Онлайн-презентація звіту «Антикорупційний та економічний потенціал е-послуг»

Онлайн-презентація звіту «Антикорупційний та економічний потенціал е-послуг»

Укрінформ
14 вересня, 10:30 - онлайн-брифінг щодо презентації звіту «Антикорупційний та економічний потенціал е-послуг» 

Організатор: Міністерство цифрової трансформації України.

Учасники: Олексій Вискуб - перший заступник міністра цифрової трансформації України; Віктор Лях - президент Фонду Східна Європа, партнера проєкту USAID/UK aid «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах/TAPAS» та виконавця швейцарсько-української програми «Електронне урядування задля підзвітності влади та участі громади» (EGAP); Олексій Дорогань - виконавчий директор Офісу ефективного регулювання BRDO.

Коротко. Мета дослідження – показати, скільки часу та коштів уже заощадили та, у перспективі, могли б ще заощадити користувачі завдяки можливості отримати послугу без відвідування державних органів та без залучення посередників та чиновників. А також – як онлайн-формат послуг може вплинути на рівень корупції.

У межах дослідження було проведено оцінювання таких е-послуг у семи сферах:

1. Реєстрація, внесення змін та припинення реєстрації фізичної особи-підприємця (Мін’юст).

2. Призначення допомоги при народженні дитини (Мінсоцполітики).

3. Надання довідки про несудимість (МВС).

4. Декларація відповідності вимогам пожежної безпеки (ДСНС).

5. Видача та розширення ліцензії на послуги з автоперевезень пасажирів та вантажів, повідомлення про зміну даних перевізника (ДСБТ).

6. Отримання та анулювання дозволу на спеціальне водокористування (ДАВР).

7. Повідомлення про початок виконання підготовчих та про початок будівельних робіт, декларація про готовність об’єкта до експлуатації (ДАБІ).

Звіт підготовлений Офісом ефективного регулювання BRDO на замовлення Міністерства цифрової трансформації України та за підтримки USAID/UK aid проєкту «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах/TAPAS», швейцарсько-української програми «Електронне урядування задля підзвітності влади та участі громади» (EGAP) і Фонду Східна Європа.

Представники ЗМІ можуть надіслати питання до 10:00 понеділка, 14 вересня, за допомогою онлайн-форми за посиланням: https://forms.gle/SNEiKh6zKxk9rkCSA .

Онлайн-трансляція брифінгу розпочнеться о 10:30 і буде доступна на офіційних сторінках Міністерства цифрової трансформації у соціальних мережах. Також захід транслюватиметься на сайті та YouTube-каналі Укрінформу: https://www.youtube.com/user/UkrinformTV .

Використання будь-яких матеріалів з офіційного YouTube-каналу Укрінформ можливе лише за умови дотримання авторських прав, встановлених каналом. Демонструючи ролик в ході прямого ефіру, необхідно послатися на автора — Укрінформ — показати його назву на екрані та вимовити її вголос.

При вході в Укрінформ обов'язкове вимірювання температури тіла безконтактним термометром і прохід через дезинфікуючу рамку. Вхід в зал тільки у масках та рукавичках. Дотримання дистанції 1,5 м.

Підсумкові матеріали:

Цифровізація послуг зекономить бізнесу і громадянам 1,3 млрд грн щорічно - дослідження

Сукупний потенційний ефект від цифровізації 17 найпоширеніших послуг у 7 сферах має досягти 1,3 млрд грн щорічно. Про це повідомили учасники онлайн-брифінгу в Укрінформі, організованого Міністерством цифрової трансформації України, презентуючи звіт «Антикорупційний та економічний потенціал е-послуг».

«Якщо завтра 17 послуг зі звіту перейдуть повністю онлайн і ніхто за ними не буде їздити, то 1,3 млрд грн ми заробимо на економічній та антикорупційній економії загалом. 70 млн грн ми вже економили на момент звіту. Відповідно маємо такий собі барометр – між 70 млн і 1,3 млрд в майбутньому між цими послугами», - розповів виконавчий директор Офісу ефективного регулювання BRDO Олексій Дорогань.

У межах дослідження було проведено оцінювання таких е-послуг у семи сферах: реєстрація, внесення змін та припинення реєстрації фізичної особи-підприємця (Мін’юст); призначення допомоги при народженні дитини (Мінсоцполітики); надання довідки про несудимість (МВС); декларація відповідності вимогам пожежної безпеки (ДСНС); видача та розширення ліцензії на послуги з автоперевезень пасажирів та вантажів, повідомлення про зміну даних перевізника (ДСБТ); отримання та анулювання дозволу на спеціальне водокористування (ДАВР); повідомлення про початок виконання підготовчих та про початок будівельних робіт, декларація про готовність об’єкта до експлуатації (ДАБІ).

«Економія за всіма досліджуваними послугами, як наслідок отримання їх онлайн, становить: потенційна економія 495 млн грн на рік, реальна економія 36,7 млн грн на рік. 78% з тих, хто визначився, вважають, що корупції поменшало, у тому числі 52% — що поменшало суттєво. Економія за всіма досліджуваними послугами, як наслідок антикорупційного ефекту, становить: потенційна економія 841 млн грн на рік, реальна економія 32 млн грн на рік», - деталізував Дорогань.

Учасники дослідження пояснили, що антикорупційний ефект – це зменшення тих грошей, які потенційно заплатили б громадяни та бізнес у вигляді хабарів або прихованих платежів на користь посередників. Економічний ефект – це ті втрати, яких не зазнали бізнес або громадяни в процесі отримання послуг в електронний спосіб.

«Ми спрогнозували економічний ефект, якого можна досягти, і це для нас певний дороговказ, куди має рухатися держава. 840 млн грн на рік – це потенційний антикорупційний ефект від впровадження електронних послуг. Тобто, якщо всі послуги будуть в онлайн – це ті гроші, які зекономить бізнес або громадяни, щоб не платити хабарі й приховані платежі. 490 млн грн – це кошти, які збережуть бізнес і громадяни», - зазначив президент Фонду Східна Європа, партнера проєкту USAID/UK aid «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах/TAPAS» та виконавця швейцарсько-української програми «Електронне урядування задля підзвітності влади та участі громади» (EGAP) Віктор Лях.

Тим часом, перший заступник міністра цифрової трансформації України Олексій Вискуб розповів, що нині майже в усіх міністерствах призначено заступників міністрів, які відповідають за цифрову трансформацію відповідної галузі. А в самому Міністерстві цифрової трансформації працюють над створенням єдиного джерела надання електронних послуг.

«Міністерство цифрової трансформації разом із загальнодержавним стандартом «Дія» реалізує єдиний і всім зрозумілий централізований підхід із мобільним застосунком і порталом електронних послуг з єдиного джерела, надаючи на базі цих двох інструментів єдину технічну підтримку всіх послуг. У нас реалізовано систему ефективних чат-ботів, які оперативно реагують як на типові, так і нетипові питання, працює єдина служба підтримки, яка за єдиними правилами й стандартами доволі ефективно консультує всіх користувачів щодо надання послуг на порталі «Дія». Деякі послуги, як то ліцензії на перевезення чи дозволи на водокористування, поки що існують на окремих ресурсах, та є чіткий план щодо міграції цих послуг з новою якістю та реінжинірингом на портал «Дія», - зазначив заступник міністра цифрової трансформації.

Учасники дослідження ставили за мету показати, скільки часу та коштів уже заощадили та могли б ще заощадити у перспективі користувачі завдяки можливості отримати послугу без відвідування державних органів і без залучення посередників і чиновників. А також як онлайн-формат послуг може вплинути на рівень корупції.

Впровадження електронних послуг має економічний та антикорупційний ефект – Мінцифри

Запровадження електронних послуг в Україні має не лише економічний, але й антикорупційний ефект. Про це на пресконференції в Укрінформі про це розповів перший заступник міністра цифрової трансформації України Олексій Вискуб, презентуючи звіт «Антикорупційний та економічний потенціал е-послуг», який підготувало Мінцифри.

Він зазначив, що більшість методик запровадження електронних послуг в Європейському Союзі орієнтуються на економічний ефект, але в Україні до цього додається ще й можливість зменшити корупційні ризики.

«Якщо казати про реалії України, то з впровадженням електронних послуг на перший план, на жаль, виходить ще й антикорупційний ефект, тобто економічний ефект від того, що ліквідуються певні антикорупційні ризики, унеможливлюється контакт між чиновником і суб'єктом звернення: громадянином та бізнесом. І дослідження «Антикорупційний та економічний потенціал е-послуг» насправді є доволі унікальним, адже одночасно оцінює і традиційний економічний, і антикорупційний ефект», - заявив Вискуб.

Він зазначив, що робота із запровадження е-послуг в Україні потребує якісної оцінки поточного результату.

«Такий звіт, такі оцінки нам потрібні для більш якісного планування подальшої державної політики щодо надання електронних послуг. Для того, щоб взагалі вибирати найбільш важливі найбільш пріоритетні послуги для громадян та бізнесу, а також, щоб робити електронні послуги кращими», - наголосив заступник міністра.

Він навів приклад будівельної галузі, де рівень корупції при наданні низки послуг може становити кілька мільярдів гривень, і антикорупційний ефект при запровадженні е-послуг в цій сфері буде величезним. Також заступник міністра розповів, про трансформацію е-послуги реєстрації фізичної особи підприємця (ФОП). За словами Вискуба, перша її версія була майже повним повторенням офлайн-версії надання цієї послуги. Вона, безумовно, дала результат, але не той, до якого прагнуло міністерство. Вже в цьому році цю послугу вдосконалили і запровадили її на порталі «Дія».

«І в результаті кількість полів, які треба було заповнювати при реєстрації ФОП були зменшені з 50 до 15. А в жовтні ми плануємо впровадити оновлену версію цієї послуги, де буде оптимізовано низку форм для податкової. І мріємо до кінця року, або на початку наступного року зробити цю послугу автоматичною, щоб після звернення громадян автоматична система приймала рішення щодо реєстрації фізичної особи – підприємця, внесення змін або закриття. Взагалі, ми мріємо, щоб всі послуги в державі поступово ставали автоматичними», - наголосив урядовець.

Відео:

Замовити фото натисніть тут - Фотобанк

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-