Замовити пресконференцію в Укрінформі

реклама

Поза конкуренцією: Про закупівлі Одеської міськради у сфері освіти

Поза конкуренцією: Про закупівлі Одеської міськради у сфері освіти

Блоги
Укрінформ
Які харчі закуповували одеські чиновники від освіти?

Дуже часто можна почути нарікання на якість харчування дітей в школах, садочках чи, наприклад, дитячих таборах. Адже, на думку значної більшості пересічних громадян, туди закуповуються найдешевші продукти з досить сумнівною якістю.

Тож ми вирішили вивчити закупівлі Департаменту освіти та науки Одеської міської ради, які стосувались продуктів харчування, щоб дізнатись чи дійсно все таке дешеве і хто постачає продукти одеській малечі.

Які ж харчі закуповували одеські чиновники від освіти? Тут і масло, і тверді сири, і кисломолочні, печиво, зефір, м’ясо, згущене молоко, овочі й це ще далеко не весь перелік продуктів харчування, які поставлялись на столи дітлахів у одеських закладах освіти.

Пройдемося по цінах. Твердий сир у середньому обійшовся одеським платникам податків у 170 гривень за кілограм, при тому що оптові ціни на цей продукт коливаються від 120 до 170 грн за кіло, де 170 – це вартість твердого сиру польського виробництва. Кисломолочний сир коштував в середньому 90 гривень за кілограм, а оптові постачальники з різних регіонів України пропонують подібний товар за ціною від 30 до 60 гривень за кілограм. Варену ковбасу невизначеного ґатунку департамент закупив по 133 гривні за кіло.

Тож говорити про дешеві товари не доводиться. Ціни достатньо пристойні навіть за мірками роздрібних закупівель – годі й говорити про оптові поставки. Тепер до більш цікавих нюансів, які ми відзначили, переглядаючи закупівлі Департаменту освіти на сайті prozorro.gov.ua.

У 8 з 25 закупівель продуктів харчування оголошена вартість закупівлі значно відрізняється від тієї, яку виставляли учасники торгів, і фінальної вартості. Так, до прикладу, в одній із закупівель планувалось закупити масла вершкового на понад 4 мільйони гривень. Але в результаті було подано дві пропозиції з вартістю трохи більше ніж 1 мільйон гривень. Зрозуміти причину різниці в 3 мільйонів важко. Чим це можна пояснити? Помилкою? Але помилка трапляється раз чи два, а не в 37% всіх оголошених закупівель.

Так, за результатами аналізу, проведеного за допомогою сервісу bi.prozorro, економія Департаменту освіти Одеської міської ради у 2018 році, завдяки використанню порталу prozorro.gov.ua, склала трохи менше ніж 7 мільйонів гривень. Але враховуючи дивну ситуацію з оголошеною вартістю і кінцевою сумою, на яку укладаються договори, економія складає значно меншу суму.

І найголовніша цікавинка. Абсолютно всі договори на закупівлю продуктів харчування було укладено з ТОВ «Проект Iнвест XXI».

Підприємство, засновником та кінцевим бенефіціаром якого є Наталя Фоміна, ще у 2016 році звинувачувалось активістами руху проти політичної корупції «Під контролем» у завищенні цін на продукцію та недобросовісній конкуренції.

У 2016 р. підприємство отримало з бюджету 183 997 573 грн., у 2017 р. сума зросла до 201 627 262 грн., а у 2018 р. фірма вже встигла отримати 193 560 454 грн. Тобто, з кожним роком заробіток за рахунок бюджетних коштів стабільно зростає.

Фоміна Наталія Георгіївна також значиться засновницею ТОВ «Ді Ес Джі Девелопмент Енд Інвестментс», яке займається будівництвом житлових та нежитлових приміщень, і ТОВ «Елана», що здійснює адвокатську діяльність.

У 2018 році нічого не змінилось. Говорити про конкуренцію у закупівлях продуктів харчування досі не доводиться. Якщо конкуренти у Наталії Фоміної з’являлись, то їх або знімали з участі у торгах, або вони їх програвали. Що цікаво, на сьогодні на компанію «Проект Інфест ХХІ» відкрито кримінальне провадження, однак цей факт не зупиняє Департамент освіти від відносин з таким виконавцем.

Окрім того, дана компанія має податковий борг, що є підставою для її недопущення до участі у закупівлях. Але і цей факт не заважає взаємовигідним стосункам Департаменту і пані Фоміної.

Олена Сінченко, Дмитро Сінченко

Ця публікація була створена за підтримки Європейського Союзу. За зміст публікації відповідальна ГО «Офіс Регіонального Розвитку». Зміст публікації не є відображенням офіційної позиції Європейського Союзу.

* Точка зору автора може не збігатися з позицією агентства
Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-