Повзуча анексія: експерт каже, що РФ націлилася на Маріуполь і Бердянськ

Повзуча анексія: експерт каже, що РФ націлилася на Маріуполь і Бердянськ

5637
Ukrinform
Видобуваючи корисні копалини на українському шельфі, створюючи проблеми судноплавству у зв'язку з будівництвом у Керченській протоці, Росія продовжує "повзучу анексію" українських морських територій.

Таку думку висловив на прес-конференції "Проблема Керченської протоки - нові інструменти війни Росії проти України" президент компанії UA.RPA, колишній посадовець Міноборони та Генерального штабу ЗСУ Ігор Кабаненко, повідомляє кореспондент Укрінформу.

"Зараз відбувається повзуча анексія морських територій. Це питання корисних копалин, морських родовищ, на які поширюються суверенні права України, Керченська протока", - зазначив Кабаненко.

Крім видобутку копалин, зокрема газу, на українському континентальному шельфі, а також будівництва моста через Керченську протоку, яке заважає проходу українських суден та роботі наших портів, експерт відзначив серед складових "повзучої анексії" також створення Росією вогнищ дестабілізації в прибережних районах - зокрема, в Маріуполі та Бердянську. А дестабілізація, підкреслив Кабаненко, має зв'язок з подальшими мілітарними діями.

Україні, на його думку, слід забезпечити контроль і панування над ближньою морською зоною. Для цього необхідно створювати патрульно-ударні платформи, використовувати невеликі швидкісні катери - маневрені і з відповідним радіусом дій, а також в цілому суттєво підвищувати боєздатність Військово-Морських Сил ЗСУ.

Читайте також: Військові експерти попередили про загрози, які несе для України Керченський міст

Як повідомляв Укрінформ, 28 серпня влада Росії на вісім днів заборонила рух усіх кораблів та суден через Керченську протоку у зв'язку з будівництвом мосту, розпочатим навесні 2014 року після анексії Криму. За наказом міністерства транспорту Росії, перекриття також відбувалися 9 і 14-21 серпня. За оцінками українських експертів, одна доба стоянки судна перед протокою в очікуванні відкриття проходу вартує 20 тисяч доларів США. Також збитки несуть українські порти. А в разі встановлення залізничної балки буде обмежено вхід до протоки океанських суден висотою понад 35 м, що може на 25-30% знизити обсяги перевалки в портах.


Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-