Рада має активізувати розгляд законопроектів, що завершують реформу - експерт

Рада має активізувати розгляд законопроектів, що завершують реформу - експерт

Децентралізація
Укрінформ
Верховна Рада має активізувати діяльність з розгляду ключових законопроектів, що завершують реформу децентралізації. 

Про це на прес-конференції сказав директор з питань науки та розвитку Інституту громадянського суспільства Анатолій Ткачук, повідомляє кореспондент Укрінформу.

"Має бути ухвалено рішення забезпечити проведення нових виборів 2020 року на новій територіальній основі. Якщо ми цього не зробимо, то реформа, про яку всі кажуть, що вона успішна, перейде в режим в'ялотекучої, такої, що остаточно розбалансує систему управління в державі. Парламент наразі стає ключовим, тому що для  вирішення проблем потрібно кілька його кроків, а саме: ухвалення ключових законопроектів. Найбільш нагальний законопроект - закон про засади адміністративно-територіального устрою. Законопроект зареєстрований 22 лютого 2018 року, 2018 рік вже закінчується, законопроект так і не розглянутий. А після цього законопроекту має бути затверджений адміністративно-територіальний устрій", - сказав Ткачук.

За його словами, проблема полягає в тому, що частина території України, яка не охоплена об'єднаними територіальними громадами, а це майже 7 тисяч тергромад, залишається у невизначеному стані щодо впровадження місцевого самоврядування, фінансування тощо. Вирішити  проблему мав би закон про адміністративно-територіальний устрій. Натомість, як наголосив Ткачук, у Верховній Раді реєструються додаткові законопроекти, які стосуються утворення нових районів, ліквідації старих  і формування нових, що будуть існувати одночасно з об'єднаними територіальними громадами.

"Сьогодні ми маємо п'ять таких законопроектів, які стосуються п'яти областей. Це означає: якщо ми не ухвалюємо ключовий закон, то починаємо продукувати локальні закони. Чи це системно вирішує проблему? Ні, це створює додаткові можливості хаосу. Я сьогодні розглядаю ці законопроекти як, у першу чергу, такі, що  мають стимулювати Верховну Раду до ухвалення системного закону про засади адміністративно-територіального устрою", - наголосив Ткачук.

Окрім цього, за його словами, тривалий час не вирішується питання поширення юрисдикції місцевого самоврядування на всю територію громади

Читайте також: У Житомирі землевпорядники обговорили використання та облік земель тергромад

"Проект закону "Про внесення змін до Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" (щодо розширення видів містобудівної документації на місцевому рівні) №4390  та проект закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо поширення повноважень органів місцевого самоврядування територіальних громад на всю територію відповідної сільської, селищної, міської територіальної громади" №5253 зареєстровані у Верховній Раді ще у 2016 році. Комітет з питань будівництва, містобудування і ЖКГ не стимулює, а по суті гальмує ухвалення цих законопроектів. Що це означає? В Україні з 1990 року кількість забудованих земель зросла в п'ять разів. Ми маємо 33,5 тис. кв. км земель під забудовою і в цей же час землі не вистачає ні на що. Через те, що ВР не ухвалює закон, який розширює перелік містобудівної документації і встановлює право тергромади на розробку документації на всю територію, аби будівництво було не хаотичним, а системним, громади вимушені самостійно розробляти ці документи, без відповідного статусу. Тому що сьогодні лише районна адміністрація може бути замовником такого документа на всю територію ОТГ при тому, що вона знаходиться в конфлікті з ОТГ", - сказав Ткачук.

Також, за його словами, існує багато розбіжностей між реальним станом у регіонах та законодавчою базою, яка має бути врегульована Верховною Радою.

Водночас, на думку Ткачука, введення воєнного стану можна розглядати як певну можливість, яку можна використати при проведенні реформи децентралізації. Так, за його словами, Кабінет міністрів міг би ухвалити рішення про особливий порядок підготовки і проведення проектів нормативних актів, що скоротить час їх прийняття. Верховна Рада, за словами експерта, також може ухвалити рішення про особливий  порядок діяльності в умовах воєнного стану і приділити увагу тим законопроектам, які роками знаходяться в єдиному законодавчому органі країни. 

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-