Екшн в 3D для пасажирів рейсу «Тель-Авів – Київ»

Екшн в 3D для пасажирів рейсу «Тель-Авів – Київ»

Аналітика
Укрінформ
Це був якийсь зачарований рейс. Пасажирам вдалося дістатися Києва не з другого, як багато хто подумав, а лише з третього разу

Події сьогоднішньої ночі запам’яталися 182 пасажирам рейсу LY2563 «Тель-Авів – Київ» авіакомпанії «Ель-Аль» чи не на все життя. З Тель-Авіву пасажирам вдалося вилетіти аж з третього разу. Перший літак навіть не злетів через несправність кондиціонера, а другий повернувся назад у аеропорт Ізраїлю через пошкоджене шасі.

Екіпаж другого за ліком літака прийняв рішення повернутися до аеропорту вильоту через пошкодження шасі і, після кількагодинного кружляння навколо аеропорту «Бен-Гуріон», здійснив там аварійну посадку. Можете собі уявити психологічний стан пасажирів, яким щоразу щось ставало на заводі. Сьогодні літак з пасажирами, які змогли летіти, приземлився о 9:05 у міжнародному аеропорті «Бориспіль».

Укрінформ з’ясував причини і подробиці екстреної посадки літака, оскільки такі випадки трапляються 1 раз на 1 000 000, і про них знімають фільми жанру екшн.

Хронологія подій ночі

Перший літак, яким пасажири рейсу «Тель-Авів – Київ» мали вилетіти о 18-й, так і не злетів. Пасажирам повідомили, що машині вийшов з ладу кондиціонер, і пересадили на інший літак «Boeing 737-804» авіакомпанії «Ель-Аль», який  вилетів з Ізраїлю о 21:34. Проте через двадцять хвилин на злітно-посадковій смузі виявили шматок гуми від шасі. На борту літака перебували 182 пасажири. Пілоти прийняли рішення повернутися в аеропорт вильоту (міжнародний аеропорт ім. Бен-Гуріона) і здійснити аварійну посадку. Літак кружляв в небі кілька годин і лише о 00:11 борт LY2563 здійснив посадку. В аеропорту його очікували 70 машин «швидкої», рятувальні та пожежні служби. Хоча оголосили надзвичайний стан другого рівня, все ж таки літак приземлився успішно без постраждалих. Пасажирів з літака розмістили в готелі, а близько 5:30 вони вилетіли до Києва.

Що було у салоні літака рейсу, який вдруге поспіль не зміг дістатися пункту призначення важко собі уявити. Після приземлення 10 людей забрали до лікарні у шоковому стані. А от що розповів одному з інтернет-ресурсів Гарік Корогодськи, відомий київський бізнесмен, власник торговельно-розважальних комплексів «Dream town»: він зізнався, що його пульс під час посадки піднявся з 56 до 70 ударів на хвилину. «Така ось технічна обставина і збіги, що два літаки в один рейс виявилися проблемними - це, звичайно, насторожує», - сказав Гарік Корогодський. – Всередині літака все це виглядає дещо інакше, ніж ззовні розповів Корогодський, який навіть встиг написати заповіт і сфотографувати його на смартфон: «Був стрес. Сімом потрібна була медична допомога: серце, нерви. Після того, як приземлилися, всі дуже жваво брали талончики на харчування».

Авіаційний експерт Богдан Долінце запевняє, що ця поломка не була критичною: «З технічної точки зору, в новині наче нічого надзвичайного. Звісно, страшно пасажирам, але в цілому імовірність, що таке може трапитися 1/1 000 000, бо всі компоненти літака перевіряються перед використанням».

Літак не міг сісти через надлишок палива

Як пояснив Укрінформу доцент кафедри авіоніки НАУ Олексій Чужа, у літака є 2 категорії ваги – злітна і посадкова. Злітна вага завжди більша, ніж посадкова за рахунок того, що на борту знаходиться велика кількість пального – приблизно 16-17 тон. Відповідно шасі літака розраховане на певну вагу літака при посадці. Щоб літак набув посадкової ваги, надлишок палива необхідно або скинути, або спалити. На старих типах літаків була спеціальна система, яка виливала за борт надлишок палива, а на нових такої системи немає, тому що це шкодить довкіллю. Тому він має літати доти, поки не відпрацює надлишок пального і його вага стане допустимою для аварійної посадки. Якщо «Boeing 737-804» літав по колу 3 години, він спалив необхідних 6 тон пального для того, щоб здійснити посадку.

Олексій Чужа підтвердив, що екіпаж прийняв правильне рішення – не летіти у Київ: «Якщо трапляється така поломка шасі, то можлива ситуація, що він не зможе прибрати його. За своїми характеристиками навантаження літак з випущеним шасі може летіти на швидкості не більше, ніж 400 км на годину, на великі відстані – а від «Бен-Гуріона» до «Борисполя» близько 2067 кілометрів -  з випущеним шасі він летіти не зможе».

Сценарій катастрофи, якої вдалося уникнути

Оскільки на основній стойці шасі залишилося одне колесо замість двох, конструкція  приймала на себе вдвічі більше навантаження. Звісно, в авіації все проектується з великим «запасом, але все одно, існує ймовірність, що єдине колесо, яке залишилось,  лопне, не витримавши додаткового навантаження. І тоді літак міг на швидкості завалитися на крило, могла виникнути пожежа від тертя та іскріння. Відповідно, в аеропорту, біля смуги приземлення літака чекала велика кількість пожежних і рятувальників.

Схожий інцидент, але трагічні наслідки

У 2000-му році пошкодження покришки шасі літака мало трагічне завершення – під Парижем розбився літак «Конкорд». Катастрофа «Конкорда» сталася через те, що була пошкоджена гума колеса від деталі іншого літака. Великий її фрагмент на злеті ударив у крило і пошкодив бак з пальним, а менший перебив електропровід і спричинив коротке замикання, в результаті чого літак загорівся і впав на невеликий готель «Hôtelissimo Les Relais Bleus» в районі аеропорту, де теж були жертви. Усього загинули 113 людей: 100 пасажирів, 9 членів екіпажу і 4 людини, які перебували в готелі. Ще 12 осіб на землі отримали поранення. Після того випадку всі польоти надзвукових авіалайнерів «Конкорд» були заборонені.

Юлія Горбань. Київ

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-