На Закарпатті у газетах побільшало прихованої політичної реклами — ОПОРА

На Закарпатті у газетах побільшало прихованої політичної реклами — ОПОРА

Укрінформ
У період з 1 по 31 грудня у періодичних виданнях області спостерігачі ОПОРИ помітили матеріали з ознаками «джинси» та «чорного піару». Попри ознаки замовності, ці матеріали не були промарковані як реклама.

Про це повідомляють у громадянській мережі ОПОРА на Закарпатті.

“У період з 1 по 31 грудня у періодичних виданнях області з’являлися матеріали, які можуть містити ознаки «джинси» – позитивних згадок на користь окремих політиків, а також в деяких текстах були згадки негативні – так званий «чорний піар». Попри ознаки замовності, ці матеріали не були промарковані як реклама. Такі випадки спостерігачі ОПОРИ зафіксували шляхом моніторингу обласних друкованих видань”, — йдеться в повідомленні.

Зазначається, що до моніторингу увійшли 5 обласних газет – «Новини Закарпаття», «РІО», «Панорама», «Неділя», «Карпатський об’єктив» та одна міська комунальна газета «Ужгород».

«У порівнянні з листопадом кількість матеріалів із ознаками замовності у друкованих ЗМІ збільшилася. Відповідно збільшилася і кількість героїв та «антигероїв» таких публікацій. Попри явні ознаки замовного походження публікацій, жодна з них не означена як така, що вийшла на правах реклами», - зазначив Ярослав Гулан, координатор громадського спостереження за виборами Громадянської мережі ОПОРА у Закарпатській області.

Протягом грудня спостерігачі ОПОРИ зафіксували у цих виданнях 42 матеріали, які містять ознаки «джинси» та 15 таких, у яких є ознаки «чорного піару». Найбільше згадок про потенційних учасників виборів можна знайти у газетах «РІО» «Неділя» та «Панорама». Найчастіше у таких матеріалах згадують «ВО «Батьківщина», «БПП «Солідарність», «Основа», також зустрічаються згадки політичних сил «За життя» , Радикальна партія Олега Ляшка , УКРОП , «Об`єднання «Самопоміч» , «Народний фронт».

Матеріали, які містять ознаки «чорного піару» у закарпатських газетах, написані про очільницю «ВО «Батьківщина» Юлію Тимошенко (11), про лідера партії «Громадянська позиція» Анатолія Гриценка (1) та про Володимира Зеленського (4), інформують в ОПОРІ Закарпаття.

Читайте також: ОПОРА назвала область, яка найбільше цікавить потенційних кандидатів у президенти

Крім цього, у передноворічних випусках газет ОПОРА зафіксувала привітання зі святами від партій чи окремих політиків, які нерідко розміщені на першій сторінці газети. В ОПОРІ відзначають, що автори подібних матеріалів переважно не вказуються, а інколи ті самі тексти можна зустріти у різних виданнях.

В ОПОРІ нагадують, що частина 5 статті 9 Закону України «Про рекламу»забороняє приховану рекламу, а у частині 3 цієї ж статті йдеться, що інформаційний, авторський чи редакційний матеріал, в якому привертається увага до конкретної особи чи товару та який формує або підтримує обізнаність та інтерес глядачів (слухачів, читачів) щодо цих осіб чи товару, є рекламою і має бути вміщений під рубрикою «Реклама» чи «На правах реклами».

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-