Громадяни вимагають відповідальності за якість комуналки – Урядовий контактний центр

23.12.2016 18:00 578

Сфера житлово-комунальних послуг завжди в центрі уваги громадян, адже всі ми залежимо від неї. 

Мільйони українців, особливо в опалювальний сезон, скаржаться в різні інстанції на постачальників комунальних послуг, щоб змусити їх відповідати за ледь теплі батареї або відсутність гарячої води.

Нині ж, якщо комунальні послуги не відповідають встановленим нормам та якості, постачальник має просто зменшити вартість житлово-комунальних послуг і зазначити перерахунок у квитанції шляхом зменшення розміру плати за них. Проте, як виявилося, перерахунок у квитанціях не спричиняє постачальникам особливих збитків, отже тому, як і раніше, вони не зацікавлені дбати про сервіс та комфорт для громадян.

Якщо ж комунальників штрафувати, переконані експерти, ситуація вже найближчим часом може покращитися. Українців попереду очікують великі зміни: всіх зобов'яжуть провести енергоаудит квартир, платити пеню за несвоєчасну оплату послуг, а на їх постачальників будуть накладати штрафи у разі ненадання якісних послуг споживачам або надання їх не в повному обсязі. Законопроекти, що мають змінити ситуацію у сфері надання житлово-комунальних послуг на краще, нині знаходяться у Верховній Раді.

До речі, вже наступного року в Україні має запрацювати Фонд енергоефективності, у зв’язку з чим планується прийняття наступних законопроектів: «Про житлово-комунальні послуги», «Про енергоефективність будівель» та «Про комерційний облік».

Проте в очікуванні великих змін, переконують експерти, важливо всім  дотримуватися розумного балансу між потребами та можливостями споживачів і постачальників послуг.

Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру (Центр), з початку поточного року фахівцями Центру прийнято понад 100 тисяч звернень щодо якості надання послуг централізованого водо- та електропостачання, а також скарг на застарілість і зношеність комунальних мереж та комунікацій.

Головними причинами звернень громадян на урядову «гарячу лінію» є відсутність належного рівня надання комунальних послуг населенню та неефективність вжитих владою на місцях заходів щодо розв’язання наявних проблем. Так, заявниця з Донеччини зателефонувала на урядову «гарячу лінію» та поскаржилася, що в будинку, де вона проживає, відсутнє водопостачання. Жінка просила сприяння у поновленні водопостачання якнайшвидше. Мар’їнською районною державною адміністрацією Донецької області громадянку повідомлено, що водопостачання комунальним підприємством «Донецькмісьводоканал» не здійснювалося через аварію на водопроводі. Нині водопостачання відновлено і здійснюється у повному обсязі.

Житель Дніпропетровщини звернувся на урядову «гарячу лінію» через проблеми з електропостачанням. Чоловік повідомив, що його будинок опалюється за допомогою електроструму, а оскільки ремонтні роботи потребували додаткової техніки, він звернувся до відповідної аварійної служби, яка не вирішила його проблему. Громадянин просив терміново допомогти з відновленням електропостачання, тому що в його будинку перебуває півторарічна дитина, і щоб вона не замерзнула, доводиться її постійно обкладати грілками з теплою водою. Невдовзі Публічним акціонерним товариством «ДТЕК Дніпрообленерго» чоловіка повідомлено про успішне завершення ремонтно-відновлювальних робіт, після яких електропостачання було відновлене.

Пенсіонер з Івано-Франківської області, інвалід I групи, зателефонував на урядову «гарячу лінію» щодо встановлення газових лічильників у багатоквартирному будинку. Чоловік запевняв, що працівники газопостачального підприємства не завершили роботи, а відтак частина квартир залишилася без газопостачання взагалі. Заявник просив завершити розпочате та відновити газопостачання у будинку. Після дзвінка на урядову «гарячу лінію» Публічним акціонерним товариством «Івано-Франківськгаз» громадянина повідомлено про відновлення газопостачання споживачам після перевірки системи газопостачання в будинку на герметичність.

За період із 16 по 22 грудня 2016 року на урядову «гарячу лінію» надійшло 351 тисяча 64 дзвінка, а також 1234 звернення зареєстровано через Інтернет.

Отримати оперативну відповідь, роз’яснення чи довідкову інформацію громадяни можуть, звернувшись на урядову «гарячу лінію» за номером телефону 1545 у цілодобовому режимі та безкоштовно як зі стаціонарних, так і з телефонів мобільних операторів (Київстар, Vodafone Україна, Lifecell).

Для підприємців «гаряча лінія» діє за номером: 0-800-503-045.

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової «гарячої лінії»: +38(044)284-19-15.

Киянам надається прямий міський телефон урядової «гарячої лінії» за номером: 284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Урядового контактного центру за адресою: www.ukc.gov.ua

При цитуванні і використанні будь-яких матеріалів в Інтернеті відкриті для пошукових систем гіперпосилання не нижче першого абзацу на «ukrinform.ua» — обов’язкові. Цитування і використання матеріалів у офлайн-медіа, мобільних додатках, SmartTV можливе лише з письмової згоди "ukrinform.ua". Матеріали з маркуванням «Реклама» публікуються на правах реклами.

© 2015-2017 Укрінформ. Усі права застережені.

Дизайн сайту — Студія «Laconica»
Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-