Як відрізняти факт від фейку - вчили на Миколаївщині

Як відрізняти факт від фейку - вчили на Миколаївщині

Децентралізація
703
Ukrinform
Як відрізнити факт від фейку? Чи насправді замовні матеріали («джинса») і «пропаганда» є ефективним способом маніпуляції у ЗМІ і чому наразі в об’єднаних територіальних громадах (ОТГ) Миколаївської області бракує власних прес-служб?

Ці та інші проблеми обговорювалися 5 червня під час тренінгу «Фейк і джинса як спосіб маніпуляції у ЗМІ», організованого Миколаївським Центром розвитку місцевого самоврядування, створеному за підтримки Програми «U-LEAD з Європою» та Мінрегіону України, повідомляє кореспондент Укрінформу.

«Зараз ми живемо в цифрову епоху, і кожного дня люди читають, бачать і чують величезну кількість інформації. Чи є вона насправді правдивою, чи це фейк? Як відрізнити одне від іншого, на що звертати увагу при перевірці фактів, які для цього існують способи та джерела? Саме про це сьогодні йтиметься на нашому тренінгу, головною метою якого є підвищення інформаційної безпеки», - сказала радник з питань комунікацій Миколаївського ЦРМС Юлія Почебут.

Учасниками тренінгу стали представники ОТГ, громадських організацій, студентська молодь та всі, кому наразі цікава дана проблематика.

Окрім теоретичних відомостей, учасники заходу отримали і практичні навики. Зокрема, вони на реальних прикладах аналізували фейкові новини, вчилися, яким чином можна перевірити їх на об’єктивність, а також критично осмислювати почуте чи побачене, чого наразі дуже не вистачає споживачам інформації, особливо молоді.

Окремий розділ тренінгу присвячений замовним оплаченим матеріалам - «джинсі», а також пропаганді як способам маніпуляції у засобах масової інформації та соцмережах. Як зазначили організатори, особливо цим зловживають політики та представники влади, які користуються прихованою рекламою, щоб донести до широкого загалу ті чи інші власні іміджеві меседжі.

Наразі у Миколаївській області є офіційно зареєстрованими 29 об'єднаних громад. Але лише окремі з них мають свої прес-служби та офіційні сайти, не кажучи вже про газети та телеканали.

«Проблема у тому, що навіть спроможні громади не завжди можуть і хочуть утримувати таку посаду як прес-секретар, адже це додаткові кошти. У них швидше з'явиться проектний менеджер, аніж прес-служба. Наразі в громадах, як правило, ці функції покладені на секретарів або інших фахівців. Отож і маємо відповідні результати. Навіть про успіхи та досягнення ОТГ мало відомо широкому загалу, не кажучи вже про проблемні питання», - наголошує Почебут.

Читайте також: На Запоріжжі в об'єднаній громаді вперше пройшов ярмарок спорту

Програма «U-LEAD з Європою» спільно фінансується Європейським Союзом та державами-членами Данією, Естонією, Німеччиною, Польщею та Швецією й підтримує реформу децентралізації та її секторальні напрямки.

Алла Мірошниченко, МИКОЛАЇВ

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-