Інформаційна безпека в сучасних умовах гібридних війн та інформаційних атак

Інформаційна безпека в сучасних умовах гібридних війн та інформаційних атак

Укрінформ
23 лютого, 15:00 - Публічне обговорення на тему: «Інформаційна безпека в сучасних умовах гібридних війн та інформаційних атак»

Організатори: Коаліція Реанімаційний Пакет Реформ, ГО “Детектор медіа”, Інтерньюз-Україна.

До участі запрошені: Мар'яна Безугла - заступниця голови Комітету Верховної Ради України з питань національної безпеки, оборони та розвідки; Сергій Рахманін -  член Комітету Верховної Ради України з питань національної безпеки, оборони та розвідки; Соломія Бобровська - Секретарка Комітету Верховної Ради України з питань зовнішньої політики та міжпарламентського співробітництва; Андрій Куликов - голова «Комісії з журналістської етики»; Любов Цибульська - директорка Групи з аналізу гібридних загроз Українського кризового медіа центру; Галина Пастух - заступниця виконавчого директора аналітичного центру «Агенція журналістики даних»; Оксана Романюк - виконавча директорка Інституту масової інформації; Галина Петренко - директорка ГО «Детектор медіа»; Віталій Рибак - аналітик ГО «Інтерньюз-Україна».

Модератор: Андрій Кулаков - директор з програмної діяльності ГО «Інтерньюз-Україна».

Коротко. Метою заходу є сприяння відкритому інклюзивному діалогу щодо реформи медіа, обмін експертизою та побудова діалогу між народними депутатами, представниками виконавчої влади, медіа організаціями та експертним середовищем.

Питання для обговорення:

- Основні техніки дезінформації.

- Основні підходи до протидії дезінформації: міжнародний досвід, українські кейси.

- Головні наративи проти України та її міжнародної політики.

Довідково. Публічне обговорення організовується Коаліцією Реанімаційний Пакет Реформ, ГО «Детектор медіа» та Інтерньюз-Україна і стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проєкт USAID «Медійна програма в Україні», який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю Коаліції РПР  та необов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Internews.

Контактна особа: Дмитро Кривошеєв - PR-менеджер Коаліції РПР, тел.: 099 075 68 20,  e-mail: dmytro.kryvosheiev@rpr.org.ua 

Акредитація представників ЗМІ за посиланням: https://forms.gle/8JMmS6nniU6ZPJKi6 

У зв'язку з карантинними обмеженнями кількість місця обмежена. 

Захід транслюватиметься на сайті та YouTube-каналі Укрінформу: https://www.youtube.com/user/UkrinformTV

Використання будь-яких матеріалів з офіційного YouTube-каналу Укрінформ можливе лише за умови дотримання авторських прав, встановлених каналом. Демонструючи ролик в ході прямого ефіру, необхідно послатися на автора — Укрінформ — показати його назву на екрані та вимовити її вголос.

При вході в Укрінформ обов'язкове вимірювання температури тіла безконтактним термометром і прохід через дезинфікуючу рамку. Вхід в зал тільки у масках та рукавичках. Дотримання дистанції 1,5 м.

Підсумкові матеріали:

Український експерт поділив ворожі наративи на дві групи

Антиукраїнські та антизахідні наративи умовно можна поділити на дві групи: кремлівські, які слугують поверненню України до політичної орбіти Росії, та суто українські, що слугують інтересам місцевих політико-олігархічних груп.

Таку думку висловив аналітик ГО «Інтерньюз-Україна» Віталій Рибак на публічному обговоренні в Укрінформі на тему: «Інформаційна безпека в сучасних умовах гібридних війн та інформаційних атак».

Перший тип наративів в українському інформаційному просторі експерт назвав кремлівським, який поширюють місцеві групи впливу.

«Це започатковані в Кремлі наративи, які перенесено на українські реалії, вони поширюються тими, хто зацікавлений у тому, аби Україна повернулася до політичної орбіти Росії. Це Віктор Медведчук та його телеканали, які були заблоковані, а також колишні соратники Віктора Януковича – Андрій Портнов, Олена Лукаш тощо. Один із таких наративів популярний від 2014 року і щороку спливає – це те, що Євромайдан і Революція гідності насправді збройний переворот, і відтоді Україна перебуває під зовнішнім управлінням Заходу», - зазначив Рибак.

Другий тип наративів, на його думку, є суто українським, як то проти банківського або так званого «антиколомойського» закону чи проти ринку землі.

«В їхньому поширенні зацікавлені люди, які прямо можуть бути і не пов’язані з Росією – той самий Коломойський, але люди, які після Євромайдану дуже програли. Тобто, з'явилися нові правила гри, реформи створюють більш прозоре середовище діяльності, з'являються антикорупційні органи. Всі ці фактори сукупно заважають деяким політикам, громадським діячам та олігархам грабувати країну. Відповідно вони намагаються будь-що загальмувати інтеграцію України в європейський та євроатлантичний простір, знищити антикорупційні інституції, аби й надалі працювати в Україні за тіньовими схемами», - вважає експерт.

Публічне обговорення «Інформаційна безпека в сучасних умовах гібридних війн та інформаційних атак» організували: Коаліція Реанімаційний Пакет Реформ, ГО «Детектор медіа» та Інтерньюз-Україна.

У соцмережах поширюються найзухваліші фейки серед усіх джерел інформації - експерт

У соціальних мережах поширюються найзухваліші фейки, протидіяти яким неможливо через те, що соцмережі не перебувають у національному правовому полі.

На це звернула увагу директор ГО «Детектор медіа» Галина Петренко на публічному обговоренні в Укрінформі на тему: «Інформаційна безпека в сучасних умовах гібридних війн та інформаційних атак».

«Найбільш зухвалі фейки останніми роками поширюються в соціальних мережах. І не існує підходів до регулювання соціальних мереж, ми нічого не можемо зробити з гравцями, які не мають стосунку до нашої юрисдикції. Це об’єднує нас з Євросоюзом, який наприкінці 2020 року розпочав велику дискусію й розробив кілька регуляторних документів, щоб вирішувати цю проблему», - зазначила Петренко.

На її думку, інтенсивність інформації в соцмережах має потужний вплив на світогляд людей.

«З наших спостережень за соціальними мережами, там продовжують поширюватись зухвалі фейки через великі масиви та інтенсивність цієї інформації. І йдеться вже не просто про окремі меседжі, які збивають аудиторію з пантелику, а про інформацію, яка впливає на світогляд людей», - наголосила Петренко.

При цьому, за її словами, популярність соціальних мереж серед українців невпинно зростає, випереджаючи інші джерела інформації.

«Особливо турбує, що з 2019 року всі соціологічні дослідження показують: для українців соціальні мережі стали медіа номер 2 за споживанням інформації після національного телебачення, обігнавши інтернет-сайти», - зазначила експерт «Детектор медіа».

ГО «Детектор медіа» моніторить українські телебачення, онлайн, соціальні мережі, а також російські медіа.

Відео:

Замовити фото натисніть тут - Фотобанк

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-