Українські ЗМІ згадують чоловіків утричі частіше за жінок

Українські ЗМІ згадують чоловіків утричі частіше за жінок

Дослідження
873
Ukrinform
У новинах українських ЗМІ жінок згадують втричі рідше, ніж чоловіків.

Як повідомила виконавчий директор Інституту масової інформації Оксана Романюк на засіданні круглого столу в Укрінформі, про це свідчать результати проведеного дослідження.

«У нас є такий перекіс, якщо ЗМІ дотримується журналістських стандартів, то жінки у ньому згадаються десь у 5% матеріалів, в той час як 95% припадає на чоловіків», - сказала Романюк.

За її словами, у рамках дослідження ГО «Інститут масової інформації» та «Детектор медіа» промоніторили у жовтні новини восьми загальнонаціональних телеканалів, десяти загальноукраїнських інтернет-видань та семи друкованих видань, і на основі цього розробили свої висновки.

Романюк зазначила, що частіше за все жінки виступають героїнями матеріалів медіа втричі рідше, ніж чоловіки, - в середньому лише у 27% випадків. У ролі експертів журналісти залучають жінок ще менше -  лише у 19% випадків (тобто тільки у кожному п’ятому матеріалі). Найчастіше жінки коментують соціальні теми, виступають героїнями кримінальної хроніки або «жовтих» новин, у той час як чоловіки коментують політичні та економічні теми.

За словами виконавчого директора Детектор Медіа Діани Дуцик, найменше жінки представлені в інтернет-ЗМІ (лише в 13% новин жінки виступають в якості героїнь і в 15% - в якості експертів), найбільше - в друкованих ЗМІ (героїні 35% матеріалів, і коментували в якості експертів 22% матеріалів).

За даними дослідження, жінок практично не запрошують як гостей до студій соціально-політичних ток-шоу на центральних телеканалах. Протягом періоду моніторингу було зафіксовано лише 2 запрошені до студії жінки, порівняно до 40 чоловіків. Окрім того, протягом моніторингу телеканали не запросили до студій ток-шоу жодної жінки-експерта.

«Журналісти часто самі не розуміють, коли ми говоримо на ці теми, яка ж до них претензія, вони не розуміють корінь проблеми і це означає, що треба проводити якусь просвітництву роботу, в тому числі серед журналістів», - переконана Дуцик

У свою чергу, голова Комісії з журналістської етики Андрій Куликов визнав, що дійсно часто у відсотковому співвідношенні не дотримуються редакції чітких пропорцій, часто у студії каналів чи на радіо запрошують чоловіків, але це може бути тому, що просто так склалися обставини, що саме цей спеціаліст може найкраще пояснити чи прокоментувати тему і не завжди варто через це панікувати. «Якщо виникає враження, що запрошений експерт або експертка є насправді не фахівцями у своїй галузі, то це свідчення того, що ми не доклали максимум зусиль для пошуку людини, перш за все, яка має головне — ознаки фаховості, корисності, цікавості», - сказав Куликов.

Читайте також: В Укрінформі презентували онлайн-курс щодо роздержавлення ЗМІ

Голова Комітету ВР з питань свободи слова та інформаційної політики Вікторія Сюмар визнала, що дисбаланс дійсно існує, водночас нині на телебаченні значно більше жінок політиків та експертів, ніж було. «Коли я працювала журналістом на 5 каналі, ми часто обговорювали як уникнути цей дисбаланс. І тоді постало питання, де шукати для прямих ефірів щоденних з різних питань експертів найрізноманітніших сфер життя», - сказала вона.

Заступник генерального директора Укрінформу Марина Сингаївська поділилася досвідом роботи в інформаційному агентстві. «В агентстві, особливо випуск та стрічка, тобто там, де найбільше стресу, там працюють жінки, керівники середньої ланки також, а топ-менеджери чоловіки. Тому мені здавалося завжди, що питання гендеру в журналістиці трохи перебільшене», - сказала вона.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-