штрафу «під двірник», як це робить поліція у всіх цивілізованих країнах світу, щоби не чекати порушника годинами.

Може, депутати Київської міської ради, заборонивши паркування на деяких вулицях столиці, саме і намагаються поквапити депутатів Ради Верховної? Уявляєте, приїхав народний обранець впорядкувати власну шевелюру в якийсь-небудь модний “барбер-шоп” на Пушкінській, а йому кажуть — паркуватися тут не можна. І вивозять його авто на евакуаторі в невідомому напрямку. Може, тоді вони заворушаться?

Втім, Укрінформ вирішив розібратися, як саме рішення столичної влади буде виконуватися? З цим питанням ми звернулися до колишнього начальника відділу адміністративної практики Управління патрульної поліції, а нині — експерта громадянської платформи LEAD office, що займається підтримкою реформ правоохоронних органів, Тараса Гука, показавши йому фото, про яке йшлося вище.

Тарас Гук, експерт громадянської платформи LEAD office
Тарас Гук, експерт громадянської платформи LEAD office

Гук: “Якщо водій залишив авто, наприклад, під знаком "зупинку-стоянку заборонено" і пішов у своїх справах, патруль, може, й приїде, чекатиме його, але не дуже довго… Якщо вони не дочекаються власника автівки, штраф порушникові не світить. Тепер же, маючи на руках рішення Київради, поліція застосує евакуатор, не чекаючи водія. В чому особливість? Раніше на штрафмайданчик здебільшого забирали лише ті автівки, які припарковані на зупинках громадського транспорту, трамвайних коліях і на перехрестях. В інших випадках “неправильність” парковки патрульні визначали на власний розсуд. Чіткого визначення “суттєво перешкоджає руху” не існує”.

Отут нас і підстерігає несподіванка. Виявляється рішення Київської ради взагалі не є законним. І про це депутатів попереджали юристи…. В.о. начальника юридичного відділу КМДА Ольга Яковлєва зробила декілька зауважень до проекту рішення Київради “Про затвердження переліку ділянок...” 

Яковлєва: “...У преамбулі не наведено правових підстав для прийняття проекту рішення, обмежуючись посиланням на статтю 6 Закону України “Про дорожній рух”, яка не наділяє міську владу компетенцією визначати ділянки вулично-дорожньої мережі, на яких паркування транспортних засобів призводить до зменшення пропускної спроможності та суттєво перешкоджає дорожньому руху, з метою подальшої їх евакуації”.

Тарас Гук хоч і каже, що КМДА прийняла правильне рішення, але зауважує, що проблема в тому, знову ж таки, що повноважень приймати подібні рішення Київрада не має…

Гук: "Суттєвість перешкоди для дорожнього руху і можливість евакуації транспортних засобів визначаються лише Кодексом України про адміністративні правопорушення. Тлумачення закону не може здійснюватися рішенням КМДА".

Що це означає? За словами експерта, це призведе до того, що власник авто, яке за його відсутності евакуювали, робитиме те саме, що й раніше: подаватиме в суд. І коли програних позовів назбирається багато, то в Київраді розпочнеться нова дискусія: може, краще відмінити це рішення?

А може з ним взагалі «поперед парламенту» не лізти?

Мирослав Ліскович, Київ


Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-