Заявники очікують на підвищення якості житлово-комунальних послуг - Урядовий контактний центр

Заявники очікують на підвищення якості житлово-комунальних послуг - Урядовий контактний центр

Укрінформ
Проблеми, що виникають у сфері комунальних послуг, надзвичайно важливі й актуальні для соціуму, адже безпосередньо впливають на життєдіяльність суспільства та рівень життя. 

Фактично, житлово-комунальні послуги забезпечують найбільш важливі потреби людини, оскільки стосуються безпеки і комфорту.

Аналіз даних дослідження, проведеного наприкінці 2015 року Урядовим контактним центром стосовно забезпечення прав споживачів у сфері житлово-комунального господарства шляхом опитування громадян, які звертаються на урядову "гарячу лінію", показав, зокрема, такі результати. Кожен п'ятий опитаний якість житлово-комунальних послуг оцінює добре, 36,8% вважають, що вона є задовільною, 38,5% зазначають, що якість є незадовільною, і лише 3,9% опитаних вважають, що якість є відмінною. Крім того, переважна більшість жителів сільської місцевості оцінює якість послуг задовільно, а великий відсоток містян - незадовільно. Якщо порівняти ці дані з результатами опитування на початку 2015 року, то зменшилася частка опитаних, які вважають якість житлово-комунальних послуг незадовільною, та збільшився відсоток тих, хто оцінив її задовільно (36,8 % проти 30,7%).

У загальному підсумку проведене дослідження засвідчило наявність чималих проблем у функціонуванні сфери житлово-комунальних послуг.

Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру (Центр), у 2015 році було зареєстровано 80 тисяч звернень стосовно якості надання житлово-комунальних послуг, а впродовж січня-березня поточного року - майже 18 тисяч таких звернень.

Заявники, які звертаються на урядову "гарячу лінію", скаржаться насамперед на якість послуг електропостачання, централізованого опалення, холодного та гарячого водопостачання. Географія звернень дуже широка: майже всі регіони країни, проте найбільше - з Дніпропетровської області та м. Київ.

Так, киянка поскаржилася на відсутність водопостачання за адресою проживання. Звернення до ЖЕКу результатів не дало. Жінка просила сприяння у відновленні водопостачання у будинку. У Святошинській райдержадміністрації у м. Київ повідомили, що гаряче водопостачання у зазначеному житловому будинку було відсутнє у зв'язку із проведенням ремонтних робіт циркуляційних насосів у бойлері працівниками РТМ "Святошино" СВП "Київські теплові мережі". Зворотним зв'язком встановлено, що гаряче водопостачання у вказаному житловому будинку було відновлено.

У більш скрутному становищі опинилася інша киянка разом із співмешканцями будинку у лютому цього року. Заявниця повідомила, що вже чотири доби в усіх квартирах будинку відсутнє опалення через поломку опалювальної системи, внаслідок чого затоплено 4-й поверх. Температура повітря в квартирі не перевищує 10 градусів. З даного питання вона зверталася до житлово-експлуатаційної контори "Софіївська", працівників ПАТ "Київенерго" та Київської міської держадміністрації, проте безрезультатно. Жінка просила посприяти у забезпеченні будинку централізованим опаленням. У Шевченківській РДА в м. Київ поінформували, що після виконання ремонтних робіт на трубопроводі центральне опалення відновлено.

Заявник із Криворізького району Дніпропетровської області вирішив зі своєю проблемою відразу звернутися на урядову "гарячу лінію". Він поскаржився на відсутність послуги газопостачання у будинку, в якому проживає (будинок опалюється за рахунок газопостачання), та просив сприяння у відновленні послуги. Регіональна газова компанія "Криворіжгаз", розглянувши звернення, поінформувала, що припинення газопостачання у будинку заявника відбулося через зафіксоване працівниками служби ПАТ "Криворіжгаз" зниження тиску у розподільчому газопроводі с. Красна Балка внаслідок самовільного втручання невідомої особи в систему газопостачання. Цього ж дня робочий тиск у системі було відновлено.

З м. Дніпродзержинськ Дніпропетровської області заявниця повідомила, що у будинку за адресою її проживання 04.01.2016 р. стався порив труби опалення. Жінка попередньо зверталася до диспетчерської служби місцевої організації "Тепломережа", проте в цей день за викликом не приїхали. Заявниця просила сприяння у ліквідації пориву труби централізованого опалення якомога швидше. За результатами розгляду звернення, у Дніпродзержинській міськраді повідомили, що наступного дня після аварії працівниками комунального підприємства "Дніпродзержинськтепломережа" порив трубопроводу центрального опалення ліквідовано та будинок підключено до опалення.

Нині дедалі більше споживачів житлово-комунальних послуг встановлюють у своїх помешканнях лічильники води, газу тощо. Аби переконатися, що прилад обліку справно нараховує, його потрібно у визначені строки повіряти. Чимало громадян запитують: хто має сплачувати за повірку лічильників? З таким питанням, зокрема, звернулася на урядову "гарячу лінію" заявниця з м. Сміла Черкаської області. Жінка дізналася зі ЗМІ, що повірка засобів обліку води та теплової енергії проводиться за рахунок організації, яка надає послугу. Проте, в її випадку організація стягує кошти при повірці засобів обліку. У Міністерстві регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства надали таке роз'яснення. Періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) зазначених засобів вимірювальної техніки здійснюються за рахунок підприємств і організацій, які надають послуги з електро-, тепло-, газо- і водопостачання.

Саме звернення на урядову "гарячу лінію" свідчать, що від працівників житлово-комунального господарства, які цьогоріч відзначають професійне свято 20 березня, громадяни очікують професіоналізму, якості та високого рівня організації праці, щоб створити всім комфортні умови життя.

За період з 11 по 17 березня 2016 року на урядову "гарячу лінію" надійшло 54 тисячі 531дзвінок, а також 787 громадян звернулися через Інтернет.

Урядова "гаряча лінія" працює цілодобово за номером: 0-800-507-309 (безкоштовно зі стаціонарного телефону).

Для постраждалих під час Революції Гідності діє спеціалізована "гаряча лінія" за окремим номером: 0-800-505-607.

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової "гарячої лінії": +38(044)284-19-15.

Киянам надається прямий міський телефон "гарячої лінії" за номером: 284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Центру за адресою: www.ukc.gov.ua.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-