Держава вдосконалює механізм надання субсидій - Урядовий контактний центр

Держава вдосконалює механізм надання субсидій - Урядовий контактний центр

Укрінформ
Масштабна програма субсидій, запроваджена в Україні у 2015 році, паралельно з підняттям цін на газ та теплоенергію для населення, мала на меті пом'якшити наслідки такого удару по гаманцям громадян. Отже для її отримання були скасовані майже всі обмеження щодо майнового статусу споживачів, окрім здійснення одноразової покупки вартістю понад 50 тисяч гривень. 

За даними  Міністерства соціальної політики, у 2015 році обсяг субсидій в державному бюджеті становив 24,5 млрд гривень. Така щедрість від держави дала можливість отримувачам житлово-комунальних послуг не економити, а споживати ці ресурси якомога більше, і чим значнішими були показники витрат, тим більша субсидія надавалася.

У державному бюджеті на 2016 рік для виплат субсидій заплановано понад 40 млрд грн, і тому їх надання в поточному році базуватиметься передусім на нормативах споживання води, газу, тепла згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 6.06.2014 р. № 409 "Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування" та інших документів, якими регулюється надання пільг і субсидій.

Так, у нещодавно затвердженому плані пріоритетних дій уряду на 2016 рік серед інших реформотворчих процесів відводиться чільне місце подальшому впровадженню реформи енергоефективності. За словами віце-прем'єр-міністра - міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Геннадія Зубка, забезпечення енергетичної незалежності держави, курс на енергозбереження, зменшення енергоспоживання приватним сектором, термомодернізація будинків - те, на що сьогодні уряд орієнтується передусім.

На часі створення спеціального Фонду енергоефективності, аби споживачі, які заощаджують, бачили, що збережені кошти відкладаються у фонді, й згодом можуть їм повернутися. А принцип субсидування має стимулювати впровадження таких енергоефективних заходів.

Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру (Центр), у зверненнях, що надходять на урядову "гарячу лінію" з цієї тематики, громадяни  переважно нарікають на недосконалий механізм розгляду документів для призначення субсидій, зокрема, через тривалий (іноді півроку) термін їх опрацювання; на невідповідність із реальністю автоматичного принципу надання субсидій, як це передбачено законодавством; неврахування призначеної субсидії у квитанціях на оплату житлово-комунальних послуг тощо.

Так, житель с. Гостів Тлумацького району Івано-Франківської області, зателефонувавши на урядову "гарячу лінію", поскаржився на місцеве Управління праці та соціального захисту населення (УПСЗН), де в нього вимагають повторно надати заяву та декларацію для подовження житлової субсидії. Тлумацькою районною адміністрацією Івано-Франківської області заявника невдовзі було письмово повідомлено про призначення йому субсидії з травня по серпень поточного року без інших коментарів.

Багатодітна мати з Кіровоградської області звернулася на урядову "гарячу лінію" щодо отримання коштів на тверде паливо та скраплений газ, на які вона оформила субсидію ще у 2015 році. Жінка просила їй допомогти своєчасно отримати кошти, оскільки без них може залишитися взагалі без палива. Добровеличківською районною адміністрацією Кіровоградської області заявницю було повідомлено про відшкодування їй витрат у травні 2016 року на побутове паливо та газ, а також на оплату житлово-комунальних послуг.

Жителька м. Сміла Черкаської області зателефонувала на урядову "гарячу лінію" від імені свого чоловіка, щоб отримати роз'яснення стосовно повернення у бюджет невикористаних коштів по житловій субсидії, адже через тривалий розгляд документів на призначення субсидії довелося сплачувати комунальні рахунки у повному обсязі. Виконавчим комітетом Смілянської міської ради Черкаської області громадянці були надані докладні роз'яснення щодо змін у поверненні коштів невикористаних субсидій виробником/виконавцем до бюджету після закінчення опалювального періоду. Окрім того, заявниці повідомили щодо подовження періоду звірки використання домогосподарствами коштів субсидій між УПСЗН та комунальними організаціями міста. Жінці порадили дочекатися результатів та безпосередньо звернутися до УПСЗН виконавчого комітету Смілянської міської ради.

Отже, вдосконалюючи механізм надання субсидій, уряд має взаємодіяти з громадянами за допомогою найдоступніших засобів інформування, зокрема урядової "гарячої лінії", що дозволяє оперативно вирішувати проблемні питання, які порушуються у зверненнях громадян.

За період з 10 по 16 червня 2016 року на урядову "гарячу лінію" надійшло 44 тисячі 528 дзвінків, а також 750 звернень зареєстровано через Інтернет.

Урядова "гаряча лінія" працює цілодобово за номером: 0-800-507-309 (безкоштовно зі стаціонарного телефону).

Для постраждалих під час Революції Гідності діє спеціалізована "гаряча лінія" за окремим номером: 0-800-505-607.

Для підприємців діє "гаряча лінія" за номером: 0-800-503-045.

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової "гарячої лінії": +38(044)284-19-15.

Киянам надається прямий телефон "гарячої лінії" за коротким номером: 15-45 або за міським номером: 284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Центру за адресою: www.ukc.gov.ua.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-