Голови волинських громад підписали меморандум про співпрацю з турагентствами

Голови волинських громад підписали меморандум про співпрацю з турагентствами

Децентралізація
Укрінформ
Туристична Волинь – край, який мандрівники лише відкривають. Як створити якісні туристичні маршрути та залучити подорожуючих у сільську місцевість, обговорювали представники волинських громад та турагентств під час дводенного семінару “Туризм як складова стратегії розвитку Волині”.

Робочу зустріч ініціював Волинський Центр розвитку місцевого самоврядування Програми "U-LEAD з Європою".

“Одним із напрямків розвитку, які активно розробляють волинські громади, є туризм, бо це - хороша перспектива залучити додаткові кошти на розвиток власних територій. Нині у краї 50 громад, і між ними постійно зростає конкуренція, особливо, коли йдеться про грантові конкурси, які дають можливість отримати додаткові ресурси. Якщо в 2015 році на Волині було лише 5 громад, і конкуренції як такої між ними не було, то зараз її видно... Конкурентні середовища стають щоразу жорсткішими і громади мусять на це зважати, бо якщо вони не дбатимуть про свій розвиток, не покажуть свого потенціалу і спроможності, то після завершення процесу добровільного об’єднання не всі зможуть вижити. Тому дуже важливо розвивати на певних територіях те, що приносило б прибуток, а туризм в цьому сенсі має дуже гарні перспективи, адже Волинь має багато родзинок”, – наголосив директор Центру розвитку місцевого самоврядування Анатолій Пархом’юк.

Аналізуючи туристичний потенціал області, начальник відділу туризму департаменту економіки та європейської інтеграції Волинської облдержадміністрації Станіслав Ольшевський розповів присутнім про те, що на Волині діє два центри туристичної інформації та послуг, три національних парки, 231 рекреаційна зона, є 256 озер, 285 агросадиб та 152 заклади розміщення для туристів. З-поміж більш як півтори тисячі об’єктів культурної спадщини, що збережені у краї, кожен турист може обрати те, що цікавить саме його.

Мандрівників приваблюють на Волинь і численні фестивалі, найвідомішими з яких є “Поліське літо з фольклором”, “Бандерштадт”.

Під час семінару представники волинських громад дізнались, як використовується перший туристичний логотип області, а також як долучитись до спільних веб-ресурсів, щоб здійснювати промоцію певного регіону.

“Зараз маємо таке бачення спільної роботи. У 2010 році в області був розроблений гарний маршрут “Золота діадема Волині”, проте, на жаль, тоді він не спрацював. Аби об’єднати зусилля різних територій, фахівці облдержадміністрації замовили брендування цього маршруту, і всі маленькі маршрути, які уже є і ще виникатимуть у громадах, об’єднуватимуться в один загальнообласний маршрут під цією назвою. Зараз ми активно працюємо з митницею, щоб на Ягодині створити піший перехід і завести дуже популярні в Європі зелені туристичні маршрути і в Україну. Дуже важливо, щоб маршрут “Золота діадема Волині” став частиною загальноєвропейського маршруту”, - наголосив Ольшевський.

За статистичними даними чималий відсоток волинян, особливо тих, які мешкають у сільській місцевості, працюють у країнах Європи. Змінити цю ситуацію може розвиток сільського туризму, адже досвід тих же європейців доводить, що тут є багато ідей для самозайнятості місцевого населення. Йдеться про невеликі інвестиції і поступовий розвиток власної справи.

Як хорошу ідею втілити на практиці і створити регіональні туристичні продукти, а також як креативно використати історичні “фішки” краю, присутнім розповіла голова правління ГО “Волинські перспективи” Ніна Пахом’юк.

Читайте також: Молоді активісти Донеччини набували в Польщі досвіду місцевого самоврядування

“Саме зараз це має бути стратегія сталого розвитку туризму в громадах. Тобто такого, який націлений на збереження територій, ресурсів і людського капіталу. Наступним кроком має стати збагачення цих територій, створення нових робочих місць і повернення людей з-за кордону в Україну, адже заробляти гроші можна і вдома, головне зрозуміти як це робити”, - підкреслила Пахом’юк.

Особливий інтерес та жваве обговорення у присутніх викликали презентації провідних туристичних операторів Волині, які розповіли, що потрібно сучасному туристу, куди він їде та про нову тенденцію серед мандрівників – гастротуризм. В свою чергу, під час практичної частини семінару, представники волинських громад опрацювали власні ідеї для розвитку певних територій та обговорили із туроператорами свої пропозиції, які б були цікавими для потенційних туристів.

Підсумком дводенного семінару стало підписання головами волинських громад та представниками провідних волинських турагентств меморандуму про співпрацю, що значно спростить комунікацію між ними. Окрім того, під час навчання було опрацьовано кілька конкретних локацій, які у найближчому майбутньому втіляться у нові туристичні маршрути.

Програма «U-LEAD з Європою» фінансується спільно Європейським Союзом і державами-членами Данією, Естонією, Німеччиною, Польщею та Швецією й підтримує реформу децентралізації та її секторальні напрямки.

Фото: Ольга Шарута

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-