Освітяни волинських громад вчилися створювати спроможну освітню мережу

Освітяни волинських громад вчилися створювати спроможну освітню мережу

Децентралізація
Укрінформ
Представники волинських громад дізнавалися, як оптимізувати шкільну мережу та організувати якісний діалог між учасниками цього процесу, не у зовсім звичний для дорослих спосіб – у формі гри. 

Семінар “Створення спроможної освітньої мережі. Від прийняття рішення до реалізації плану оптимізації” за участю експерта шведсько-українського проекту “Підтримка децентралізації в Україні” Айдера Сеїтосманова ініціював Волинський центр розвитку місцевого самоврядування, який створено за підтримки Програми “U-LEAD з Європою” та Мінрегіону.

Директор Центру Анатолій Пархом'юк у вітальному слові наголосив на важливості секторальних реформ, зокрема у галузі освіти.

Експерт шведсько-українського проекту "Підтримка децентралізації в Україні" Айдер Сеїтосманов розповів, що мета семінару - навчити представників відділів освіти та дотичних служб професійно ухвалювати рішення, а також встановити діалог.

"Серед найболючіших процесів українських громад - оптимізація освітніх закладів. І кожна помилка має дуже високу ціну. Тому ми й розробили незвичайний формат гри для того, щоб навчити представників ОТГ вести діалог. Саме метод гри в такому дуже болючому питанні, як оптимізація, вважається найбільш успішним та ефективним, адже процес оптимізації вимагає якісного обговорення, без емоцій та популізму, навколо конкретних фактів, а також пошуку взаємовигідних та оптимальних рішень. Саме цього нині не вистачає в громадах. Ми спостерігаємо шалений дефіцит діалогу. Ця гра дає можливість попрацювати навколо реальної ситуації, адже вона розроблена на основі подій, пов'язаних з оптимізацією освітніх закладів, і на базі міжнародного досвіду щодо її проведення. Вона демонструє весь алгоритм цього складного процесу", - сказав Сеїтосманов.

Читайте також: Гніванська ОТГ реалізує найбільший в області проект з енергоефективності

За його словами, спілкування під час виконання завдань гри дає змогу обмінятись досвідом та вивчити кращі практики, напрацьовані у цій сфері. Адже фахівцями шведсько-українського проекту розроблено платформу горизонтального обміну досвідом, яка дає можливість вивчати та застосувати будь-яку хорошу українську освітянську практику в ОТГ.

“Цю базу даних кращих напрацювань легко знайти в Google. Просто необхідно зареєструватись тут. Звичайно, серед майже восьмисот ОТГ є громади-лідери. Багато з цих громад є міськими, але приємно, що селищні та сільські є теж. Хоча немає жодної громади, яка б могла сказати, що вона все врахувала і використала свій потенціал максимально. Хтось є успішним у проведенні оптимізації, хтось створив дуже ефективну систему управління освітою, в когось якісні послуги для вчителів забезпечує налагоджена методична робота, хтось сильний у призначенні директорів шкіл - тобто, є різні варіанти. Впевнено можу сказати, що позитивом є те, що в кожній області діють три-чотири громади, які в чомусь кращі. Наприклад, на Волині – Зимнівська ОТГ. Свого часу тут створено ефективний методичний кабінет. Це дуже важливо, бо не може бути реформи без якісного методичного забезпечення. Він у них працює. І коли ми цією успішною практикою поділилися на загальному ресурсі – маємо понад 500 її завантажень. А це свідчить про великий попит. Проте в цій же Зимнівській громаді в інших питаннях є куди рости”, – наголосив Сеїтосманов.

Кінцевим результатом будь-яких перетворень у галузі освіти має бути учень і якість знань, яких вын набуде. На цьому, зі свого боку, наголосив радник з муніципальних послуг Волинського центру розвитку місцевого самоврядування Петро Лавринюк.

“Головною метою реформування системи освіти у громадах має бути те, чи може дитина навіть з найвіддаленішого села вступити до вишу будь-якого рівня. Адже освіта - це не приміщення і люди. В центрі усіх змін має бути дитина і можливість її розвитку", - акцентував Лавринюк. 

Представниця Поромівської об’єднаної територіальної громади Надія Жук вважає такі семінари вкрай необхідними. За її словами, у багатьох ОТГ процес оптимізації освітніх закладів є дуже болючим. У своїй громаді програму оптимізації вони готували майже весь минулий рік, зараз мають опорну школу з філіями й охоче діляться своїми напрацюваннями.

“Нам вдалося правильно розставити акценти, тому особливих проблем під час оптимізації своїх освітніх закладів у нас не було. Проте, це навчання є дуже актуальним і потрібним для волинян, адже за допомогою запропонованої гри виробляється правильний алгоритм оптимізації шкільної мережі. На місцях це дозволить уникнути багатьох помилок, а також їхніх наслідків”, - додала Жук.

На семінарі освітяни також навчилися збирати, оцінювати й аналізувати дані, розробляти критерії, визначати та моделювати цілі, пояснювати їх, тобто робити конкретні кроки й нести відповідальність за них. У комплексі все це вплине на якість оптимізації закладів освіти у громадах та поліпшення рівня освіти учнів загалом.

Програма “U-LEAD з Європою” спільно фінансується Європейським Союзом і його кранами-членами Данією, Естонією, Німеччиною, Польщею та Швецією.

Фото: Ольга Шарута

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-