Мікрокредитування в Україні: споживачі та ринкова практика

Мікрокредитування в Україні: споживачі та ринкова практика

Укрінформ
21 квітня, 11:00 - онлайн-презентація на тему: «Мікрокредитування в Україні: споживачі та ринкова практика»

Організатор: Проект USAID «Трансформація фінансового сектору».

Учасники: Наталія Петрова - менеджер Проекту, відділ економічного зростання USAID; Юлія Вітка - заступниця керівника Проекту USAID «Трансформація фінансового сектору»; Тетяна Грищенко - керівник юридичного відділу Проекту USAID «Трансформація фінансового сектору»; Тетяна Бурак - старший експерт з питань захисту прав споживачів фінансових послуг Проекту USAID «Трансформація фінансового сектору»; Дмитро Беланенко - консультант-дослідник, дослідницька компанія «Info Sapience»; Ольга Василевська-Смаглюк - народний депутат України; Олександр Залєтов - керівник управління нагляду за фінансовими компаніями Національного банку України; Алла Сав’юк - президент Всеукраінської асоціаціі фінансових компаній (ВАФК); Ігор Пашко - голова Ради Асоціації фінансових інституцій (АФІ);  Ростислав Дюк - голова Правління Української асоціації фінтех та інноваційних компаній.

Коротко. Захід має на меті представити результати дослідження ринку мікрокредитування методом «таємного покупця», яке було проведено у листопаді-грудні 2020 року дослідницькою компанією «InfoSapiens» на замовлення Проекту USAID «Трансформація фінансового сектору»; представити результати дослідження практик роботи фінансових компаній зі скаргами споживачів, що проводилося у вересні-листопаді 2020  року на замовлення Проекту USAID «Трансформація фінансового сектору».

Захід відбудеться онлайн через сервіс відеозв’язку ZOOM

Для отримання посилання на трансляцію необхідно зареєструватися до 18:00 19 квітня за е-mail: InfoUkraineFST@dai.com

Захід транслюватиметься на сайті та YouTube-каналі Укрінформу: https://www.youtube.com/user/UkrinformTV

Використання будь-яких матеріалів з офіційного YouTube-каналу Укрінформ можливе лише за умови дотримання авторських прав, встановлених каналом. Демонструючи ролик в ході прямого ефіру, необхідно послатися на автора — Укрінформ — показати його назву на екрані та вимовити її вголос.

Підсумкові матеріали:

За 2020 рік фізособи отримали кредитів на 48 млрд грн – Залєтов

За минулий рік фінансові компанії видали фізичним особам кредитів на 48 млрд грн, що на 10% більше порівняно із 2019 роком. Як передає кореспондент Укрінформу, про це в ході онлайн-презентації "Мікрокредитування в Україні: споживачі та ринкова практика" сказав керівник управління нагляду за фінансовими компаніями Національного банку України Олександр Залєтов.

"На сьогодні 775 фінансових компаній мають ліцензію на кредитування, але лише третина надають ці послуги фізичних особам. Загальний обсяг виданих кредитів фізичним особам за 2020 рік становив 48 млрд грн, що на 10% більше ніж у 2019 році", - сказав Залєтов.

Він зазначив, що у минулому році майже 10 млн договорів було укладено онлайн, і це свідчить, що цей ринок буде і надалі розвиватись у напрямку дистанційних послуг.

Як повідомляв Укрінформ, із 1 січня 2021 року набули чинності зміни до закону про кредитування, які вплинуть на сферу мікрокредитних фінансових організацій. Так, розмір суми штрафів та пені не зможе бути більшим за два розміри суми, яку отримала людина, якщо кредит є більшим за 1 мінімальну заробітну плату (6 тис. грн із 1 січня 2021 року). Це правило не поширюється на менші кредити. Тут, як і раніше, діє загальна норма — розмір штрафів та пені не може перевищувати 50% кредиту.

Дослідження ринку мікрокредитування методом "таємного покупця" показало, що більшість компаній мають недоліки у роботі з клієнтами - експерт

У ході проведення дослідженні ринку мікрокредитування методом "таємного покупця" було перевірено 35 фінансових компаній, з яких лише у 6 були відсутні будь-які недоліки у роботі з клієнтами.

Як передає кореспондент Укрінформу, про це в ході онлайн-презентації на тему: "Мікрокредитування в Україні: споживачі та ринкова практика", сказав консультант-дослідник компанії Info Sapience Дмитро Беланенко.

Дослідження складалось з кількох етапів: перший - це безпосередні візити таємних клієнтів до фінансових компаній. Другий етап - аналіз результатів візитів та укладених договорів. І третім етапом стало порівняння реальних процентних ставок та платежів за кредитами.

"Всього наші таємні покупці провели 90 таємних візитів у ході яких звертались за отриманням кредитів як онлайн, так і офлайн. Всього ми звернулись до 35 фінансових компаній", - сказав Беланенко.

Він зазначив, що проаналізувавши відсоткові ставки фінансових компаній, а саме - дані про річну номінальну та денну ставку, було зроблено висновок, що практично завжди фінансові компанії наводять інформацію у договорах щодо річної номінальної ставки та щоденної ставки. Відтак, річна ставка була вказана компаніями у 94%, а щоденні - у 97%, обидва ж показники були указані у 92% копаній, що увійшли в дане дослідження.

Дослідження показало, що нові клієнти фінансових компаній отримують кредитні кошти на кращих умовах, аніж ті, хто звертається повторно. Як правило, нові клієнти мають різного роду акційні пропозиції та промокоди і таким чином отримують вигіднішу процентну ставку, ніж ті, хто звертається повторно до даної компанії.

"Якщо говорити про відповідність фактичним платежам та умовам, які зафіксовані у договорі, то ми виявили, що у 22% випадків фактично стягнені суми з позичальника не відповідали тим, які зафіксовані в умовах договору", - сказав Беланенко.

Він пояснив, що причинами більших сум, які стягувались з громадян, були наступні: стягувались проценти і за день видачі, і за день повернення коштів. Сума заокруглювалась на користь кредитодавця, іноді стягувалась плата за весь строк кредиту, а не тільки за час користування. Однак були випадки, коли з клієнта стягувались і менші суми, якщо відбувалось заокруглення суми на користь позичальника, коли стягувалась плата за меншу кількість днів користування або у клієнта була спеціальна знижка за промокодом.

"Ми порівняли всі 35 компаній, договори яких було проаналізовано, і лише у 6 випадках відсутні будь-які неспівпадіння. В усіх інших випадках - є певні нюанси та відміності. Тож їм є над чим працювати", - сказав Беланенко.

Дослідження ринку мікрокредитування методом "таємного покупця" було проведено у листопаді-грудні 2020 року дослідницькою компанією InfoSapiens на замовлення проєкту USAID "Трансформація фінансового сектору".

Відео:

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-