Що відбувається в паспортних центрах після ухвалення «безвізу»?

Що відбувається в паспортних центрах після ухвалення «безвізу»?

Аналітика
8068
Ukrinform
Паспортні сервіси досі не працюють, але без паніки: відділення міграційної служби – паспорти видають ​

Уже четвертий день як Україна святкує ухвалення «безвізу», але паспортний сервіс «Документ» досі не працює. Проблеми з сайтом почалися ще 6 квітня, коли онлайн-майданчинки паспортних сервісів, які виготовляють біометричні документи, переживали справжній бум. Приміром, на сайті ДП «Документ» замість звичних 7-8 тисяч відвідувачів цього дня було 25 тисяч користувачів. Сайт такого напливу не витримав, його довелося переводити на більш потужну платформу, тому до кінця дня він не працював.

Насправді, ажіотаж, який довкола біометричних документів у зв’язку з рішенням Європарламенту  доволі передчасний, адже бюрократична тяганина закінчиться не раніше травня, а реально «безвіз» зможе запрацювати лише у червні.  Але блискавична і масова реакція українців показала, наскільки вони зачекалися на позитивне рішення Європи.

Тут варто нагадати, що, окрім паспортних сервісів, найвідомішими з яких є «Документ» та «Готово!», біометричні паспорти  видають і центри надання адміністративних послуг та підрозділи міграційної служби. Лише останні працюють зараз у цілком штатному режимі.

Того ж 6 квітня ЦНАПи та паспортні сервіси тимчасово призупинили оформлення і видачу біометричних документів з технічних причин. Зранку 7 квітня вони поновили свою роботу на кілька годин, але після 12-ї проблема повернулася. Відтак Укрінформ навідався у різні підрозділи, аби з’ясувати  причини зупинки оформлення біометричних документів з місця подій та  поспілкуватися  з українцями, які планують  навідатися  у вже доступнішу  Європу.

У «Документі» чекали, що сервіс запрацює – але не дочекалися  

У просторому офісі паспортного сервісу «Документ», що на бульварі Тараса Шевченка, 27, станом на 13-ту годину 7 квітня було досить таки людно. Біля стійки при вході відвідувачі скупчилися навколо консультантів, які монотонним голосом не втомлювалися пояснювати усім по черзі, що зараз біометричні паспорти не можна оформити через тимчасові технічні проблеми. Ліворуч від стійки, вмостившись на пуфиках, втомлено спостерігає за тим, що відбувається, інша група клієнтів сервісу – ті, хто вже розпочав оформлення документів чи взяв талончик у чергу. У жінок, які тримають документи в руках, цікавлюся, як довго вони тут:

- Ми прийшли з донькою оформити паспорти близько 11-ї, тепер сидимо з талончиками і чекаємо. Нам сказали, що десь на 2 години зависла система. Ми можемо хоч і зараз піти, але ж ось поруч людина вже оплатила... – говорить Аліна Чорнова.

- А наскільки терміново вам потрібен документ?

- У мене цього року паспорт закінчується, треба не менше ніж за три місяці до закінчення терміну дії його переоформити. Мені обіцяли оформити за годину... Але здається, це не їхня вина, проблема технічна, тим більше зараз всі побігли оформлювати документи.

Підхожу до літньої жінки, яка вже оплатила послугу:

- Мені сказали, що у вас тут складна ситуація...

- Я тут вже третю годину... Але коли я вже все оплатила, то потрібно завершити почате, бо залишилося здати відбитки пальців і зробити фото. А в мене ще й громадянський паспорт забрали, - скаржиться Галина Залозна.

Звертаюся до консультантів біля входу, аби вони пояснили  причини затримки, але ті чомусь, почувши слово «журналіст», з переляку коментувати відмовилися. Проте невдовзі Володимир Поліщук – прес-секретар ДП «Документ», який також прибув в офіс на бульварі Шевченка, пояснив причину технічних проблем:

- Європарламент прийняв історичне рішення, і звичайно громадяни, яким потрібен біометричний паспорт, почали цікавитися, як і де його зробити. В результаті наш сайт не витримав навантаження. Його перевели на більш потужну платформу і він поновив роботу. Але перебої в роботі сайту не пов’язані з роботою центрів.

- Чому тоді не працюють паспортні сервіси?

- Через те, що 6 квітня СБУ проводила слідчі дії щодо компаній, які забезпечують канали зв’язку. За моєю інформацією, було вилучено деяке обладнання. Це технічне питання намагалися вирішити вночі, і з 9-ї всі паспортні сервіси запрацювали. Але зараз лінії зв’язку знову припинили роботу і керівництво з’ясовує, з чим це пов’язано.  

- А як саме пов’язані лінії зв’язку з оформленням паспортів?

- Інформацію про біометричні дані, місце проживання людини тощо незахищеними лініями зв’язку передавати на сервери для зберігання в єдиному демографічному реєстрі чи в поліграфію неможливо. Цим займаються лише спеціалізовані компанії, які працюють в єдиній системі конфіденційного зв’язку. На жаль, так сталося, що дії СБУ співпали з початком ажіотажу. Ми ведемо з ними перемовини, і сподіваємося, що незабаром люди зможуть в звичайному режимі оформлювати документи.

Натомість у відділах міграційної служби все спокійно

У підрозділі міграційної служби по вулиці Герцена, 9, на диво, досить спокійно – ніякого ажіотажу. У черзі на отримання талонів четверо, ще пару людей чекають, щоб забрати уже готові паспорти. Інна, оператор-консультант, розповідає, що 6-го нічого особливого не спостерігала, але 7-го притік людей дійсно збільшився, в чергу на оформлення документів іноді ставали навіть цілими сім’ями.

У сусідньому відділені міграційної служби, що на вулиці Пугачова, 17, клієнтів відчутно більше – десь до 15 осіб. Ті, з ким вдалося поспілкуватися, планували оформити новий паспорт і раніше, а не через ухвалення безвізового режиму. Хоча Володимир Рябченко, який прийшов подавати документи, розповів, що знає про зупинку роботи інших сервісів: «Я бачив сюжет про збільшення клієнтів на оформлення паспортів після рішення Європарламенту, і знаю, що були проблеми з оформленням паспортів  у сервісних центрах. Але я заздалегідь планував  оформлювати паспорт, це на мене не вплинуло».  

Анастасія, оператор-консультант, яка видає талончики в електронну чергу, помітила, що сьогодні все ж більше людей приходили саме за талончиками, і навіть дехто запитував, чи немає проблем з оформленням біометричних документів. Тетяна Кривохижа, завідувач сектору відділення, запевнила, що зараз міграційна служба працює у звичному режимі, а електронна черга є гарантією того, що не буде тисняви в коридорах, оскільки все одно прийом відвідувачів розписаний за часом.

Тож, у підрозділах міграційної служби на сьогодні проблем із оформленням біометричних документів немає. Але не виключено, що за день-два ті люди, які не змогли оформити біометричний паспорт у сервісах, поспішатимуть уже сюди. У «Документі» ж наразі обіцяють поновити роботу в Києві до вівторка, а в інших регіонах – до кінця тижня. Навіть більше -  паспортні сервіси працюватимуть і по неділях, аби впоратися з напливом клієнтів.

Юлія Горбань, Київ.


Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-