Херсонська мерія вимагає прозорого міжнародного конкурсу з модернізації морпорту

Херсонська мерія вимагає прозорого міжнародного конкурсу з модернізації морпорту

Укрінформ
Депутати Херсонської меріі у п'ятницю прийняли Звернення до керівництва держави, в якому вимагають проведення відкритого і прозорого міжнародного конкурсу з визначення кращого проекту модернізації Херсонського морського торговельного порту.

Про це повідомляє кореспондент Укрінформу.

"Ми вимагаємо тільки відкритого, чесного, прозорого, публічного конкурсу. Конкурсу не в межах України, а міжнародного конкурсу, із залученням усіх бажаючих, без обмежень, без лобіювання якоюсь структурою. Хто переможе - будь ласка, беріть, створюйте нові робочі місця, наводьте порядок, у першу чергу з екологією. І зрозуміло, що тих людей, які сьогодні працюють (у Херсонському морському торговельному порту - ред.) треба зберегти", - заявив під час обговорення головуючий на сесії херсонський міський голова Володимир Миколаєнко.

Як вказано у Зверненні до Президента України та Прем'єр-міністра України, оприлюдненому на офіційному сайті Міністерства економічного розвитку та торгівлі України висновок Міністерства інфраструктури України про недоцільність реалізації підготовленого за ініціативи депутатів Херсонської міської ради та її виконавчих органів фахівцями Литовської Республіки та України проекту державно-приватного партнерства з модернізації об'єктів портової інфраструктури Херсонського морського торговельного порту та підвищення ефективності їх використання "викликає обурення та підтверджує дії Міністерства, спрямовані проти ефективного та динамічного розвитку Херсона та Херсонської області".

На переконання депутатів, "зазначені у висновку несуттєві зауваження до проекту не заважають, спираючись на нього, підготувати міністерству, відповідно до вимог діючого законодавства України, умови конкурсу по визначенню приватного партнера та провести зазначений конкурс відкрито та прозоро".

Стосовно ж підготовленого за ініціативи Мінінфраструктури України проекту концесії Херсонського морпорту, то, як зазначив ініціатор звернення депутат міськради Євген Назарян, "Київ зробив проект концесії нашого порту, який не витримує жодної критики". До того ж, як заявив депутат, "жодного документа (по проекту концесії - ред.) ми не отримали".

Звернення підтримали на сесії під час голосування 39 депутатів із 45, присутніх на момент голосування в сесійній залі.

Як повідомляв Укрінформ, на початку вересня Міністерство інфраструктури завершило роботу над підготовкою технічно-економічних обґрунтувань передачі в концесію українських портів Ольвія та Херсон. Міністерство запросило всіх потенційних учасників конкурсу звертатися до Міжнародної фінансової корпорації, провідного радника проектів, для обговорення деталей проектів та для реєстрації як потенційних учасників конкурсу.

Раніше, в червні 2017 року, Мінінфраструктури затвердило плани підготовки й реалізації пілотних проектів з передачі в концесію державного майна ДП «Стивідорна компанія «Ольвія», ДП «Херсонський морський торговельний порт», залізнично-поромного комплексу ДП «Морський торговельний порт «Чорноморськ» і майна ДП «Адміністрація морських портів України».

Читайте також: Порти України піднялись у рейтингу конкурентоспроможності на 16 пунктів - АМПУ

Довідка: Херсонський морський торговельний порт розташований на правому березі Дніпра, за 15 км від його гирла. Підхід до нього здійснюється фарватером, який проходить річкою Рвач, рукавом Ольховий Дніпро і власне Дніпром. Навігація в порту здійснюється протягом усього року. В акваторії Херсонського морського порту наразі оперують кілька компаній та підприємств, серед яких і ДП "Херсонський морський торговельний порт". Державне підприємство "Херсонський морський торговельний порт" займає площу 16 га. За інформацією підприємства, проектна потужність порту - до 5 млн т вантажів на рік. У порту переробляють генеральні, навалочні та насипні вантажі. Понад 40% вантажів, що переробляють у порту - мінеральні добрива й хімічні вантажі навалом та пакетовані, близько 40% - хлібні вантажі. У порту також переробляють чорні метали всіх профілів, чавун у чушках, кокс, феросплави, ліс, торф. Херсонський морський порт зменшив у 2017 році перевалку вантажів на 10% - до 3,341 млн т, проти 3,712 млн т у 2016 році.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-