Захистом своїх прав українці допомагають праву в державі – Урядовий контактний центр

Захистом своїх прав українці допомагають праву в державі – Урядовий контактний центр

Укрінформ
Судове рішення, яке не виконується, загалом не має сенсу. Адже воно є завершальною стадією судового провадження. Проте коли позивач отримує рішення суду, яке його не захищає, він перестає довіряти і суду, і закону.

З метою посилення довіри суспільства до державних інституцій влітку поточного року Президентом Петром Порошенком підписані Закони України «Про виконавче провадження» та «Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів».

Реалізацію державної політики у сфері організації примусового виконання рішень покладено на Міністерство юстиції України.

Серед основних шляхів підвищення ефективності дій органів та осіб, які здійснюють примусове виконання рішень та забезпечують належну реалізацію завершальної стадії судового розгляду, передбачено впровадження змішаної системи виконання судових рішень шляхом модернізації органів державної виконавчої служби, а також запровадження інституту приватних виконавців.

Зокрема, згідно з Законом «Про виконавче провадження» здійснюється автоматизація процедур виконання рішень шляхом електронної реєстрації документів, фіксація процесуальних рішень, виконавчих дій тощо. Крім того, запроваджено інститут судового контролю за виконанням рішень, що має забезпечити особі повноцінну реалізацію права на справедливий суд, оскільки виконання судового рішення є невід’ємним елементом права громадянина на судовий захист.

Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру (Центр), з початку 2016 року на урядову «гарячу лінію» надійшло близько 10 тисяч звернень з питань невиконання судових рішень.

Заявники переважно були невдоволені перерахунком пенсій та розмірами соціальних виплат особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, доплати до пенсії дітям війни, пенсії за віком тощо. Понад тисячу звернень надійшло також з питань невиконання рішень суду щодо виплат заборгованої заробітної плати, поновлення на раніше займаній посаді тощо. Так, пенсіонер - інвалід II групи з Дніпропетровщини звернувся на урядову «гарячу лінію» з приводу невиконання судового рішення на його користь щодо надбавки до пенсії як дитині війни. Головним управлінням Державної казначейської служби України у Дніпропетровській області громадянина повідомлено про безспірне виконання рішення суду по стягненню коштів на його користь, які буде перераховано чоловікові згідно з черговістю надходжень цих виплат.

Заявник з Івано-Франківської області зателефонував на урядову «гарячу лінію» та повідомив про невиконання рішення Івано-Франківського міського суду щодо виплат його синові за заподіяну моральну шкоду. Громадянин був переконаний, що потрібні документи знаходяться у Державній казначейській службі України на розгляді, проте кошти чомусь не надходять. Чоловік просив сприяння у виконанні судового рішення. Невдовзі Державною казначейською службою України було здійснено перерахування коштів у повному обсязі.

Заявниця з Чернігівщини поскаржилася на урядову «гарячу лінію» щодо невиконання судового рішення Деснянського районного суду м. Чернігів. Ще навесні суд зобов’язав ПАТ «Чернігівський завод радіоприладів» сплатити на користь заявниці заборговану їй заробітну плату, проте кошти жінка так і не отримала. Громадянка просила допомогти їй в цьому питанні. Управлінням державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Чернігівській області жінку повідомлено про перерахування заборгованих коштів на її персональний рахунок.

За період з 18 по 24 листопада 2016 року на урядову «гарячу лінію» надійшли 232 тисячі 182 дзвінки, а також 1164 звернення зареєстровано через Інтернет.

Отримати оперативно відповідь, роз’яснення чи довідкову інформацію громадяни можуть, звернувшись на урядову «гарячу лінію» за номером телефону 1545, у цілодобовому режимі та безкоштовно як зі стаціонарних, так і з телефонів мобільних операторів (Київстар, Vodafone Україна, Lifecell).

Для підприємців «гаряча лінія» діє за номером: 0-800-503-045.

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової «гарячої лінії»: +38(044)284-19-15.

Киянам надається прямий міський телефон урядової «гарячої лінії» за номером: 284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Урядового контактного центру за адресою: www.ukc.gov.ua

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-