Як створити ефективний ЦНАП - рекомендації від U-LEAD

Як створити ефективний ЦНАП - рекомендації від U-LEAD

Децентралізація
Укрінформ
В U-LEAD назвали три принципові моменти для створення ефективних центрів надання адміністративних послуг, що дозволить підвищити ефективність обслуговування мешканців ОТГ.

Про це зазначив головний експерт напряму з покращення якості адмінпослуг Програми "U-LEAD з Європою" Віктор Тимощук, повідомляє портал “Децентралізація”.

“Найважливішим елементом у ЦНАПі є набір послуг, що пропонується громадянам. Це мають бути найнеобхідніші, так звані “базові” послуги. Для їхньої інтеграції у ЦНАП в ОТГ особливим викликом є формування команди (персоналу) ЦНАПу. Адже відчутний і кадровий голод у сільській місцевості, і політика місцевих рад не «роздувати штати». ...Великі можливості для ефективної інтеграції послуг та їх швидкого надання з’явилися у зв’язку з проведеною протягом 2015-2016 років децентралізацією повноважень щодо делегування до органів місцевого самоврядування низки популярних послуг. Так, відбулося поєднання в одній одиниці (в громаді) органу, що утворює ЦНАП (і, відповідно, де працюють адміністратори) та суб’єкта надання адмінпослуг”, - написав Тимощук.

За його словами, певні проблеми виникають в роботі ЦНАПів, які утворені ще з 2014 року при райдержадміністраціях.

“На жаль, це переважно слабкі інституційно та інфраструктурно центри надання адмінпослуг. Програма заохочує громади уникати ситуацій створення другого «альтернативного» ЦНАПу. Пропонується підхід співпраці ОТГ та РДА, щоб для громадян у такому селищі чи місті був один ЦНАП («спільний»/»міськрайонний»), з максимальним переліком послуг. Це не лише зручно для споживачів послуг, але й заощаджує публічні ресурси, враховує перспективи змін на районному рівні влади тощо”, - наголосив експерт.

Він зазначив, що такий підхід дозволяє зберегти кваліфікований персонал РДА, в тому числі шляхом переведення в органи місцевого самоврядування працівників РДА при ліквідації ЦНАПу РДА.

Ще один важливий принцип при створенні ЦНАП - територіальна доступність адмінпослуг. У випадку, коли для мешканців відстань до ЦНАПу велика, є сенс створювати мобільні Центри адмінпослуг.

“Маючи у складі ОТГ 20-50 населених пунктів, відстані по 10-40 кілометрів, очевидно, що одним офісом ЦНАПу обмежитися неможливо. Часто замість великого офісу ЦНАПу, краще робити акцент на рівномірне покриття більших населених пунктів громади точками доступу до послуг – віддаленими робочими місцями, максимально залучати старост до цієї роботи, за потреби, використовувати мобільний ЦНАП”, - написав Тимощук.

Читайте також: Експерти U-LEAD пропонують обговорити співпрацю тергромад

Зазначається, що ці та багато інших ідей, практичні механізми їх реалізації, в тому числі ризики і шляхи їх подолання, життєві кейси детально розкриті у посібнику «Як створити належний ЦНАП в ОТГ? Досвід інституційного створення Програми «U-LEAD з Європою». Інформація, викладена в посібнику, буде корисною не лише для ОТГ, але й для великих міст та їхніх ЦНАПів.

Програма "U-LEAD з Європою" фінансується спільно Європейським Союзом та його країнами-членами Данією, Естонією, Німеччиною, Польщею та Швецією й підтримує реформу децентралізації та її секторальні напрямки.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-