ЗМІ шкодять їхні "політичні покровителі"

ЗМІ шкодять їхні "політичні покровителі"

Дослідження
1111
Ukrinform
Більшість ЗМІ в Україні мають прямі або непрямі зв'язки з політичними партіями або політиками напряму.

Такі висновки дослідження були презентовані сьогодні у Києві Інститутом масової інформації (ІМІ) та Репортерами без кордонів, повідомляє кореспондент Укрінформу.

"Найбільший вплив на аудиторію політики мають через телебачення та радіо. Майже 84% аудиторії в Україні слухають радіо, власники якого є політиками, або ж пов'язані з політиками. Більше 77%  аудиторії дивляться телеканали, що пов'язані з політиками", - повідомила на презентації дослідження менеджер проекту "Моніторинг медіавласності" Нафіса Хасанова.

За її словами, частка аудиторії всіх радіостанцій, що належать Віктору та Олені Пінчукам, складає 39,72% (Русское радіо Україна – 7,9%, Хіт FM – 11,73%, Радіо Рокс – 5, 39%, Kiss FM – 7,04%, Мелодія – 5,25%, Релакс – 2,41%).

30,73% аудиторії слухає радіо, що входять до медіа холдингу UMH (Авто радіо – 7,46%, Ретро ФМ – 7,98%, Наше радіо -7,03%, NRJ (Europa Plus) - 2,4%, Радіо П'ятниця - 5,86%, Lounge FM та Голос столиці). Цим холдингом через підставних осіб володіє Сергій Курченко, якого пов’язують з родиною колишнього президента Януковича.

Радіостанціями Люкс FM з часткою аудиторії 8,56% та Радіо 24 (1,65%) володіє дружина Мера Львова та лідера політичної партії "Самопоміч" Андрія Садового Катерина Кіт-Садова.

Радіо Ера з часткою аудиторії 3,1% юридично належить Антону Сімоненко, проте фактично належить Андрію Деркачу.

Найбільшим власником телеканалів в Україні є сім’я Пінчуків, сумарна аудиторія їх каналів складає близько 21,68% ( СТБ – 8,5%, ICTV – 6,36%, Новий канал – 4,88%, М1 – 1,06, М2 – 0,12%, QTV – 0,76%).

Сумарна аудиторія каналів Ігоря Коломойського складає 20,49% (1+1 – 11%, 2+2 – 2,44%, ТЕТ - 3,52%, Бігуді - 0,7%, Plus Plus – 2,67%, УНІАН – 0,16%).

Телеканал «Україна» Ріната Ахметова має частку аудиторії 11,03%, НЛО ТВ - 1,3%, а Індіго ТВ - 0,33%, що сумарно складає 12,66% для телевізійної складової холдингу Ахметова.

У телеканала Інтер аудиторія - 10,62%, цей телеканал пов’язують з Дмитром Фірташем. Також до медіа холдингу Фірташа входять телеканали НТН (4,53%), Мега (1,11%), К1 (1,6%), К2 (0,46%), Zoom (0,35%), Enter-film (1,27) та Піксель (1,48%). Загалом аудиторія телеканалів медіа холдингу Фірташа складає 21,42%.

Телеканал News One, що належить депутату від партії Опозиційний блок, Євгенію Мураєву, що відомий своєю проросійською позицією має частку аудиторії 0,58%.

Еспресо з часткою аудиторії 0,3% належить Миколі Княжицькому, який із 27 листопада 2014 року - народний депутат України. Обраний по загальнодержавному багатомандатному округу від партії «Народний фронт».

5 канал, що належить нинішньому Президенту України Петру Порошенку, має частку аудиторії 0,6%.

Телеканал UBR з аудиторією 0,17% пов’язують з колишнім міністром податків та зборів Олександром Клименком.

Стосовно друкованих ЗМІ, то через низьку аудиторію преси в Україні загалом вплив політиків через пресу на аудиторію є досить низьким - всього близько 15,9%. Проте, як і радіостанціями та телекомпаніями володіють політики, так вони ж володіють і більшістю друкованих ЗМІ, або ж люди, з ними пов’язані.

Найбільшу аудиторію між друкованих ЗМІ має газета «Сегодня» - 3,6%, що належить Рінату Ахметову. Газета «Вести» має аудиторію 3,2%, яку пов’язують з  колишнім міністром податків та зборів Клименком.

До холдингу UMH входять «Комсомольская правда в Украине» - 1,7%, «Аргументы и факты» - 2,9%, «Теленеделя» – 2,3%, «Корреспондент» - 1,1%, журнал "Деньги" - 0,2%,  а також «Футбол» та «Forbes Украина», і їх сумарна аудиторія складає 8,2%. Цим холдингом через підставних осіб володіє Сергій Курченко.

"З дослідження випливає, що через політично-заангажовані ЗМІ українському суспільству вкрай важко робити усвідомлений та незалежний вибір. Таким чином, ризик політичного контролю над фінансуванням ЗМІ вважається високим", - йдеться у висновках.


Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-