Проблеми, що хвилюють учасників АТО, – в центрі уваги фахівців урядової «гарячої лінії»

Проблеми, що хвилюють учасників АТО, – в центрі уваги фахівців урядової «гарячої лінії»

Укрінформ
Реформування української армії відбувається у важкі для країни часи. В умовах бойових дій, коли ситуація в зоні антитерористичної операції (АТО)  щогодини змінюється, а провокації противника продовжуються, українська армія має стати сучасною - більш боєздатною.

За даними соціологічного опитування, проведеного Фондом «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва серед ЗМІ, державних інституцій, волонтерів, громадських організацій, церкви та інших, у рамках соціологічного дослідження «2015-й: політичні підсумки і прогнози», лідерами громадської довіри стали волонтери, церква, Збройні Сили України.

У ході проведення АТО, зокрема відбулися серйозні зміни у забезпеченні армії. Врегульовані основні проблемні питання соціальних і правових гарантій військовослужбовців, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, а також членів їхніх сімей. Організовано роботу щодо встановлення статусу учасника бойових дій. Так, учасники АТО отримують статус учасника бойових дій відповідно до пункту 19 статті 6 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту». Учасникам бойових дій згідно зі статтею 12 зазначеного закону надаються понад 20 різних видів пільг. Щорічно до 5 травня учасникам бойових дій виплачується разова грошова допомога у розмірі, який визначається Кабінетом Міністрів України в межах бюджетних призначень, встановлених законом про Державний бюджет України. Уряд також встановив грошові винагороди за безпосередню участь в АТО, успішне виконання бойових завдань та за знищену військову техніку ворога.

Зі свого боку, міністр оборони Степан Полторак вимагає від підлеглих - починати і завершувати день з питань, що стосуються реалізації соціальних гарантій військовослужбовців та їх родин. Про це він наголосив в одному зі своїх інтерв’ю. Проте на місцях часто доводиться стикатися з бюрократичними перешкодами щодо отримання передбачених законодавством пільг.

Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру (Центр), загалом впродовж минулого року та в новому 2016 році на урядову «гарячу лінію» надійшло понад 10 тис. звернень стосовно проблемних питань, що виникали і продовжують мати місце у ході проведення АТО, у тому числі щодо забезпечення частин та підрозділів Збройних Сил, Національної гвардії та інших військових формувань.

Основні питання, з якими зверталися заявники, - це виплата військовослужбовцям грошового забезпечення, винагороди за участь у бойових діях під час проведення АТО, розрахункових коштів при демобілізації, соціальний захист військовослужбовців та членів їхніх сімей, призов та облік військовозобов’язаних, матеріально-технічне, речове, продовольче та медичне забезпечення.

Так, військовослужбовець з Вінницької області повідомив фахівцям Центру, що протягом липня-серпня минулого року проходив бойову підготовку на Яворівському полігоні, після чого був направлений у зону проведення АТО. За вказаний період йому затримали виплату грошового забезпечення. Чоловік просив допомоги у вирішенні питання. Після звернення на урядову «гарячу лінію» у фінансово-економічному управлінні Командування Сухопутних військ Збройних Сил поінформували, що грошове забезпечення за період проходження військової підготовки заявнику було нараховане. Під час зворотного зв’язку заявник підтвердив, що питання вирішено.

Колишній військовослужбовець з Тернопільської області після демобілізації у березні минулого року звернувся до районного військкомату з необхідними документами для отримання посвідчення учасника бойових дій. Втім, уже минуло декілька місяців, а посвідчення, яке йому дозволило б користуватися пільгами, військкомат не видає. За результатами розгляду звернення Міністерством оборони було поінформовано Центр про надання заявнику статусу учасника бойових дій та отримання ним відповідного посвідчення.

Заявник з м. Львів, який проходив військову службу за мобілізацією та брав участь в АТО у складі прикордонного загону, після повернення до місця постійної дислокації подав керівництву військової частини документи для отримання статусу учасника бойових дій. Чоловік повідомив, що вже більш як два місяці чекає на результати розгляду документів. Та його питання було вирішене повністю лише після звернення на урядову «гарячу лінію».

Військовослужбовець, учасник АТО, звернувся з приводу необхідності забезпечення особового складу військового підрозділу, який виконує бойове завдання на лінії зіткнення, зимовою формою одягу. Командуванням Сухопутних військ було поінформовано про забезпечення військовослужбовців цього підрозділу зимовим одягом та взуттям відповідно до встановлених норм. Позитивне вирішення даного питання з’ясовано зворотним зв’язком із заявником.

Отже, фахівці Центру з особливою увагою ставляться до звернень учасників АТО та здійснюють моніторинг їхнього розгляду органами виконавчої влади.

За період з 8 по 14 січня 2015 року на урядову «гарячу лінію» надійшло 122 тисячі 380 дзвінків, а також 852 громадянина звернулися через Інтернет.

Урядова «гаряча лінія» працює цілодобово за номером: 0-800-507-309 (безкоштовно зі стаціонарного телефону).

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової «гарячої лінії»: +38(044)284-19-15.

Киянам надається прямий міський телефон «гарячої лінії» за номером: 284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Центру за адресою: www.ukc.gov.ua

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-