Як власник та директорка IdrisKa Tour у Сірка очі позичали

Як власник та директорка IdrisKa Tour у Сірка очі позичали

Аналітика
2083
Ukrinform
Ошукані клієнти туроператора проривалися до його офісу разом з поліцією. Власник тим часом ховався за дверима кабінету, а директорка - за аватаркою

На туристичному ринку черговий гучний скандал. Один із найбільших туроператорів IdrisKa Tour (власник - етнічний афганець Ідрис Казимі) зганьбив свою 10-літню репутацію дефолтом, залишивши своїх клієнтів напризволяще. І якби тільки справа у фінансових проблемах які оператор чомусь не зміг вчасно вирішити (у кого їх не буває). А в тій негідній поведінці маститих бізнесменів, яку вони проявили своєю грою в хованки та раптовою мовчанкою у форс-мажорних обставинах. До речі, дуже схожих на відверте шахрайство.

Оператор не сплатив за рейси і залишив туристів в аеропорту Києва, зачинивши при цьому офіс та виключивши телефони. Офіційні коментарі від компанії надійшли лише через вісім годин. Та й то - через сторінку у мережі Фейсбук, де відділ маркетингу і PR повідомив, що з Іспанії будуть організовані вивізні рейси, щоб забрати в Україну тих туристів, які застрягли в Малазі і Тенеріфе.

За сприяння Міністерства закордонних справ питання з поверненням туристів залагодили. А от з розлюченими клієнтами, які заплатили за тури та квитки від 500 до 2000 євро, тепер має розбиратися сама компанія - під наглядом регуляторних та правоохоронних органів. Через ЗМІ директорка IdrisKa Tour Олена Суботіна пояснила, мовляв, компанія не є банкрутом і звинуватила авіаперевізника в тому, що він спробував спровокувати крах туроператора. Через давні і не вельми дружні бізнесові стосунки.

Через дві доби після інциденту офіс компанії запрацював. Журналіст Укрінформу Мирослав Ліскович особисто бачив, як приймали там обурених клієнтів, що прийшли з претензіями.

Постраждалі клієнти туроператора Idriska tour збираються біля його офісу
Постраждалі клієнти туроператора IdrisKa Tour збираються біля його офісу

А гроші де? А їх вірус «зїв»!

Офіс туроператора, який ще 31 серпня, за інформацією ЗМІ, був зачинений - 1 вересня запрацював. Вхід до будівлі охороняли декілька молодиків спортивної зовнішності, одягнутих у чорне. На питання журналіста, чи можна потрапити всередину, аби поспілкуватися з керівництвом, відповіли: “Наразі нікого туди не пускаємо. Як тільки вийде хтось із представників туроператора - зайдете”.

А тим часом людей побільшало. Утім охочих що-небудь коментувати майже не було – усі були дуже сердиті і стурбовані. За десять хвилин до офісу прибув патруль поліції, викликаний мабуть кимось із вкрай знервованих клієнтів. Чоловік з натовпу постраждалих, який назвався Олегом, взявся розповідати правоохоронцям про інцидент у столичному аеропорту і мету їх перебування біля офісу.

“Сьогодні ми прийшли сюди з вимогою повернути втрачені кошти. Але замість цього вони пропонують нам писати якусь заяву, переконуючи, що повернуть гроші протягом 30 днів. Я в це не вірю! Думаю, вони просто тягнуть час, а завтра прикриють офіс і втечуть з нашими грошима”, - жаліється пан Олег.

Вислухавши людей, представники поліції звернулися до охоронця з проханням відчинити двері і впустити їх всередину, щоб поговорити з керівництвом:

- Я все прекрасно розумію, але пустити не можу. Зараз до вас вийде хтось з керівництва, - відповів молодик.

- А хто вийде? Директор, заступник, представник туроператора?..

Охоронець мовчки знизив плечима. Але як тільки двері зсередини прочинилися, люди разом з поліцейськими ринули всередину.

Поки охоронці відбивалися від розлючених клієнтів, я навколішки встиг прослизнути в офіс. До мене одразу підійшов чоловік, який назвався незалежним юристом, попросив заховати камеру. “Без дозволу працівників компанії - не знімати! Якщо хочете, то записуйте розмову на диктофон”, - сказав він.

Потім до нас вийшла заступник директора пані Наталя, яку обурені туристи одразу закидали питаннями, коли повернуть кошти?

- Заспокойтеся! Гроші вам обов’язково повернуть, як тільки наші програмісти налагодять систему. Зрозумійте, на компанію здійснили кібератаку.

- Ті люди, які мали квитки на вчорашній рейс отримають грошову компенсацію. Зараз виплатити кошти ми не можемо. Існує певна процедура. Спочатку люди пишуть заяви. Потім ми передаємо документи бухгалтерії, яка перевіряє, чи справді клієнт заплатив гроші. Якщо все підтверджується, то кошти повертаються. Зрозумійте, що така складна процедура потрібна, адже як нам знати, що це наш клієнт, а не якийсь вуличний шахрай? – відбивалася заступник директора туркомпанії.

- Що? Шахраї? Та як ви смієте нас так обзивати? Навіщо взагалі ці заяви, якщо всі документи у нас на руках? Тягнете час, щоб втекти з нашими грошима? І хто після цього шахрай?! - здійняли галас постраждалі клієнти.

Обіцянок людям було вже не достатньо. Вони почали вимагати від керівництва офіційної розписки в отриманні грошей, чи інших документів, який підтверджує факт отримання туроператором грошей клієнтів. Після чого заступник директора зник за дверима “службового приміщення”, звідки через шпарину виглядав переляканий власник компанії Ідрис Казимі (сплутати було неможливо через велику кількість плакатів з його зображеннями у офісі – Авт.). Побачивши журналіста, він одразу заховався. Через декілька хвилин знову вийшла пані Наталія, яка заявила, що більше нічого в присутності преси не коментуватиме.

“Якщо хочете почути офіційну позицію туроператора - залиште свій телефон і ми вам зателефонуємо, коли збиратимемо усіх журналістів на прес-конференцію. Більше нічого сказати не можу, бо йду на термінову нараду”, - і побігла назад у рятівні офісні нетрі.

Полісмени, які постійно знаходилися поруч, не втручалися, спостерігаючи за усім цим галасом. Клієнти, які знаходилися в офісі, рішуче заявили, що підуть у райвідділ поліції писати заяву про порушення їх прав. Аби не заважати «прийманню» туроператором заяв, я змушений був залишити офіс, переконавшись, що патрульні тримають ситуацію під контролем, а від полохливого керівництва годі чекати коментарів…

Сонце сідає. Бізнес закінчується. Залишається «добра» згадка…

Отже, десяток років репутації авторитетного і шанованого бренду - коту під хвіст. Не далі ніж у червні цього року IdrisKa Tour було номіновано на звання «Кращий туроператор» у проекті Українська Народна Премія – 2017.

Не далі як два роки тому, його генеральний директор Олена Суботіна виступала з усіх трибун як знаний експерт, лідер туристичної галузі. Саме вона викладала для колег по цеху уроки, які мав винести турбізнес після скандальних банкротств у 2010 році турецького оператора Karya Tour та у 2015-му -  українського News Travel, що теж дохазяйнувалися до ручки. Директорка IdrisKa Tour тоді усіляко наголошувала і на грамотному плануванні діяльності, і на відповідальному ставленні до клієнта, і на правильному виборі перевірених партнерів та контрагентів.

Цікаво, як тепер пані Субботіна буде дивитися людям в очі? Напевно, їй дуже соромно. Інакше чого було б змінювати своє фото профілю на FB-сторінці - з миловидного портрету на картинку заходу сонця у безликому ілюмінаторі літака. Чи може це був який натяк?..

Скрін з ФБ-сторінки гендиректора Idriska tour Олени Субботіної
Скрін з ФБ-сторінки гендиректора IdrisKa Tour Олени Субботіної

А ось і міркування пані Субботіної з її блогу дворічної давності у виданні Дело.UA - на добру, так би мовити, і незабутню згадку про IdrisKa Tour (у перекладі).

«Не виключено, що і серед туроператорів будуть банкрутства. Відразу хочу підкреслити, що такий розвиток ситуації абсолютно природній для будь-якого перенасиченого ринку. Адже саме зараз спостерігається надлишок продукту в той момент, коли споживчі можливості українців падають. Впевнено можу сказати, що криза - це завжди момент для розвитку і відкриття нових горизонтів. Крім того, така ситуація змушує недобросовісних гравців йти з ринку, таким чином роблячи його набагато чистішим і більш професійним. Адже якщо в Україні із усієї величезної кількості туристичних компаній залишиться тільки пул лідерів, які будуть підтримувати найвищий рівень обслуговування клієнтів, то рядовий турист від цього тільки виграє. Він зможе отримувати більш кваліфіковані послуги і не боятися, що великий гравець збанкрутує. А тим самим турист виграє подвійно - і в якості, і в безпеці своєї відпустки».

Далі, вже можна не продовжувати. Робимо бізнес по-українськи: на словах.

Мирослав Ліскович, Оксана Поліщук, Київ

Перше фото: власник турфірми IdrisKa Tour Ідрис Казимі // Фото: TourDom.UA


Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-